شناسهٔ خبر: 28070792 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

پردازنده A12 و پلتفرم ARKit 2 بهترین تجربه‌ واقعیت افزوده را به آیفون می‌آورند

سید امیر علوی / zdnet

صاحب‌خبر -

اپل بهبودهایی را برای برای پلتفرم واقعیت‌ افزوده‌ی خود موسوم به ARKit ارائه کرده است. ARKit 2 نسل جدید پلتفرم واقعیت افزوده‌ی اپل است که به دوازدهمین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل، آی او‌اس، وارد می‌شود. اپل برای اولین بار در ماه ژوئن و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود از ARKit 2 رونمایی کرد. این پلتفرم به‌روزرسانی شده بهبودهایی را در زمینه‌ی پایش چهره و رندرهای واقع‌گرایانه در بر می‌گیرد. همچنین، ARKit 2‌ از توانایی کشف اشیاء سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند و با ویژگی‌های چندلایه تمرکز بیشتری بر بازی‌های موبایل دارد.

روز چهارشنبه، اهالی کوپرتینو آیفون‌های جدید خود را که آیفون ۱۰ اس، ۱۰ اس مکس و آیفون XR نام دارند به جهانیان معرفی کردند. تمام این گوشی‌ها به پردازنده‌ی A12 Bionic مجهز هستند که اولین تراشه‌ی ۷ نانومتری جهان است.

آیفون 10 اس / iPhone Xs - آیفون 10 اس مکس / iPhone Xs Max

همین پردازنده‌ی جدید باعث شده تا ARKit 2 به توانایی‌های جذاب و جدیدی دست پیدا کند. بنابر ادعای اپل، ویژگی یادگیری فوری ماشین از جمله دستاوردهای حاصل از به‌کارگیری این پردازنده‌ی A12 است. همچنین، پلتفرم یادگیری ماشین اپل، موسوم به Core ML اکنون می‌تواند از شبکه‌های عصبی مصنوعی استفاده کند. پردازش‌ها در پلتفرم Core ML نیز به‌لطف A12 بایونیک با سرعتی ۹ برابر بیشتر انجام می‌شوند. ARKit 2 بهبودهای فراوانی در زمینه‌ی واقعیت افزوده با خود به‌همراه آورده و اکنون کاربران آی او‌اس ۱۲ می‌توانند تجربه‌ی واقعیت افزوده‌ی بهتری داشته باشند.

برای مثال، ویژگی Quick Look (نگاه سریع) واقعیت افزوده را به بخش‌های مختلف آی او‌اس می‌آورد و به شما اجازه می‌دهد اشیاء  مجازی را در اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن اخبار (News)، مرورگر سافاری و اپلیکیشن مدیریت فایل (Files) مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از طریق آی مسیج (iMessage) و ایمیل، این اشیاء  مجازی را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

آیفون 10 آر / iPhone XR

این مسئله که اپل سرمایه‌گذاری زیادی روی واقعیت افزوده انجام داده بسیار قابل‌تأمل است و تجربه‌ی واقعیت افزوده به نسل جدید اپلیکیشن‌های اپل اضافه شده‌است. همچنین، به‌لطف قدرت‌پردازشی بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تر در پردازنده‌ی A12، آیفون‌های جدید اپل بهتر از هر پردازنده‌ای می‌توانند واقعیت افزوده را در اختیار کاربران قرار دهند. شایان ذکر است که کاربران می‌توانند از هفته‌ی آینده دوازدهمین نسخه از آی او‌اس را دریافت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما