شناسهٔ خبر: 28056651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

عون: لبنان به دنبال بازگشت آوارگان است

رئیس جمهور لبنان در سخنرانی خود در مقر پارلمان اروپا نسبت به بی‌مبالاتی جهانی به سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و افزایش تجاوز‌های این رژیم هشدار داد.

صاحب‌خبر -

عون: لبنان به دنبال بازگشت آوارگان است/ هشدار درباره سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، میشل عون رئیس جمهور لبنان در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ اظهار داشت: با وجود شکاف‌های سیاسی که اخیراً به علت جنگ‌های کشور‌های همسایه به وجود آمده است، کشور ما دچار شکاف ملی نیست.

وی افزود: گرچه صدا‌ها در لبنان اندکی بالا رفته است، اما خشونت در این کشور به وجود نیامده است.

عون تاکید کرد: در این مرحله از تاریخ که صدای انسانیت فروکش کرده و منافع کشور‌های بزرگ مرز‌های عدالت و همبستگی انسانی را در نوردیده است، جز در سایه گفت‌وگو و احترام متقابل و بازگشت به اجرای مبانی جهانی حقوق بشر برای جلوگیری از خشونت و جنگ و افراط‌گرایی چاره‌ای وجود ندارد.

عون گفت: جامعه لبنان در ماهیت خود جامعه‌ا‌ی بسترساز برای افراط‌گرایی نیست. احترام و آزادی اعتقادات و آزادی بیان و حق اختلاف بخشی از فرهنگ لبنانی‌ها است. همین خصوصیت است که باعث شده لبنان بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد و صلح و ثبات خود را تقویت کند.

وی ابراز داشت: لبنان اخیراً شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی بود که برای اولین بار در طول تاریخ این کشور بر اساس قانون نسبیت و با دقت بیشتر برای نمایندگی مردم برگزار شد.

رئیس جمهور لبنان در این سخنان تاکید کرد: ما در مرحله آینده به دنبال تقویت چارچوب همکاری‌ها بین پارلمان لبنان و پارلمان اروپا و افزایش دیدار‌های مشترک و تبادل تجربه‌ها و اطلاعات برای ارتقاء عملکرد قانون‌گذاری بر اساس مطالبات روز هستیم.

وی مبارزه با فساد و تقویت شفافیت و حسابگری در لبنان را محور اساسی اولویت‌های خود دانست و تاکید کرد: اقدامات مثبتی در این زمینه انجام شده است، اما فعالیت‌های اساسی همزمان با تشکیل دولت جدید صورت خواهد گرفت که مسئولیت آن اجرای طرحی برای جهش اقتصادی کشور است.

عون خاطرنشان کرد: لبنان بسیاری از چالش‌ها از جمله اوضاع نابسامان اقتصادی را فراروی خود دارد. لبنان همچنین از مشکلات بحران‌های پیرامونی خود در ابعاد اقتصادی و اجتماعی و امنیتی و نفوذ عناصر تروریستی رنج می‌برد.

میشل عون گفت: لبنان به دنبال بازگشت امن و کریمانه آوارگان است و هرگونه سستی در این خصوص را رد می‌کند و انواع حمایت‌ها را برای حل این مشکل انجام می‌دهد.

وی به سیاست عدم جدیت با مشکلات کنونی منطقه اشاره کرد و گفت:  از نتایج این سیاست این است که اسرائیل به یهودی سازی قدس ادامه می‌دهد و با نادیده گرفتن قطعنامه‌های بین‌المللی و درگیری‌های صورت گرفته در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد این شهر را به عنوان پایتخت خود اعلام می‌کند. اسرائیل حتی پا را از این مقدار نیز فراتر گذاشته و قانون یهودیت دولت اسرائیل را به تصویب رسانده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما