شناسهٔ خبر: 28056472 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سرمایه گذاری 65 میلیاردی فارست روی ستاره ایرانی

رابین هود در جنگل شروود؛ با نقش آفرینی کریم

با توجه به فسخ قرارداد در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی ستاره ایرانی با قراردادی آزاد در عین حال سنگین راهی چمپیون شیپ انگلیس می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، کریم انصاری فرد با المپیاکوس تا سال 2020 قرارداد داشت از همین رو باشگاه یونانی که دوست نداشت زیر بار پرداخت دستمزد سنگین این بازیکن برود خواسته مربی پرتغالی تیم را عملی کرد تا بعد از این که با هیچ تیمی برای فروش ستاره ایرانی به توافق نرسید قرارداد این بازیکن را مثل 5 بازیکن مازاد دیگر یک طرفه به صورت رایگان فسخ کرد.


انصاری فرد در شرایطی با این فسخ قرارداد بازیکن آزاد قلمداد شد که با این اتفاق توافق او با هر باشگاهی باعث می شد تا تمام پول رد و بدل شده در این قرارداد به جیب خود این بازیکن برود. سایت osasuna1920 اسپانیا منتسب به باشگاه اوساسونا که یکی دو سالی با انصاری فرد همکاری داشت با اشاره به قطعی شدن انتقال ستاره ایران به چمپیون شیپ مدعی شد ارزش قرارداد جدید انصاری فرد رقمی بالغ بر 4 میلیون یورو خواهد بود.


این سایت اسپانیایی نوشت:« جاه طلبی جدید انصاری فرد مهاجم سابق اوساسونا نه در یونان و المپیاکوس بلکه در چمپیون شیپ انگلیس و باشگاهی پرافتخار مثل ناتینگهام فارست خواهد بود که دو قهرمانی اروپا در سال های 1979 و 1980 را در کارنامه دارد. انتقالی به ارزش 4 میلیون یورو که تجربه ای جدید و هیجان انگیز برای انصاری فرد خواهد بود».

 


اعلام شدن این رقم در راه انتقال ستاره شماره 10 ایران به باشگاه ناتینگهام فارست در حالی اتفاق افتاد که درست مثل لیگ برتر جزیره تیم های حاضر در چمپیون شیپ از هزینه کردن برای تقویت تیم های خود ترسی ندارند چون درآمدهای این لیگ جذاب و پرهیجان به اندازه ای هست که مالکان باشگاه ها را برای خریدهای بزرگ ترغیب کند. صرف هزینه ای بالغ بر 4 میلیون یورو برای خرید کریم انصاری فرد باعث شد تا با توجه به قیمت یورو در این روزهای اقتصاد ایران (هر یورو 16 هزار تومان) مبلغ ترانسفر جدید انصاری فرد او را به سومین ستاره گران قیمت تاریخ فوتبال ایران بعد از علیرضا جهانبخش 17 میلیون پوندی در برایتون و کاوه رضایی 7 میلیون یورویی در بروژ بلژیک تبدیل می کند، بازیکنی که حالا بیش از 65 میلیارد تومان ارزش دارد.


کریم انصاری فرد که شب گذشته در مصاف با ازبکستان با پیراهن شماره 10 به عنوان مهاجم اصلی به میدان رفت و برای دقایقی نیز دوباره بازوبند کاپیتانی را در اختیار گرفت حالا با این قرارداد راهی لیگی می شود که نگاه بسیاری از علاقمندان فوتبال در جهان را به خود معطوف کرده است. رقابتی که تمام 24 تیم حاضر در آن با انبوهی از تماشاگر و توجه رسانه ها هر هفته برای رسیدن به لیگ برتر جزیره تلاش می کنند تا به نوعی بتوان این انتقال را بزرگ ترین تجربه لژیونری ستاره اردبیلی فوتبال ایران قلمداد کرد.


سایت ناتینگهام پست نیز با اشاره به این که سران باشگاه در انتظار ورود کریم انصاری فرد به جزیره برای انجام مراحل نهایی عقد قرارداد هستند مدعی شد ستاره ملی پوش ایرانی ممکن است روز شنبه برای اولین بار با پیراهن سرخ ناتینگهام در پایتخت ولز مقابل سوانزی سیتی به میدان برود. جدالی جذاب از این حیث که کریم را مقابل تیم گراهام پوتر قرار می دهد، همان مربی انگلیسی کاشف سامان قدوس در فوتبال سوئد و باشگاه اوسترشوند که در تابستان تمایل زیادی داشت تا ستاره ای ایرانی در ترکیب نفرات خود داشته باشد.

 


آیتور کارانکا سرمربی اسپانیایی ناتینگهام که بعد از سال ها بودن در کنار خوزه مورینیو دومین فصل حضور روی نیمکت رهبری فارستی ها را تجربه می کند با گذشت شش هفته از رقابت های چمپیون شیپ با مشکلات زیادی در ساختار تهاجمی خود روبرو بود تا جایی که به ثمررساندن تنها 8 گل در شش بازی او را ترغیب کرد تا به هر شکلی شده کریم انصاری فرد دومین گلزن برتر فصل گذشته یونان را به خدمت بگیرد قطعا حالا برای دراختیار داشتن گلزن ایرانی هیجان زیادی دارد بلکه با ورود انصاری فرد او دومین برد فصل را بعد از تساوی های متعدد تجربه کند.


برای فوتبالی ها تیم ناتینگهام یادآور برایان کلاو افسانه ای و قهرمانی این تیم در اروپا آن هم در اوایل دهه 80 میلادی است اما شهرت اصلی ناتینگهام برمی گردد به جنگل های شروود در اطراف این شهر که قصه های افسانه ای رابین هود در آن اتفاق افتاد، فیلم و انیمیشن  نوستالژیک برای نسل دهه 60 و 70 شمسی که دیدن این فیلم و انیمیشن هنوز جزو اولویت های آنها محسوب می شود.رابین هود شخصیتی دوست داشتنی است که حالا قرار است سری جدید آن از نوع فوتبالی با نقش آفرینی کریم انصاری فرد به اکران گذاشته شود.

نظر شما