شناسهٔ خبر: 28055385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

پیش‌بینی برداشت بیش از 4500 تن آلو از باغات اسدآباد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، سقراط بیرنگ اظهار کرد: سطح باغات آلوی شهرستان اسدآباد بیش از 300 هکتار بوده که بیشترین سطح این باغات به روستاهای ملحمدره، ترخین‌آباد و ویرایی اختصاص دارد.

وی تعداد بهره‌برداران و باغداران آلو این شهرستان را 300 نفر برشمرد و گفت: با توجه به مرغوبیت بالای آلو روستای ملحمدره همزمان با برداشت آلو مانند سال‌های گذشته به‌زودی جشنواره آلو در این روستای گردشگری برگزار خواهد شد.

بیرنگ، گردو و آلو روستای ملحمدره را دو محصول مهم و برند این روستا دانست و خاطرنشان کرد: این دو محصول مهم در معرفی روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور از نقش موثری برخوردار بوده و می‌توان با مانور و تبلیغ این دو محصول و دیگر محصولات تولیدی و کشاورزی روستا با توجه به رویداد 2018 نسبت به جذب مسافران و گردشگران خارج از استان اقدام کنیم.

وی در ادامه سطح زیرکشت باغات هلو و شلیل این شهرستان را هم بیش از 1200 هکتار اعلام کرد و یادآور شد: شهرستان اسدآباد سالانه با تولید 30 هزار تن هلو و شلیل رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

بیرنگ اضافه کرد: 800 باغدار هلو و شلیل در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و هر ساله به صورت فصلی با برداشت این محصول برای 2 هزار نفر اشتغال به وجود می‌آید.

نظر شما