شناسهٔ خبر: 28055051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از اقدامات جهادی جوانان بسیجی در نقاط محروم کشور/2

شور "سازندگی" در "رزمایش خدمت"/جهادگران بسیجی به یاری مردم شتافتند

همزمان با اجرای رزمایش خدمت در سراسر کشور، به همت بسیج سازندگی گروه‌های جهادی در نقاط محروم مشغول خدمت‌رسانی و عملیات‌های عمرانی و سازندگی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "خدمت به مردم" و زدودن غبار غم و اندوه از دل و جان مردم این سرزمین همواره شعار جهادگران بسیجی بوده است. برای این جوانان جهادگر، تابستان فصل مهاجرت از زادگاه به نقاط محروم کشور است. امسال و از 9 شهریور ماه همزمان با برپایی "رزمایش خدمت" که با محوریت و هدایت سازمان بسیج مستضعفین در سراسر کشور، اقدامات عمرانی و خدمات‌رسانی بسیج سازندگی نیز به اوج خود رسیده است. این روزها جوانان جهادگر در اقصی نقاط کشور هر کمکی که بتوانند برای کمک به مردم در قالب فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی انجام می‌دهند.

 

خراسان جنوبی
 
حضور جهادگران از پایتخت برای محرومیت زدایی و نشاندن لبخند بر چهره کودکان مرزنشین/ گروه های جهادی بیش از سهمیه ابلاغی در رزمایش اعزام شدند

به گزارش خبرنگار خاورستان، رزمایش خدمت برای محرومیت زدایی در جای جای کشور در حال برگزاری است و خراسان جنوبی نیز مانند سایر استانها در این رزمایش پیش قدم بوده و تا کنون بیش از 2 هزار نفر از جهادگران خراسان جنوبی در قالب گروه های جهادی در مناطق محروم حاشیه شهری در حال فعالیت هستند.

جاده پر پیچ و خم به همراه فراز و نشیب‌های بسیار زیاد را از سمت بخش قهستان در شهرستان درمیان برای رسیدن به شهر حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه را طی کردیم و پس از گذشت حدود دو ساعت به مقصد که شهر حاجی آباد زیرکوه بود رسیدم.

در بدو ورود به شهر حاجی آباد به مسجد جامع شهر محلی که جهادگران برای اعزام به مناطق مورد نظر تجمع کرده بودند رسیدیم.

صدای مداحی و پراکنده شده عطر اسپند فضای مسجد را معطر کرده بود و جهادگران همه با سربندهای یا صاحب الزمان (عج) و چفیه هایی که بر گردن داشتند در ردیف‌های پشت سر هم داخل مسجد نشسته بودند.

جهادگران که اغلب آنها را نوجوانان تشکیل می‌دادند پس از شنیدن صحبت های مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بدرقه مسئولان شهرستان زیرکوه از زیر قرآن رد شده و برای رفتن بر سر مزار 5 شهید گمنام شهر حاجی آباد و تجدید میثاق با آرمانهای شهدا مسجد را ترک کردند.

در طول مسیر از مسجد تا مزار شهدای گمنام که جهادگران با می‌نی‌بوس و سایر وسیله های نقلیه منتقل شدند، صدای مداحی پخش شده از ماشین دیگری که جهادگران را همراهی می‌کرد شور و هیجان خاصی به جهادگران داده بود و فضای شهر حاجی آباد توصیف نشدنی بود.

جهادگران در مزار شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه و مدد طلبیدن از شهدا برای ورود به عرصه های خدمت رسانی سنگ مزار شهدا را با گلاب غبار روبی کردند و پس از آن برای رفتن به مناطق محروم در حاشیه شهر حاجی آباد سوار وسیله های نقلیه شدند و ما نیز در طی این مسیرها همراه جهادگران بودیم.

اولین مکانی که جهادگران خواهر برای خدمت رسانی در آن منطقه مستقر شدند شهرک امداد شهر حاجی آباد بود در این مکان با برپایی چادرهایی برگزاری کلاس های علمی،آموزشی، نقاشی برای کودکان و مشاوره برای اهالی آن منطقه برنامه ریزی شده بود.

اعزام 16 گروه جهادی برای خدمت رسانی در زیرکوه

مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی که در این محل حضور داشت در گفت و گو با خاورستان،اظهار کرد: درراستای رزمایش خدمت در خراسان جنوبی و شهرستان‌ها گروه های جهادی برای کمک به مناطق محروم حاشیه شهری و محرومیت زدایی در سطح استان به پا خواسته اند.

وی افزود: در شهرستان مرزی زیرکوه سهمیه ای که به بسیج سازندگی این شهرستان برای اعزام گروه های جهادی در رزمایش خدمت از سوی استان داده شده 16 گروه جهادی بوده اما این شهرستان از میزان سهمیه ابلاغی خود تعداد گروه‌های جهادی بیشتری را به مناطق محروم حاشیه شهری اعزام کرده که تا کنون این تعداد به 18 گروه جهادی رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: گروه‌های جهادی که در شهرستان زیرکوه برای شرکت در رزمایش خدمت حضور دارند در زمینه‌های فرهنگی،عمرانی،آموزشی و علمی فعالیت داشته و این شهرستان میزبان یک گروه جهادی دانشجویی خواهران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با نام گروه جهادی مخلصین نیز است.

هنری با اشاره به برگزاری مراسم اعزام گروه های جهادی با بدرقه مسئولان شهرستان زیرکوه از محل مسجد جامع شهر حاجی آباد، عنوان کرد: این گروه های جهادی قبل از مستقر شدن در مناطق محروم شهری مورد نظر، بر سر مزار 5 شیهد گمنام شهر حاجی آباد حاضر شده و با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کرده و بعد به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

گروه جهادی عمرانی زیرکوه

وی اظهار کرد: هم اکنون که ما در شهرستان زیرکوه حضور داریم 8 گروه جهادی که بیش از 100 نفر هستند برای خدمت رسانی در مناطق محروم شهر حاجی آباد در حال انجام کارهای عمرانی، علمی، آموزشی و فرهنگی هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این گروه های جهادی در قالب گروه های 3 تا 7 روزه در مناطق مورد نظر به خدمت رسانی خواهند پرداخت.

پس از مدت کوتاهی شهرک امداد حاجی آباد را برای رفتن به مقصد دیگر ترک کرده و به همراه مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی و مسئولان شهرستان زیرکوه به محلی که گروه های جهادی عمرانی در حال فعالیت بودند رفتیم.

این مکان که به شهرک اردکول در شهر حاجی آباد معروف بود دو گروه جهادی 25 نفره مشغول ساخت دو باب سرویس بهداشتی و حمام برای دو خانواده از اهالی این شهرک بودند.

اعزام گروه‌های جهادی بیش از سهمیه ابلاغی

ابراهیم کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه که در این محل حاضر بود نیز در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: بر اساس ابلاغ سپاه انصار الرضا علیه السلام خراسان جنوبی مبنی بر برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 بلافاصله جلساتی در سطح ناحیه سپاه و فرمانداری شهرستان زیرکوه برگزار شد.

وی افزود: کمیته های پشتیبانی مشخص و عرصه های کار با اولویت فعالیت در مناطق مختلف محروم شهری در شهرستان تعیین شد و رزمایش خدمت از روز نهم شهریور ماه در این شهرستان مرزی آغاز شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه بیان کرد: اولین گروه های جهادی ما دو گروه جهادی عمرانی بود که برای آغاز کار بسیار خوب ظاهر شده و فعالیت داشتند و پس از آن برنامه اعزام سایرگروه های جهادی در سطح شهرستان مرزی زیرکوه در حال انجام است.

کریمی گفت: دو تا از گروه‌های جهادی عمرانی شهرستان زیرکوه در محل شهرک شهر حاجی آباد مشغول ساخت دو باب سرویش بهداشتی و حمام برای دو خانواده هستند که این کار در قالب "طرح کرامت" بسیج سازندگی و در راستای رزمایش خدمت نیز انجام می‌گیرد.

وی عنوان کرد: گروه های جهادی خواهران نیز مشغول برگزاری کارهای فرهنگی،علمی آموزشی و مشاوره برای همشهریان هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه اظهار کرد: سهمیه ای که از استان به ما ابلاغ شده اعزام 16 گروه جهادی بوده است که تا کنون بیش از سهمیه ابلاغی، گروه جهادی اعزام شده اند و امیدواریم با استقبال بسیار زیاد جهادگران برای حضور در رزمایش خدمت شاهد حضور و استفاده صد درصدی از همه جهادگران باشیم.

کریمی با بیان اینکه محرومیت در شهرستان زیرکوه بسیار زیاد است،بیان کرد: انشاءالله که این رزمایش و حضور جهادگران بتواند گوشه ای از محرومیت این شهرستان مرزی و محروم را کم کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار شاهد رشد و پیشرفت بسیار خوبی در اعزام گروه های جهادی نوجوانان و جوانان بودیم و امیدواریم که بتوان از ظرفیت همه جهادگران خواهر و برادر استفاده کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه گفت: امسال برای اولین بار کارهای عمرانی چند مدرسه در سطح شهرستان را برادران و بحث زیبا سازی و رنگ و آمیزی مدارس را خواهران انجام دادند که نمود بسیار خوبی در سطح شهرستان داشت.

گروه جهادی عمرانی زیرکوه

جعفر عابدینی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی و مسئول گروه جهادی عمرانی شهر حاجی آباد در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: در راستای رزمایش خدمت گروه جهادی شهید محلاتی برای فعالیت در کارهای عمرانی در زمینه ساخت دو باب سرویس بهداشتی و حمام برای دو خانواده از اهالی شهرک اردکول شهر حاجی آباد مشغول به فعالیت هستند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی و مسئول گروه جهادی گفت: درتابستان سال جاری پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی 6 گروه جهادی برای محرومیت زدایی در حوزه های گوناگون به مناطق مختلف شهرستان زیرکوه اعزام کرده است.

جهادگرانی که در گروه جهادی شهید محلاتی حضور داشتند از دانش آموزان 12 ساله بودند تا جهادگران پیشکسوتانی که بیش از 60 بهار از عمر آنها گذشته بود.

در میان جهادگران نوجوانی را دیدم که چفیه بر پیشانی خود بسته و مشغول خدمت رسانی به همشهری خود بود. جلو رفتم و خواستم برای دقایقی با او صحبت کنم.

وی که خود را مهدی علی اکبری معرفی کرد یکی از اعضای گروه جهادی شهید محلاتی بود که در گفت و گو با خاورستان، گفت: به همراه سایر اعضای گروه جهادی  برای کمک به ساخت سرویس بهداشتی و حمام در خانه یکی از همشهریان مشغول به فعالیت هستیم.

برای خودسازی در گروه جهادی شرکت کردم

وی با بیان اینکه هدف من از حضور در این گروه جهادی خدمت رسانی به نیازمندانی بوده که به کمک ناچیز من و سایر اعضای گروه جهادی نیاز داشته اند،گفت: در حقیقت من خودم برای کمک به خودسازی و افزایش روحیه خدمت رسانی نیاز به حضور در این گروه جهادی را داشتم که خوشبختانه این توفیق نصیبم شد و از این بابت خدا را شاکر هستم.

علی اکبری با اشاره به اینکه برای پنجمین بار در گروه های جهادی شرکت می‌کنم، بیان کرد: تعداد اعضای گروه جهادی شهید محلاتی که هم اکنون در این مکان مشغول به کار هستیم 25 نفر است.

نوجوان دیگری که سنش حدود 12 سال بیشتر نبود نیز یکی دیگر از اعضای گروه جهادی شهید محلاتی بود که برای کمک به همشهری خود در شهرک اردکول حاجی آباد حضور داشت وی در آغاز گفت و گو با خاورستان، خودش را میلاد رستم پور معرفی کرد.

برای انجام وظیفه در قبال همشهری خود آمده ام

وی عنوان کرد: من به همراه سایر اعضای گروه جهادی برای کمک به همشهری خودمان در این مکان حاضر شده ایم و انشاءالله که بتوانیم به نوبه خود در قبال همشهری مان انجام وظیفه کنیم.

رستم پور با بیان اینکه گروه جهادی ما در قالب رزمایش حضرت محمد رسول الله (ص) 2  است، گفت: هدف از حضور در این گروه جهادی کمک و خدمت رسانی به همشهریان و ذخیره کردن پاداش برای آخرت است.

پس از مدتی که در جمع گروه جهادی عمرانی شهید محلاتی بودیم با خداحافظی از گروه جهادی، شهرک اردکول حاجی آباد را برای رفتن به روستای بقرایی که در نزدیکی شهر حاجی آباد بود به همراه مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی و مسئول بسیج سازندگی شهرستان زیرکوه ترک کردیم.  

گروه جهادی که در روستای بقرایی مشغول فعالیت بودند گروه جهادی مخلصین دانشجویان خواهر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بودند که برای چندمین بار به خراسان جنوبی اما برای اولین بار به روستای بقرایی آمده بودند.

گروه جهادی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در زیرکوه

زهرا بحیرایی مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که در محل روستای بقرایی شهرستان زیرکوه مستقر بودند در گفت و گو با خاورستان، اظهار کرد: ما اعضای گروه جهادی از نیمه دوم شهریور ماه به مدت 10 روز در این روستا حضور داریم.

وی افزود:با توجه به اینکه گروه جهادی ما یک گروه جهادی فرهنگی،علمی و آموزشی است دانشجویان برای خدمت رسانی بهتر به دانش آموزان و خواهرانی که در کلاس ها شرکت می‌کنند، به چند دسته با فعالیت در حوزه های مشخص و متفاوت تقسیم شده اند.

مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: برای کودکان 3 تا 6 ساله کلاس های قرآن،رنگ آمیزی، شعر خوانی و... برگزار می‌شود و برای گروه سنی 6 تا 12 سال که دانش آموزان را تشکیل می‌دهند و کلاس‌های آنها در محل مدرسه برگزار می‌شود کلاسهای کاردستی،قصه های قرآنی و احکام برگزار شده است.

بحیرایی با اشاره به اینکه تعداد اعضای گروه جهادی ما 25 نفر است، بیان کرد: یکی دیگری از کلاس‌هایی که برای خواهران نوجوان در حال برگزاری است کلاس هنری در زمینه چرم دوزی،خیاطی و شبه قالی است.

مردم روستای بقرایی نیاز به اشتغال پایدار دارند

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات روستای بقرایی نبود کار در روستا برای مردها است و بسیاری از مردهای این روستا برای کار به شهر می‌روند که این رفت و آمد ها خود هزینه دارد اگر بتوان زمینه کار در خود روستا را برای مردها فراهم کرد خیلی برای اقتصاد این روستا مفید خواهد بود.

مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با اشاره به یکی دیگر از مشکلات این روستا،گفت: از دیگر مشکلات این روستا نداشتن مدرسه در دوره دوم است برخلاف اینکه دانش آموزان این روستا بسیار با استعداد و میزان قبولی آنها در دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است که اگر زمینه حضور پایه های بعد از پایه ششم در این روستا فراهم شود درصد زیادی از دانش آموزان روستا شرایط ادامه تحصیل را پیدا کرده و چه بسا که می‌توان برای معلم در این روستا از ظرفیت خود دانشجویان این روستا که مشغول به تحصیل در دانشگاه فرهنگیان هستند استفاده کرد.

بحرایی عنوان کرد: از دیگر مشکلات دانش آموزان این روستا دسته بندی نامناسب دانش آموزان در یک کلاس درس به دلیل کمبود معلم است ضمن اینکه دانش آموزان این روستا نیز حدود 35 نفر هستند.

لزوم دقت در انتخاب معلم برای روستاهای مرزی

وی با بیان اینکه بحث انتخاب معلم برای مناطق محروم بسیار مهم است،تاکید کرد: لازم است مسئولان آموزش و پرورش برای انتخاب معلم در این مناطق بیشتر دقت کنند.

"آب" مهمترین نیاز روستای بقرایی

مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال اظهار کرد: با توجه به ارتباطی که با خانواده ها و اهالی روستا برقرار کرده ایم متوجه شدیم که مسئله آب در این روستا به دلیل خشکسالی بسیار مهم است و مردم از این بابت در سختی به سر می‌برند.

بحیرایی بیان کرد: لوله کشی برای آب که از سمت قنات این روستا انجام شده فقط برای آب شرب منازل است و برای کار کشاورزی نیست ضمن اینکه آب قنات این روستا نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و کار کشاورزی در این روستا تحت تاثیر بی آبی قرار گرفته است.

حضور جهادگران از پایتخت برای محرومیت زدایی و نشاندن لبخند بر چهره کودکان مرزنشین

وی در پاسخ به این سوال که با چه هدف و دلیلی مسافت طولانی از پایتخت را در تابستان که فصل فراغت و استراحت است طی کرده و به همراه اعضای گروه جهادی به نقاط صفر مرزی و محروم در شرق کشور آمده است،گفت: هدف دیدن وضعیت سخت زندگی مردم مرز نشین در خراسان جنوبی است و رساندن درد و مشکلات آنها به پایتخت نشینانی که اصلا رنگ سختی،بی آبی، خشکسالی، نداشتن درآمدی برای زندگی به واسطه نبود آب و کار کشاورزی و دامداری را ندیده و با این واژه ها بیگانه اند است.

مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال گفت: هدف این است که دردی از مردم محروم خراسان جنوبی برطرف شود و نگاه و توجه مسئولانی که شاید این مردم را فراموش کرده اند به این مناطق مرزی معطوف شود و هدف جلب رضایت خدا و نشاندن لبخندی بر چهره کودکی در روستاهای صفر مرزی است.

حرف‌های مسئول گروه جهادی مسئول گروه جهادی دانشجویی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با عمل‌کردشان یکی بود چرا که این را می‌توان از بازی کردن خواهران دانشجو و گرفتن دستهای کوچک این کودکان مرز نشین و فشردن آن به گرمی و با محبت بسیار عمیق برای شاد کردن دلشان اثبات کرد.

با خواهران دانشجوی جهادگر خدا حافظی کرده و برای رفتن به آخرین مقصد در شهرستان زیرکوه روستای بقرایی را با همه کودکان و اهالی مهربانش ترک کردیم.

گروه جهادی مخلصین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در زیرکوه

توزیع لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند

آخرین مقصد ما در شهرستان زیرکوه بازگشت به شهرک کمیته در شهر حاجی آباد و حضور در جمع دانش آموزانی بود که برای گرفتن بسته لوازم التحریر منتظر مسئول پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی بودند.

جعفر عابدینی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی در این خصوص به خاورستان، گفت: با همکاری خیرین و پیگیری های پایگاه مقاومت بسیج شهر حاجی آباد تعداد 25 کیف و چند بسته لوازم التحریر بین تعدادی از دانش آموزان نیازمند در این منطقه توزیع شد.

وی عنوان کرد: هدف تامین کردن حداقل اقلام برای دانش آموزانی است که برای رفتن به مدرسه و درس خواندن در انتظار ماه مهر ماه مهربان هستند اما حیف که از دارا بودن حداقل لوازم التحریر برای آغاز سال تحصیلی جدید محروم اند.

صحنه ای که در محل توزیع بسته های لوازم التحریر بسیار برایم سخت و دردناک بود التماس های مادری با چهار فرزند برای گرفتن یک کیف مدرسه برای دو تا از فرزندانش که محصل اند بود.

این مادر از ناتوانی جسمی همسرش و اسفناک بودن شرایط زندگی 6 نفره شان در این شرایط سخت اقتصادی به خاورستان،گفت: با توجه به مشکل جسمی، همسرم قادر به کار کردن نیست و مزایایی که از بهزیستی به او تعلق می‌گیرد و یارنه ای که دریافت می‌کنیم در این شرایط نابسامان اقتصادی پاسخگوی ما نیست.

وی در حالی که بغض به سختی اجازه حرف زدنش می‌داد عنوان کرد: از مسئولانی که در مرکز کشور و از مشکلات ما بی خبر اند می‌خواهم اگر فرصتی برای دیدن شرایط زندگی مردم در روستاهای مرزی ندارند حداقل شرایط اقتصادی کشور را مدیریت کنند این کار را که می‌توانند انجام دهند.

اما در آن محل فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید محلاتی درخواست این مادر را رد نکرد و برای دو فرزندش کیف مدرسه به او داد.

 
البرز

امیدی که جهادگرانِ بی‌چشمداشت در دل "گونِی" روشن کردند
بی‌توجهی مسئولین آرزوهای‌کوچک کودکان روستا را به باد می‌دهد

به گزارش تیتریک، اسم روستا که می آید خانه های کاه گلی، کوچه های ساکت و باریک و صدای زنگوله دلنشین گله از دور ذهن ها را پر می کند و چه تصور قشنگی است فارغ شدن از ترافیک و شلوغی های شهر که روح و روان را آزار می دهد و حضور در کنار روستا نشینان دوست داشتنی که نوشیدن یک چای با انها به هزار چیز دیگر می ارزد.

کوله بارمان را می بندیم و راهی روستایی می شویم که اگرچه در 30 کیلومتری تهران مرفه نشین و 10 کیلومتری کرج قراردارد، اما تا چشم کار می کند تپه های مملو از خارشتری است که یک راه پر و فراز و نشیب خاکی را در دل خود جای داده و ما را به روستا می رساند.

راننده تویوتایی که در یک کیلومتری فاصله جاده تا روستا، پستی و بلندی های راه را طی می کند ما را با خود به روستا برده و در میانه راه از بی آبی و بی برقی "گونی" برایمان می گوید، روستایی که اهالی آن آب آشامیدنی خود را با پول از شهر تهیه می کنند.

با تاسف ادامه می دهد مگر می شود روستایی 30 کیلومتر با تهران فاصله داشته باشد و از بی برقی رنج ببرد؟ مردم این روستا برای نگهداری گله هایشان امنیت ندارند.

صدای زوزه سگ‌ها که به گوش می‌آید خبر از رسیدن ما به روستا می‌دهد، اگر چه رنگ رخسار زنان و مردان روستای گونی از محرومیت بی حد و حصر این منطقه خبر می دهد اما استقبال بی نظیر آنها ما را شرمنده مهربانیشان می کند.

گونی، روستایی در 30 کیلومتری تهران که آب و برق ندارد/ اجرای رایگان پروژه 300 میلیونی آب رسانی توسط جهادگران البرز/ محرومیت 25 خانوار زیر پونزبی توجهی مسئولین

 

در میان خوش و بش روستانشینان گونی، که حتی پیرمرد و پیرزنِ آن ما را کورسوی امیدی برای رفع مشکلاتشان می دانند، مرتضی بهاری نسب به پیشوازمان می اید، مردی از جنس سازندگی با روحیه ای بسیجی که با گروه جهادی شهدای اقتدار به دل کوه های اطراف روستا زده است تا به گفته خودش خدمتی اندک به روستانشینان کرده و آب آشامیدنی آنها را تامین کند و پس از یک قرن، بار دیگر این مایه حیات را به صاحبش "گونی" رسانده و موجب رونق آبادانی و اشتغال شود.

تویوتای بسیج سازندگی زحمت عزیمت ما را به تپه ها و کوه های اطراف گونی کشید، جایی که جهادگران از نوجوان تا میانسال دغدغه شان فقط یک چیز بود، تامین آب روستای گونی. صبحانه کاری ما نان و پنیر ساده ای بود که این گروه جهادی از سفره خود ما را هم سهیم کرد و ما را در سفره پر از برکت خود پذیرا شدند، اما لذت صبحانه و سخاوتی که در چهره آنها بود با ارزش تر از هزینه های میلیاردی است که بعضا برای سفرهای بدون خروجی جلسات مسئولین در شهرها صرف می شود.

صدای بیل مکانیکی که در جدال با خاک و سنگ چشمه جوشان آب را برای تامین آب روستا دنبال می کند از دور به گوش می رسد، نزدیکتر که می شویم احمد مصطفوی درحالی که جهادگران را برای ادامه کار ساماندهی می کند به استقبالمان می اید، مسئول گروه جهادی شهدای اقتدار، مردی ازدیار فرهاد کوه کن که چفیه ای را دور سر بسته و در تکاپو است تا مراحل پایانی آب رسانی به روستای گونی به درستی انجام شود.

می گوید از دی ماه سال گذشته پروژه آب رسانی را آغاز کرده اند تا 25 خانوار روستای گونی از نعمت آب برخوردار شوند چرا که بی آبی موجب مهاجرت جوانان شده است درصورتیکه اینجا ظرفیت تولید گوشت و فراورده های لبنی را دارند.

یکی از اهالی روستا که از عدم حمایت تهران و کرج از روستای یتیم گونی گله مند است با شوق از تلاش چندین ماهه جهادگران بسیج سازندگی و سپاه برای مواجهه با مشکلات گفت و امیدوارانه زمان انتقال آب به روستا را نهایتا دو ماه دیگر اعلام کرد.

مصطفوی می گوید: زمانیکه اهالی روستای گونی به بسیج سازندگی مراجعه کردند، مشکل بی آبی آنها ما را به تکاپو انداخت تا بتوانیم از رنج های روستانشینان بکاهیم، پس از مراجعه به این منطقه با تلاش جهادگران و استفاده از بیل مکانیکی به آب رسیدیم.

در حال حاضر 400 متر لوله گذاری برای انتقال اب به روستا انجام شده است، اگر این پروژه توسط دولت انجام می شد حداقل 300 میلیون هزینه در بر داشت اما جهادگران با دست خالی و تنها با تکیه بر اراده خود به صورت کاملا رایگان طرح را انجام داده اند.

مسئول این گروه جهادی با دستش جرعه ای از اب چشمه بر می دارد، می گوید: پس از ماه ها تلاش این اب خوردن دارد و از اب تهران و کرج بهتر است، اب این منطقه تماما شور است اما قطعا خدا می خواهد به اهالی روستا کمک کند چرا که اب چشمه هایی که برای روستای گونی حفر شده، شیرین است.

مصطفوی می گوید: پس از شهادت برادرم پروژه های آب رسانی در روستاهای محروم آذربایجان، کردستان، البرز و ... را با همراهی جهادگران انجام می دهم و برای محرومیت زدایی یا علی گفتم.

به گفته اهالی با وجود داشتن پروانه چَرای دام، به دلیل نبود آب نمی توانند کشاورزی و دامپروری را که شغل آبا و اجدادیشان است دنبال کنند.

دو کودک روستایی نیز که ما را در بازدیدمان همراهی می کنند از آرزوهایشان برای رفتن به مدرسه و بازی در پارک های بازی می گویند و در پاسخ به سوالمان که پس با چه چیزی سرگرم می شوند بازی با سگ های ده را تنها تفریحشان می دانند.

پیچ و خم های راه را دوباره طی می کنیم تا میهمان خانه های روستائیان شویم، زنانی که میهمان نوازی را از نسل های گذشته و اصیلشان به ارث می برند ما را به منازل خود دعوت می کنند.

 

گونی، روستایی در 30 کیلومتری تهران که آب و برق ندارد/ اجرای رایگان پروژه 300 میلیونی آب رسانی توسط جهادگران البرز/ محرومیت 25 خانوار زیر پونزبی توجهی مسئولین

در طول مسیر یکی از زنانی که می توان رنج های سال ها زندگی در محرومیت را در خطوط پیشانی اش دید از به دنیا آمدن 5 پسرش در این روستا و مهاجرت آنها به واسطه نبود آب، برق و اشتغال می گوید، از اینکه درختان میوه آنها به واسطه بی ابی خشک شده و هزینه پرورش گوسفندانشان در ییلاق را 40 میلیون تومان اعلام می کند.

تنها منبع درامدشان را دامداری می داند و می گوید: سال گذشته یک نفر به روستا مراجعه کرد و گفت: می توانیم با پرداخت هزینه دفترچه سلامت دریافت کنیم اما پول هایمان رفت و خبری از دفترچه هم نشد.

گونی، روستایی در 30 کیلومتری تهران که آب و برق ندارد/ اجرای رایگان پروژه 300 میلیونی آب رسانی توسط جهادگران البرز/ محرومیت 25 خانوار زیر پونزبی توجهی مسئولین

نبود حمام در روستا معضل دیگری است که دیگر زن روستایی به آن اشاره کرده و ادامه می دهد به دلیل نبود مدرسه 15 الی 20 نفر از فرزندانمان را برای تحصیل در مدرسه و دانشگاه به بوئین زهرا و شهرهای اطراف می فرستیم و روشنایی خانه های ما با فانوس تامین می شود.

شهدایی که زمان 8 سال دفاع مقدس در جنگ، توسط روستای گونی به انقلاب تقدیم شده اند در بهشت سکینه آرام گرفته اند، در هر برهه ای کنار مسئولین بودیم اما ما را تنها گذاشته اند.

گونی، روستایی در 30 کیلومتری تهران که آب و برق ندارد/ اجرای رایگان پروژه 300 میلیونی آب رسانی توسط جهادگران البرز/ محرومیت 25 خانوار زیر پونزبی توجهی مسئولین

جوانی از اهالی روستا به ورشکستگی اش به دلیل بی آبی روستا اشاره کرده و می گوید: مجبور شدیم برای پرداخت وامی که دریافت کردیم دام هایم را برای وصول دیرکرد بفروشیم و عملا پس از ترک شغل آبا و اجدادی ام در نهایت مسافرکشی می کنم.

یکی از زنانی که ما را به منزلش برای صرف چای دعوت کرده بود از کاشت 20 نوع درخت از جمله انجیر، سیب، سنجد، انار و ... و خشک شدن آنها به دلیل بی آبی گفت، از اینکه هفته ای 100 هزار تومان هزینه صرف خرید آب آشامیدنی از شهرهای اطراف کرده و بعضا مرغ ها و گوسفندانشان تشنه می مانند.

میهمان سفره پر برکت روستایی با پنیر ارگانیک، چای و نان تازه شدیم تا خستگی راهی پر پیچ و خم از تنمان بیرون برود، اگر چه زمانیکه شیر آب را باز می کردند و قطره ای از آن نمی چکید به یاد اسراف های روزانه مردم شهر و اغلب مسئولین می افتادیم.

در حالی که راه روستا را برای بازگشت به کرج طی کردم با خود گفتم که ای کاش می شد برای یکماه مسئولین به جای غرق شدن در زندگی اشرافی مجبور به سکونت در روستای گونی شوند تا بدانند خادم کسانی هستند که آنها را به جایگاه کنونی رسانده اند.

چه خوب بود اگر این ای کاش به حقیقت می پیوست...

 

تهران

حضور سلبریتی‌های واقعی در "رزمایش خدمت":
قهرمانان "موی‌تای" جهان در “اردوهای جهادی”

به گزارش تهران نیوز، سه ماه تابستان جزو یکی از بهترین‌ زمان‌های شرکت در اردوهای جهادی است که گروه‌های مختلف هنرمندان، بسیجیان، طلاب و پیشکسوتان همواره حضور چشمگیری در این اردوها داشته‌اند.

قهرمانان ورزش کشور نیز جزو قشرهایی بوده‌اند که کارنامه درخشانی در خدمت به مردم و دستگیری از محرومان دارند. علی تکرلو و مسعود عبدالملکی دو تن از قهرمانان کیک بوکسینگ و موی‌تای جهان نیز دو ورزشکاری هستند که قرار است محرم خود را در کنار محرومان روستاهای پاکدشت سپری کنند.

در آستانه اعزام این دو ورزشکار بااخلاق کشورمان به اردوهای جهادی به سراغ آن‌ها رفتیم و گفت‌وگویی کوتاه را انجام دادیم که متن این مصاحبه در ادامه از مقابل نگاه شما می‌گذرد.

علی تکلو که عضو تیم ملی کیک بوکسینگ و موی‌تای جمهوری اسلامی ایران است و ۴ مدال طلای جهانی را هم در ویترین افتخاراتش دارد، برای نخستین بار است که در اردوهای جهادی شرکت می‌‎کند. وی از دلایل حضورش در رزمایش خدمت پرده برداشت و عنوان کرد: ما خیلی علاقه‌مند بودیم تا در این اردوها شرکت کنیم و پس از دعوت شدن با کمال میل استقبال کردیم تا به هموطنانمان در مناطق محروم خدمت کنیم.

عضو تیم ملی کیک‌ بوکسینگ جمهوری اسلامی ایران جهاد خود را ورزشی توصیف کرد و گفت: ما به مناطق محروم می‌رویم و اگر استعداد خوبی را در این مناطق مشاهده کردیم، به او کمک می‌کنیم تا مراحل حرفه‌ای کار را آغاز کنند.

وی در پایان در ارتباط با تاثیر برگزاری اردوهای جهادی و حضور ورزشکاران در این اردوها بیان داشت: این قبیل حرکات ورزش جامعه را پربار و قوی‌تر می‌کند و باعث می‌شود تا جوانان سالم‌تر زندگی کنند.

من هم هر کاری که بگویند را انجام می‌دهم

مسعود عبدالملکی دیگر قهرمان کشورمان که ده سال لباس رزمی تیم ملی موی‌تای کشورمان و قهرمانی مسابقات جهانی موی‌تای را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز یادآور شد: با دعوت یکی از دوستان در این اردو شرکت کردیم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که توفیق پیدا کردم در این راه قدم بگذارم و امیدوارم که بتوانم خدمات خوبی را به طبقه ضعیف جامعه در مناطق محروم ارائه بدهم و مثمرالثمر باشم.

وی هم‌چنین ضمن تمجید از جهادگرانی که بدون چشم‌داشت وقت می‌گذارند و در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: من هم هر کاری که بگویند را انجام می‌دهم تا بتوانم بار حتی خیلی کوچکی از روش دوش هموطنانم بردارم.

 

تهران/قلعه‌سیمون

جانشین سازمان بسیج:
امروز صحنه مبارزه با دشمن، خدمت‌رسانی به مردم است

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، سردار محمدحسین سپهر بعدازظهر امروز(19 شهریور) در مراسم افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی در روستای شهید جعفری (قلعه سیمون) اظهار داشت: بسیج از اول انقلاب تا به امروز در همه صحنه‌ها حاضر بوده تا سر حد بذل جان خدمت‌گزار مردم باشد امروز صحنه مبارزه با دشمن خدمت‌رسانی به مردم، توسعه و تقویت معیشت مردم و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی قلعه سیمون گفت: این بنای مبارکی که عزیزان بسیج و سپاه استان تهران و اسلامشهر به یادگار گذاشتند نشان‌دهنده اعتقاد ما به خدمت‌رسانی به مردم است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خطاب به افراد شاغل در کارگاه افتتاح‌شده است، تصریح کرد: ما توقع داریم شما هم درصحنه مبارزه با دشمن و کسانی که مخالف اعتقادات ما هستند و درصحنه تولید ثروت سهیم و شریک باشید تا اقتصاد مقاومتی به‌وسیله شما خانه‌های خانه‌دار روستا تقویت شود.

برای مشاهده افتتاح کارگاه آموزشی و تولیدی اقتصاد مقاومتی در روستای قلعه سیمون اسلامشهر اینجا کلیک کنید.

 

سیستان و بلوچستان

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان:
اتحاد جهادگران شیعه و سنی پیام رزمایش بزرگ خدمت رسانی/ 17 گروه جهادی دانشجویی به مناطق محروم اعزام شدند
 
 

ساسان سالاری در گفت و گو عصرهامون، افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، در طی روزهای تعیین شده، 17گروه جهادی خواهر و برادر اعم از شیعه و سنی متشکل از 500نفر، در زمینه های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی و ‏غیره به نقاط محروم سیستان و بلوچستان اعزام و به ارائه برنامه ها و خدمات از پیش تعیین شده خواهند پرداخت.‏

وی در خصوص جزئیات برنامه های در دست اجرا در راستای محقق شدن اهداف رزمایش، گفت: ساخت 6خانه محروم در روستای سرخ گزی شهر ایرندگان از توابع ‏شهرستان خاش، ساخت مدرسه دو و سه کلاسه توسط گروه جهادی شهید میرحسینی در خاش، ساخت مدرسه یک کلاسه توسط ‏گروه جهادی عماد المغنیه، احداث مدرسه 4کلاسه توسط گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، یک باب ‏خانه عالم توسط گروه جهادی معین دانشگاه سیستان و بلوچستان، ساخت دوخانه محرم توسط گروه جهادی دانشگاه دریانوری ‏چابهار، ساخت دو باب خانه محروم در دلگان توسط گروه جهادی پیروان ولایت دانشگاه پیام نور ایرانشهر،احداث 15چشمه ‏سرویس بهداشتی با همکاری ناحیه مقاومت سپاه شهرستان، احداث مدرسه 4کلاسه توسط گروه جهادی مهر و آیینه دانشگاه آزاد ‏اسلامی و غیره از جمله برنامه های عمرانی گروه های جهادی بسیج دانشجویی استان در طی رزمایش محمد رسول الله(ص) ‏می باشد.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان با اشاره به حضور گروه های جهادی پزشکی، خدمات رسان، عمرانی، آموزشی و فرهنگی در بین گروه های جهادی ‏اعزامی، تاکید کرد: اولویت گروه های جهادی در کنار کار عمرانی، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی است، که با کمک ‏خیرین و نهادهای مختلف کار توزیع سبدکالا و بسته های غذایی را نیز در دستور کار خود دارند.‏

جهادگران شیعه و سنی به ارائه خدمات می پردازند

سالاری خاطر نشان کرد: اکثر گروه های جهادی آورده خود را دارند چرا که اعتبار سازمانی بسیار اندک است، بسیاری از آنها با ‏حمایت از خیرین، سازمانها و نهادهایی به مثل آستان قدس رضوی،توان مردم و غیره پس از شناسایی مناطق هدف، اقدام به ‏اجرای برنامه های از پیش تعیین شده می کنند.‏

وی اضافه کرد: در طی مدت رزمایش و با توجه به حضور در ایام محرم الحرام، ایستگاه های صلواتی نیز توسط گروه های ‏جهادی برپا خواهد شد.‏

سالاری گفت: بسیاری از گروه های جهادی بسیج دانشجویی، متشکل از برادران و خواهران شیعه و سنی است که در کنار هم به ‏ارائه خدمت به مردم خواهند پرداخت.‏

وی هدف از اعزام گروه های جهادی را خودسازی و دگرسازی عنوان کرد و تصریح کرد: نیروهای خواهر و برادری که در ‏این گروه ها حضور دارند، در آینده به عنوان نیروهای انقلاب در سمت های مختلف مشغول به خدمت رسانی می شوند و قطعا با ‏دیدن این صحنه های محرومیت در استان، بیشتر و دلسوزانه تر برای مردم خدمت می کنند.

این مسئول تاکید کرد: گروه های جهادی ثابت کرده اند که با تفکر و نگاه جهادی می توان با سخت کوشی در تمام مشکلات پیروز ‏شد.

 

اصفهان

اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد دولت‌آباد در چادگان+تصاویر

به گزارش صاحب نیوز؛ اردوی جهادی دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به مدت هفت روز در روستای گشنیزجان از توابع شهرستان چادگان برگزار شد.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور بسیج دانشجویی شهید همت با تشریح برخی از فعالیت های انجام شده در این اردو گفت: دانشجویان بسیجی این واحد پس از تجدیدعهد و میثاق با شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه با عزمی جهادی و نیتی خالص برای هجرت به سوی اعتکافی پویا رهسپار روستای محروم و دورافتاده گشنیزجان شدند.

این گروه شامل ۱۵نفر از برادران بسیجی دانشگاه و ۱۵نفر از متخصصان در امر عمران و آبادانی از بسیج محلی در مجموع ۳۰نفر بود که مشغول به فعالیت در زمینه های عمرانی ، فرهنگی و مذهبی شدند.

محمدجواد نظام زاده اظهار کرد: فعالیت های بسیار مهم عمرانی که در مسجد جامع روستای گیشنیزجان انجام شد شامل احداث راهرو برای انباری و سرویس بهداشتی، سرامیک کاری و زیباسازی حسینیه و ستون های آن، حفر چاه فاضلاب، لوله کشی آب سرویس بهداشتی، برق کشی و کف سازی قسمتی از حیاط مسجد بود.

فعالیت های فرهنگی از قبیل دیوارنویسی و زیبا سازی مدرسه عصمت گشنیزجان و رنگ آمیری مهدکودک روستا، پخش فیلم های سینمایی محمد رسول الله (ص) و جشنواره عمار در مسجد جامع مخصوص برادران و پایگاه بسیج مخصوص خواهران و برگزاری حلقه صالحین روزانه ویژه جهادگران بود.

فعالیت های مذهبی که اعم از برگزاری نماز جماعت های یومیه در مسجد جامع روستا، برگزاری زیارت پرفیض عاشورا و روضه خوانی توسط مداحان گروه جهادی در طول اردو بود برگزار شد.

نظام زاده افزود: جهادگران پس از اتمام اردو به دیدار شهید والا مقام مدافع حرم محسن حججی رفتند و پیمان خویش را با آن شهید بی سر تازه کردند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این خبر اینجا کلیک کنید.

 

خوانسار

طی سه روز انجام شد؛
خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی خوانسار در رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص)

به گزارش صاحب نیوز؛ رزمایش سه روزه گروه های جهادی شهرستان خوانسار با رمز «یا محمد رسول الله (ص)» به مدت سه روز با حضور گروه های جهادی و بسیجی و با هدف خدمت رسانی در عرصه های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در مجموعه مسکن مهر این شهرستان برگزار شد.

از برنامه های این رزمایش حضور مسئولان شهرستان و برگزاری جلسه با حضور ساکنان مسکن مهر خوانسار برای بازگویی و برطرف کردن مشکلات مسکن مهر بود.

 

برای مشاهده ادامه گزارش تصویری خدمت‌رسانی جهادی در خوانسار اینجا کلیک کنید.

 

برخوار

به گزارش صاحب نیوز؛ گروه جهادی کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان برخوار در مدت سه روز فعالیت در روستاهای مرغ، دنبی، علی آبادچی، پروانه و علی آباد ملاعلی ضمن برگزاری کلاس های آموزشی برای روستاییان، مشکلات کشاورزان روستاهای فوق را احصاء کردند.

گروه جهادی شهید هاشم ساجدی همچنین با حضور در برخی از مزارع روستاهای فوق ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود از نزدیک نسبت به ارائه راهکار برای بهبود شرایط کشت، داشت و برداشت اقدام کردند.

 

ادامه این گزارش تصویری را اینجا ببینید.

 

خراسان شمالی

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی:
۹ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان شمالی اعزام شدند

محمود رضا یزدانی، مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک در رابطه با اردوهای جهادی تابستان گفت: این اردوها از ابتدای تابستان سال جاری، در قالب اعزام 15 تیم به مدت 10 روز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: تاکنون به هر کدام از شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین و جاجرم دو گروه و به شهرستان مانه و سملقان یک گروه که در مجموع 9 گروه به مناطق هدف جهادگری اعزام شده اند.

وی روستاهای قلی، کلاته ترکها، کلاته موری در جاجرم، روستاهای سرخ قلعه، کریم آباد علیا و سفلی و در بخش خواهران روستاهای زرق آباد، بام، نوده بام، اقت، کوشکنده در اسفراین، روستاهای باش محله، کلاته بهار و خرق در دهستان سنگر فاروج، روستاهای قلهک علیا و سفلی، خیرآباد، حصار علیا و سفلی در شیروان و روستاهای هاور و درکش در آشخانه را روستاهای هدف اردوی جهادی این گروه ها عنوان کرد.

یزدانی با بیان اینکه این دانشجویان در بحث عمرانی در مسائلی اعم از تعمیر مساجد و کمک به نیازمندان و غیره فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در حوزه سلامت و درمان نیز کلاس‌های سبک زندگی، توزیع بسته‌های بهداشتی مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه کارآفرینی و اشتغال نیز بحث تسهیل‌گری برای مردم روستا و کارآفرینی، برگزاری کلاس‌هایی مانند صنایع دستی و جمع آوری گیاهان دارویی در برنامه خواهد بود.

مسئول بسیج دانشجویی خراسان شمالی یادآور شد: در عرصه آموزشی، تربیتی و فرهنگی نیز جهادگران در کلاس‌های اوقات فراغت، تقویتی، بومی و محلی و کلاس‌های مشاوره و هنری فعالیت می‌کنند.

یزدانی گفت: گروه های اعزامی به روستاهای شیروان در بخش عمرانی اقدام به ساخت و تحویل یک سرویس بهداشتی شامل حمام و دستشویی مربوط به منزل محروم کردند و در بخش پزشکی به 700 نفر از مردم ارائه خدمات داشتند.

وی ادامه داد: در شهرستان اسفراین در بخش عمرانی تکمیل منزل مادر شهید، در بخش پزشکی ارائه خدمات به 60 خانواده  و در بخش فرهنگی توزیع 30 بسته انجام شد.

یزدانی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه تیم اعزامی به دهستان سنگر فاروج از دانشگاه علوم پزشکی و متخصص در این عرصه بودند ارائه خدمات پزشکی و دندان پزشکی به 700 نفر، برگزاری کلاس سلامت برای 200 نفر و کنترل قند و فشار خون برای 50 نفر داشتند.

وی گفت: گروه اعزامی به شهرستان اسفراین در بخش خواهران برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی، اشتغال زایی، اقتصاد مقاومتی برای 900 نفر و در بخش آقایان برگزاری کلاس های آموزش و مقابله با سالک بوده است.

یزدانی افزود: در روستاهای هاور و درکش در شهرستان مانه و سملقان در عرصه های فرهنگی، آموزشی، توزیع 40 بسته فرهنگی انجام شده است.

وی عنوان کرد: ازائه خدمات فرهنگی و آموزشی و اجرای دو پروژه عمرانی شامل دیوار کشی منازل محرومان ، ویزیت رایگان پزشک از جمله فعالیت های انجام شده در روستاهای شهرستان جاجرم است.

یزدانی گفت: هم چنین در بخش خواهران در شهرستان بجنورد برگزاری کلاس های فرهنگی و آموزشی در حاشیه شهر منطقه ناظر آباد و در بخش آقایان کلاته آذر ساخت یک باب منزل محروم در حال انجام است.

 

 

کردستان

دانشجویانی که در مناطق محروم کردستان مشق مدیریت جهادی می‎کنند + عکس و فیلم

به گزارش کُردتودی، به روستاهای محروم شهرستان قروه در بخش چهاردولی آمده ایم؛ جایی که جهادگران بسیجی با شور و شوق پس از امتحانات دانشگاهی به میدان خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار امده اند تا خدمتی انقلابی داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما به حضور 25 گروه جهادی در سطح شهرستان قروه در رزمایش خدمت رسانی اشاره نمود و گفت: تعداد افراد مشغول در اردوی جهادی دانشجویی 280 نفر است که این دوره از ششم شهریور ماه آغاز شده و تا 22 شهریور ادامه دارد.

محمدرضا حیدری ادامه داد: حوزه فعالیت جهادگران بسیجی در بخش چهاردولی می باشد که در زمینه های پزشکی ، عمرانی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارند.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه پزشکی اشاره نمود و بیان داشت: از جمله اقدامات انجام شده در این اردوهای جهادی ویزیت عمومی و توزیع دارو به تعداد 350 نفر، ویزیت متخصص به تعداد 2 نفر، خدمات زنان و زایمان به تعداد 60 نفر و خدمات دندانپزشکی به تعداد 402 نفر می باشد.

به گفته سرهنگ حیدری در اردوهای جهادی تاکنون تعداد 50 بسته اقلام بهداشتی و سلامت نیز توزیع شده است.

افتخار می کنم که در خدمت به مردم لباس بسیج را بر تن کرده‌ام

یکی از بسیجیان جهادگر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این برای ما افتخاری است که به این روستاهای محروم آمده ایم و برای خدمت به مردم این منطقه تلاش می کنیم.

وی افزود: خدمت نمودن به مردم موهبتی الهی است که هم اکنون با پوشیدن لباس بسیج این افتخار نصیب ما نیز شده است.

دیگر بسیجی خاضر در این اردوی خدمت رسانی بیان داشت: این سومین سالی است که در خدمت به مناطق محروم حضور دارم.

وی ادامه داد: در طی این سال ها حس رضایت بخشی از خود داشته ام که توانسته ام در مناطق محروم به مردم خدمت کنم.

سخن پایانی...

آری بسیج عطری است آسمانی که از جوانه‏ های ایمان تراوش می‏ شود و پایگاهی است برای خدمت به مردمان سرزمین ایران اسلامی.

برای مشاهده فیلم این گزارش اینجا کلیک کنید.

 

کرمان

خدمت بی منت؛
اردوی جهادی در نزدیکی گرمترین نقطه دنیا

به گزارش راه آرمان ، منطقه گندم بریان در نزدیکی شهداد را به عنوان گرمترین نقطه دنیا میشناسند اما حضور گرم گروه های جهادی در گرمترین فصل سال رنگ و بویی تازه به این مناطق داده است و عرق تلاش جهادگران رنگ از رخسار محرومیت از این مناطق برده است.

۶۰نفر از جهادگران گروه های شهید رحمانی و شهید لنگری زاده در مدا ۷ روز  اقداماتی مانند محوطه‌سازی و فضاسازی برای مسجد و خانه عالم، ساخت چهار چشمه سرویس بهداشتی، ساخت دو حمام، برگزاری کلاس های هنری و ورزشی، حصارکشی، رنگ‌آمیزی و استحکام بخشی مدارس روستاهای “رودخانه” و “استحکام” را انجام دادند.

۳۰ نفر از بانوان جهادگر نیز در قالب گروه شهید مومنی به همراه جهادگران دانشجو شهید فرخ یزدانپناه دانشگاه پیام نور مرکز کرمان، تابستان امسال با هدف محرومیت زدایی عازم روستای همت آباد از توابع شهداد شدند.

این گروه جهادی با حضور در این روستا مشغول به خدمت رسانی فرهنگی و هنری به اهالی این روستا شد و کلاس های قرآن ،کلاس های هنری و صنایع دستی ، مشاوره خانواده، مشاوره طب اسلامی را ارائه دادند.

 
خراسان رضوی

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس:
خدمت رسانی ۱۹ گروه جهادی بسیج سازندگی به مناطق محروم سرخس در رزمایش خدمت

مهدی بابایی در گفتگو با صبح توس، با اشاره به برگزاری رزمایش خدمت و حضور گروه های جهادی شهرستان سرخس در این رزمایش، گفت: ۱۹ گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس به استعداد ۲۰۰ نفر در چهار محور فرهنگی، آموزشی، عمرانی و سلامت در این رزمایش به مناطق محروم شهرستان اعزام و به مردم این مناطق خدمت رسانی می کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با بیان اینکه در حوزه فرهنگی گروه های جهادی در رزمایش خدمت، در دو بخش مذهبی و محرومیت زدایی فعالیت می کنند، اظهار کرد: در برنامه های مذهبی در هر روستا یک گروه جهادی مقیم داریم که با همکاری امام جماعت و هیئت امنا مسجد، فضاسازی مسجد، نظافت، خرید لوازم موردنیاز و تامین امنیت مسجد را در ایام محرم برعهده دارند.

بابایی افزود: گروه های جهادی در این رزمایش در بخش محرومیت زدایی محور فرهنگی، به نوعروسان، دانش آموزان و خانواده های کم برخوردار کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی گروه های جهادی و خیرین شهرستان و استان در رزمایش خدمت بالغ بر ۱۰۰۰ بسته نوشت افزار به ارزش ریالی هر بسته ۵۰ هزار تومان به دانش آموزان نیازمند اهدا می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به اینکه در رزمایش خدمت دو سری جهیزیه کامل به ارزش ریالی بیش از ۸ میلیون تومان به دو نوعروس نیازمند اهدا شده است، گفت: در حوزه کمک به نوعروسان، کمک جهیزیه هایی با توان مالی گروه های جهادی تهیه و توزیع می شود که ارزش هر کدام از آنها از یک میلیون تا پنج میلیون تومان است.

بابایی بیان داشت: در بخش معیشتی محور فرهنگی اکثر گروه های جهادی با تکیه بر توان داخلی شهرستان در رزمایش خدمت حدود ۱۰ تا ۱۵ سبد کالا به ارزش بیش از ۵۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع کردند.

وی تاکید کرد: در رزمایش خدمت یکی از گروه جهادی با پشتکار و تلاش به مدت سه روز ۵۰۰ پرس غذای گرم تهیه و طبخ و بین نیازمندان توزیع کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به فعالیت های گروه های جهادی در بخش سلامت، گفت: با کمک اقشار مختلف بسیج شهرستان و استان گروه های جهادی سلامت در بخش های محروم شهرستان و حتی سطح شهر سرخس تشکیل شد و این گروه ها به ۲۰۰۰ نفر به صورت چهره به چهره بهداشت فردی و بهداشت محله را آموزش دادند.

بابایی اظهار کرد: در بخش هزینه های درمان در رزمایش خدمت حدود ۵۰ بیمار نیازمند که بعضا هزینه های درمان آنها بالا بود توسط گروه های جهادی سلامت بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس شناسایی و در بخش های دندان پزشکی، چشم پزشکی، شنوایی و جراحی عمومی پشتیبانی شدند.

وی اضافه کرد: گروه های جهادی این رزمایش در دهستان های کندکلی، تجن و پل خاتون در بین بیماران نیازمند حاشیه مرز داروی رایگان توزیع کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس با اشاره به فعالیت های عمرانی گروه های جهادی در سرخس، اظهار کرد: در بحث عمرانی به گروه های جهادی ماموریت داده شده در هر روستا خانواده های نیازمند که از نظر مسکن ایمن، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، فضای بهداشتی، حصار مناسب و سرویس بهداشتی در محرومیت به سر می برند به قید فوریت شناسایی کنند.

بابایی اضافه کرد: در جلسه شورای گروه های جهادی این مسئله مورد بحث قرار گرفت که هر گروه جهادی با توان خودش یک بخش از فهرست اولویت دار را قبول کند.

وی گفت: گروه های جهادی در رزمایش خدمت برای ۱۰ خانواده سرویس بهداشتی، حمام و دو منزل ساختند که هم اکنون آماده تحویل است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس بیان کرد: همچنین ساخت ۲ منزل با کمک خیرین شروع شده است و امیدواریم تا پایان رزمایش خدمت در مجموع ۵۰ خانواده اولویت دار حداقل نیمی از آن ها از فقر امکانات خارج شوند.

بابایی گفت: به همت گروه های جهادی دهستان خانگیران و پشتیبانی مادی و معنوی بسیج پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد کارگروهی با محوریت شناسایی نیازمندی های این دهستان در بخش آموزشی و فرهنگی مدارس تشکیل شد که در نهایت زیباسازی، فضاسازی، مرمت و محرومیت زدایی از ۱۴ مدرسه این دهستان انجام شد.

وی به فعالیت گروه های جهادی در دهستان تجن شهرستان سرخس اشاره و بیان کرد: در رزمایش خدمت به همت گروه های جهادی و با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی تعداد ۳۶ مدرسه دهستان تجن رنگ آمیزی، دیوارنویسی، تکمیل و مرمت بخش های فرسوده مدارس انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخس در پایان عنوان کرد: با همکاری ستاد مردمی قرآن و عترت شهرستان سرخس و کمیته امداد ضمن تشکیل کارگروه خدمت رسانی عمرانی به خانواده های ایتام مقرر شد با پشتیبانی بسیج سازندگی استان و ستاد خیرین شهرستان تعداد ۱۰ باب منزل نیمه کاره ایتام با همکاری گروه های جهادی در رزمایش خدمت تکمیل و تحویل دهند.

 

اصفهان

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی شدت گرفت
عزم راسخ بسیجیان شرق اصفهان در قالب ۲۲ گروه جهادی

به گزارش صاحب نیوز؛ شهریور امسال با نمایش اقتدار بسیجیان سراسر کشور آغاز شد تا بار دیگر به دشمنان قسم خورده نظام اعلام کند که توان و اقتدار جوانان این مرز و بوم می تواند تحریم های آمریکا و هم پیمانانشان علیه جمهوری اسلامی ایران را دور بزند.

رزمایش خدمت رسانی و نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمدرسول الله(ص) در شرق اصفهان با حضور ۲۲ گروه جهادی فعال نیز، گوشه ای از اقتدار بسیجیان در شرایط سخت اقتصادی بود که همچنان با صلابت در حال پیگیری است.

بسیجی مرد میدان جهاد است، حال جهاد نفس باشد تا جهاد نبرد و امروز نیز جهاد اقتصادی کشور؛ او پای کار می ایستد تا اندک لغزشی به پایه های کشور وارد نشود.

امروز نیز برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) با حضور ۲۲ گروه جهادی و سه گردان بیت المقدس در شرق اصفهان و همزمان با سراسر کشور، موید این حضور آگانه بسیجیان منطقه شرق اصفهان است.

هشت گروه خواهر و ۱۴ گروه برادر برای شرکت در خدمت رسانی رزمایش و حضور سه گردان بیت المقدس در نمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص) شرق اصفهان، شرکت کرده اند و به تکمیل بیش از ۶ خانه محروم، ساخت خانه عالم، نقاشی و مرمت بیش از ۷۰ مدرسه در شرق اصفهان، پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی ناحیه بسیج، تهیه ۸۰ بسته آموزشی برای دانش آموزان، توزیع و تهیه بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند و ساخت حمام، سرویس بهداشتی و کمک به بهسازی مسجد، اقدام کرده اند.

 

 

بسیج سازندگی شرق اصفهان موفق در حیطه خدمت رسانی

مسئول بسیج سازندگی شرق اصفهان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: نگاه بسیج به مسائل عملیاتی و کیفی بوده و در این خصوص بسیج سازندگی با فعال سازی گروه های جهادی نقش خوبی را ایفا کرده است.

محمد رضا سیستانی تاکید کرد: بسیج سازندگی شرق اصفهان تلاش کرده تا با شناسایی مشکلات این منطقه وسیع، بتواند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد و در این خصوص فعال و پویا به وظایف سازمانی تا داوطلبانه خود عمل کرده است به گونه ای که امروز شاهد ساخت خانه های محرومین و بازگرداندن لبخند به لبان بچه های محروم و مستضعف هستیم.

جهاد در اوج گمنامی

مسئول اردوی جهادی رهپویان ایثار۴ در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف اردوهای جهادی تصریح کرد: نگاه اردوی جهادی باید اقدام موثر به مردم باشد زیرا هدف اصلی در این اردوها همان خدمت همراه با اخلاص در عمل است که رنگ دیگری به کار می بخشد.

وی گفت: جهادگران گمنام هستند و سرنوشت گمنامی با شهادت به زیبایی معنا می شود و همه ما از خدا می خواهیم که همچون شهید حججی با اخلاص و به گونه ای قدم برداریم که خدا بهترین نتیجه را عاید کارمان کند.

آموزش صحیح حرف اول را در اردوهای جهادی می زند

فعالیت دیگر رزمایش خدمت که سابقه خوبی در میان مردم محروم روستانشین مناطق شرقی اصفهان دارد، برگزاری کلاس های آموزشی، احکام، قرآن و تفسیر، هنری و اشتغالزایی است.

در این خصوص مسئول اردوی جهادی یاوران مهدی(عج) بخش جرقویه سفلی اظهار کرد: سعی شده در خدمت رسانی، مکان هایی مد نظر قرار گیرند که از نظر امکانات مطلوب نبوده و نیازمند برگزاری کلاس های جهادی بسیج سازندگی دارند.

محبوبه دهقانی تصریح کرد: فعالیت گروه جهادگران جرقویه ای در قالب 11 نفر در روستای گنج آباد از توابع جرقویه سفلی در دو سال به انجام رسیده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره کوتاه به موضوعات کلاس های جهادی افزود: برگزاری جلسات فرهنگی، بصیرتی، مسائل سیاسی روز، تفسیر قرآن، شرح و بیان نهج البلاغه، مهدویت و اشتغالزایی از جمله موضوعات بیان شده در اردوها است که توسط مربیان متخصص به خواهران روستایی ارائه می شود تا بتوان عایدی خوبی از هفت روز حرکت جهادی داشت.

سرگروه اردوی جهادی، خواسته ای بجا از مسئولان داشت و تاکید کرد: مسئولان بسیج سازندگی باید در خصوص بالا بردن سطح محتوای فکری و عملیاتی سرگروه ها تلاش کنند و لااقل دیداری هر چند کوتاه برای بیان تجربیات بین سرگروه های ناحیه برقرار کنند.

جهادگران یک تنه به جهاد نفس و محرومیت می روند

فرمانده حوزه بسیج شهر هرند با بیان اینکه حرکت اردوهای جهادی این حوزه از سال 92 تا کنون ادامه داشته و نتایج خوبی نیز برجا گذاشته است، تاکید کرد: اردوی جهادی شهید فاطمه مولایی از شهدای شاخص شهر هرند، زمینه حضور خواهران بخش بن رود و جلگه برای بهره بردن از کارهای هنری، اشتغالزایی و طرح های اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده است.

زهرا مرادی اذعان کرد: روستای کمندان، قلعه، تاجیک آباد، قهی، هاشم آباد و شریف آباد از جمله روستاهایی بودند که تیم 10 نفره اردوهای جهادی این حوزه به منظور آگاهی بخشی و آموزش های مختلف علمی، دینی و هنری در این مناطق حضور می یافت.

ساخت خانه محرومین در شرق اصفهان

همزمان با سراسر کشور و خدمت رسانی رزمایش سپاهیان حضرت محمد رسول الله، مرمت و باسازی منزل محروم در روستای مزرعه شور توسط گروه جهادی شهید احمدی روش حوزه مقاومت امیرالمومنین(ع) کوهپایه با همکاری خیران کمیته امداد و بسیج سازندگی ناحیه امام علی (ع) و همچنین بخش بن رود و براآن شمالی برگزار شد.

صادقی فرمانده حوزه بسیج امام صادق(ع) شهر ورزنه تاکید کرد: ساخت دو منزل کامل توسط گروه جهادی ذوالفقار در شهر ورزنه به خوبی انجام شد و حرکت هایی از این دست در شرق اصفهان علی رغم خشکسالی های پیاپی به وفور دیده می شود.

وی گفت: به دلیل محرومیت های این بخش، 2 هزار بسته معیشتی، آموزشی و فرهنگی در بین دانش آموزان و مردم به همت گروه جهادی ذوالفقار به انجام رسید و همه این موارد، تحقق بخشیدن به منویات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

لازم به ذکر است تکمیل و بهسازی منازل محرومین، با قوت در سراسر شرق اصفهان دنبال می شود.

به گزارش صاحب نیوز، روایت تلاش بسیجیان شرق اصفهان در زمینه اردوهای جهادی مثال زدنیست و این در نقطه ای به اوج خود می رسد که در سایه محرومیت ها و خشکسالی های پی در پی؛ لحظه ای حرکت اردوهای جهادی متوقف نشد.

 

اخبار مرتبط:

گزارشی از اقدامات جهادی جوانان بسیجی در نقاط محروم کشور/1

در حال به روزرسانی...

انتهای پیام/

نظر شما