شناسهٔ خبر: 28054914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

پروژه‌های مهم عمرانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال بختیاری، دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی روز جمعه 16 شهریورماه سال جاری ضمن عزیمت به استان چهار محال بختیاری و حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ، از بخش­های مختلف تحقیقاتی و آزمایشگاه ها و هرباریم مرکز بازید بعمل آورد. در این برنامه مسئولین مربوطه توضیحات لازم را به استحضار ایشان رسانده و معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن ارائه رهنمودهای لازم ، در جریان مسائل ، مشکلات و همچنین پتانسیل های موجود در قسمت­های مختلف قرار گرفت. رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه برنامه های خود ، پروژه­ های عمرانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان شامل: ساختمان جدید حوزه مدیریت، سالن جلسات و محوطه سازی حوزه مدیریت و بخش­ های تحقیقاتی علوم دامی، آبخیزداری، ثبت و گواهی بذر و نهال و منابع طبیعی (که از محل اعتبارات اواراق خزانه سازمان و استان تکمیل و تجهیز گردیده است ) را افتتاح نمود. وی پس از افتتاح این پروژه ­ها ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده ، ابراز امیدواری نمود که فضای کاری همکاران شاغل در مجموعه سازمان ، مناسب و در شأن جایگاه و خدمات آنها باشد. تاکید بر تکمیل برنامه­ های پیشنهادی مرکز و توجه به تکمیل فضای سبز محوطه جدید از دیگر موارد مطرح شده توسط ریاست محترم سازمان بود.

در ادامه دکتر خاوازی، در جلسه ای که با حضور آقایان : دکتر نوریان نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی ، دکتر غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و تعدادی از معاونین و مدیران این سازمان، رئیس مرکز ، معاونین و روسای بخش ها و گروه های تحقیقاتی و آموزشی که در سالن جلسات جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد، حضور یافت. در این نشست در خصوص مسائل و مشکلات تحقیقات، آموزش و ترویج در استان پیشنهاداتی توسط حاضرین مطرح گردید و دکتر خاوازی ضمن تاکید بر موارد پیشنهادی توسط همکاران مرکز، بر بازنگری قوانین با هدف افزایش کارایی سازمان و توجه بیشتر به همکارانی که در خدمت سیاست ها و برنامه های سازمان هستند ، تاکید کرد.
اهمیت و تاثیر حضور مسئولین موسسات در استان­ها به منظور افزایش کارایی بخش­های تحقیقاتی مرتبط، توجه به نظام ارزشیابی و ضرورت انجام برنامه های کلان تحقیقاتی توسط متخصصین بخش های مختلف پژوهشی ، از موارد مهم و مورد نظر ریاست سازمان در این نشست صمیمانه بود.

برنامه پایانی دکتر خاوازی در استان چهارمحال و بختیاری، حضور در جشنواره شکر گزاری برداشت محصول بود، در این مراسم نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، فرمانداران شهرستان های بن و سامان، نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس، معاونین و مسئولین بخشهای تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش استان و مسئولین ادارات و نهادهای مرتبط و مردم این شهرستان در باغ های طرح "عمان سامانی" شهرستان سامان حضور داشتند که در این مراسم (که توسط مردم و با مشارکت و حمایت سازمان جهادکشاورزی و برخی از اداره های تابعه برگزار گردید ) ابتدا رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سپس دکتر نوریان نماینده مردم شهرکرد ، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.
دکتر نوریان در سخنان خود ، توجه وافر به امر آموزش و افزایش ارتقای کیفیت باغات بادام را از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درخواست و مطرح نمود. در ادامه دکتر خاوازی ضمن ابراز شکر گزاری از خداوند متعال بابت حضور در این مراسم معنوی و ایجاد فرصت ارایه خدمت به بهره برداران کشاورزی، بر افزایش تولید در حوزه زراعت تا 4 برابر و در حوزه باغبانی تا 8 برابر میزان موجود (با انجام فعالیت های موثر تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی ) تاکید نمود. همچنین اقدام برای آموزش تعداد 10000 نفرکارشناس مروج پهنه به منظور افزایش خدمت رسانی به بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی و منابع طبیعی از دیگر موارد مطرح شده توسط وی بود.
دکتر خاوازی ضمن تاکید بر استفاده از دانش بومی و تجربی کشاورزان پیشرو در امر آموزش توسط مرکز استان، ارایه آموزش های کاربردی توسط تیم های تخصصی و توانمند موسسات و مرکز تحقیقات استان به باغداران ، طی دو نوبت در سال را حائز اهمیت و موثر برشمرد و خواستار پیگیری و ارایه گزارش این اقدامات به مسئولین مربوطه توسط مرکز تحقیقات استان شد.
در پایان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نکونام امام جمعه شهرکرد ضمن ادای فریضه نماز شکر ، از همه مسئولین بابت زحمات و ارایه خدمات به کشاورزان و باغداران استان تقدیر و تشکر نمود.




نظر شما