شناسهٔ خبر: 28052011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجرای کمپین تلاوت قرآن برای هدیه به امام حسین (ع)

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: کمپین «من تلاوت قرآن را دوست دارم»، برای هدیه به حضرت اباعبدالله (ع) اجرا می شود و افراد برای ثبت نام باید به دارالقرآن مراجعه و پیام «لبیک یا حسین (ع)» به سامانه ۱۰۰۰۰۱۵۲۲ ارسال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امروز (21 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اصلی ترین برنامه آستان در دهه محرم، همایش «شیرخوارگان حسینی» است، گفت: مرحوم آیت الله بهجت (ره)، 50 سال از زندگی اش را هر هفته روضه سیدالشهدا (ع) برپا کرد و بر این امر مداومت داشت و به زائرین احترام و تکریم می کرد و وصیت کرده بود که یک سوم مال خود را برای اجرای روضه بگذارند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت امام صادق (ع) را هر کسی که در احیا امر اهل بیت (ع) هستند، دعا کردند، افزود: هر روز صبح مراسم زیارت عاشورا در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود که این مراسم ساعت 6 و 30 دقیقه آغاز خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که مراسم مداحی و عزاداری بعد از نماز ظهر و عصر هر روز در حرم مطهر برپا خواهد بود، تاکید کرد: شب ها بعد از نماز مراسم عزاداری در صحن امام خمینی (ره)، برگزار می شود و از ساعت 21 هیئت ها به حرم مطهر ورود پیدا می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی حرم مطهر در محرم الحرام را به مناطق کم برخوردار اعزام می کنیم، افزود: حسینیه «کودک» برنامه تلاوت قرآنی را مد نظر قرار داده است و نمایشگاه بصیرت عاشورایی و همچنین روز پنجشنبه محفل انس با قرآن کریم را خواهیم داشت.

 

این مقام مسئول گفت: کمپین «من تلاوت قرآن را دوست دارم»، برای هدیه به حضرت اباعبدالله (ع) اجرا می شود و افراد برای ثبت نام باید به دارالقرآن مراجعه و پیام «لبیک یا حسین (ع)» به سامانه 100001522 ارسال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مسابقه «چرا امام حسین (ع) تنها ماند»، هم تدارک دیده شده که مطالب روی سایت قرار داده شده است، اظهارداشت: برای همایش «شیرخوارگان حسینی»، صحن حضرت معصومه (س)، صحن امام جواد (ع) و صحن قدیم حرم را مفروش خواهیم کرد و این مراسم باید با شکوه هر چه تمامتر در حرم برگزار شود.

 

 

نظر شما