شناسهٔ خبر: 28045385 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

اولین پیروزی تیم ملی فوتبال پس از جام جهانی

صاحب‌خبر -
خرداد: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود پس از جام جهانی 2018 روسیه، ازبکستان را در دیداری تدارکاتی شکست داد.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا 2019 اردوی آمادگی خود را از 12 شهریورماه آغاز کرد و امروز (سه شنبه) در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان با تک گل «مهدی ترابی» که در دقیقه 67 به ثمر رسید، برابر این تیم به برتری رسید.
ملی پوشان ایران در حالی مقابل ازبک ها صف آرایی کردند که هنوز قرارداد کی روش رسما امضا نشده و بازیکنان از امکاناتی که برای آنها و دیدارهایی که برای حضوری موفق در جام ملت های آسیا تدارک دیده شده است، راضی نیستند.
دقایق ابتدایی این دیدار با چرخش توپ در میانه های زمین سپری شد تا اینکه در دقیقه 5 «علیرضا جهانبخش» مهاجم تیم ملی نخستین شوت در چارچوب به دروازه را راهی دروازه ازبکستان کرد و گلر تیم حریف نیز به راحتی توپ را در آغوش گرفت.
در دقیقه 14 تیم میزبان با ارسالی که از جناح راست دروازه ایران بر روی دروازه «امیر عابدزاده» گلر تیم ملی داشت، می توانست صاحب گل شود که مدافعان ایران با ضربه سر به سختی توپ را دفع کردند.
ازبک ها که از 9 تقابل با تیم ملی فوتبال ایران صاحب 7 شکست، یک پیروزی و یک تساوی شده اند، در ورزشگاه ملی شهر تاشکند و حضور پرشور هواداران خود نمی خواستند به مانند آخرین دیدار برابر ایران شکست بخورند و به همین دلیل بر شدت حملات خود افزودند. بر همین اساس مهاجمان تیم میزبان در دقیقه 25 با عابدزاده در موقعیت تک به تک قرار گرفتند که خروج به موقع گلر ایران مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.
شاگردان کی روش بر خلاف بازی های جام جهانی که در بیشتر در لاک دفاعی بودند، حملاتی را بر روی دروازه حریف تدارک می دیدند که در جدی ترین آن، ارسال جهانبخش به محوطه 18 قدم تیم ازبکستان را «علی قلی زاده» با ضربه ای آرام در دستان گلر حریف قرار داد.
یوزهای ایرانی در جریان نیمه نخست این دیدار و اواخر دقایق 45 هر چند صاحب فرصت های نصف و نیمه ای می شدند، ولی دفاع متراکم حریف، بازیکنان تیم ایران را وادار به شوت از راه دور می کرد که ثمری نداشت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.
ملی پوشان ایران که هنوز شکل یک تیم مهاجم و گلزن را در نیمه نخست به خود نگرفته بودند، در نیمه دوم عملکرد بهتری در حمله داشتند تا آنجا که در دقیقه 52 «مهدی طارمی» در محوطه 18 قدم حریف تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی مدافع ازبک توپ را از جلوی پای او دفع کرد.
«سردار رشیدوف» مهاجم تیم ازبکستان در دقیقه 55 از پاس شوکوروف هم تیمی خود صاحب موقعیت گلزنی در محوطه 18 قدم ایران شد که پس از جا گذاشتن 2 بازیکن، شوت محکم پای راست او را عابدزاده با واکنش خوبی به بیرون فرستاد.
سرانجام قفل دروازه تیم ازبکستان در دقیقه 67 باز شد. در این موقعت قلی زاده با بهره بردن از تکنیک خود و پس از جا گذاشتن 2 بازیکن حریف، توپ را به «سعیدعزت اللهی» رساند و او نیز توپ را به «مهدی ترابی» که در نیمه دوم به بازی آمده بود، پاس داد تا هافبک ملی پوش تیم سایپا با بغل پای ساده گل برتری ایران را به ثمر برساند.
در اواخر این دیدار تیم میزبان فرصت باز کردن دروازه ایران را داشت که باری دیگر خروج موفق عابدزاده مانع از باز شدن دروازه شد و در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ملی پوشان ایران پایان یافت.
کی روش در این دیدار از ترکیب امیر عابدزاده، مرتضی پور علی گنجی، مجید حسینی(دقیقه 62 پژمان منتظری) ، وریا غفوری(دقیقه 46 صادق محرمی)، سعید عزت اللهی(مسعود شجاعی 70)، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، اشکان دژاگه(دقیقه 46 سامان قدوس)، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش(دقیقه 46 مهدی طارمی) و کریم انصاری‌ فرد(دقیقه 64 مهدی ترابی) برای آغاز این دیدار استفاده کرد. 
همچنین «هکتور کوپر» سرمربی آرژانتینی تیم ملی ازبکستان برای این دیدار الدوربک سویونوف، ویتالی دنیسوف، آنزور اسماییلوف، اسلام توختاخوجائف، فرخ سایفی‌ئف، عادل احمدوف، اوتابک شوکوروف، الدور شومورودوف، مراد بیکمائف، سردار رشیدوف و تیمورخوجا عبدوخالیکوف را به میدان فرستاد.

نظر شما