شناسهٔ خبر: 28028804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دغدغه‌های رئیس‌جمهور لبنان در سخنرانی‌اش برابر پارلمان اروپا

رئیس‌جمهور لبنان هنگام عزیمت به «استراسبورگ» فرانسه با هدف شرکت در مراسم افتتاحیه پارلمان اروپا ، توضیحاتی در خصوص این سفر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان که برای شرکت در جلسه افتتاحیه پارلمان اروپا 2018-2019 دعوت شده است به همراه همسرش «نادیا الشامی عون» عازم «استراسبورگ» فرانسه شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان‌ان‌ای»، میشل عون در هواپیمایی که وی را از بیروت به استراسبورگ منتقل می‌کرد به خبرنگاران گفت طی سخنرانی خود در افتتاحیه پارلمان اروپا (طی امروز سه‌شنبه) درباره روابط لبنان با کشورهای اروپایی صحبت خواهد کرد.

وی گفت: پرونده آوارگان سوری، اولویت من در این سفر خواهد بود و به قطع کمک مالی آمریکا از «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک) خواهم پرداخت، این موضوع آغازی برای اسکان (دائمی آوارگان) است و قانون اساسی لبنان قاطعانه آن را رد می‌کند و لبنانی‌ها نیز بر آن اجماع دارند.

میشل عون به تعویق در تشکیل دولت لبنان هم پرداخت و گفت زمانی که طرحی متوازن برای این موضوع شکل بگیرد دولت تشکیل خواهد شد، هیچ طرف سیاسی حق ندارد سهمیه‌‌ها را احتکار یا طرف سیاسی دیگر را به حاشیه براند.

وی درباره احتمال تصمیمش برای فرستادن پیامی به پارلمان در راستای درخواست از «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل هر چه سریعتر دولت گفت: این موضوع ممکن است، من بر اساس قانون اساسی این حق را دارم.

شراکت لبنان و اتحادیه اروپا در سال 2006 آغاز شد و ارتباطات میان این دو درباره مبارزه با تروریسم در منطقه «خوب» ارزیابی می‌شود. اتحادیه اروپا از دستگاه‌های امنیتی لبنان و وزارت دادگستری این کشور برای رسیدن به راهبردی واحد در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/ص

نظر شما