شناسهٔ خبر: 28020940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

چادر تاریخی حسینیه قنادهای سبزوار 
در آتش سوخت

مسئول روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: بامداد دیروز چادر تاریخی حسینیه قنادها دچار حریق شد که در پی آن ایستگاه یک آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.به گزارش ایسنا، محمد همتی در این خصوص اظهار کرد: این حادثه در ساعت 3:37 دقیقه بامداد به مرکز فرماندهی آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله 6 آتش نشان با دو خودرو به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: پس از اعلام مرکز فرماندهی بی درنگ آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند ولی به دلیل ساعت وقوع حادثه که معمولاً به علت عبور و مرور کم در این ساعت دیرتر به آتش نشانی اطلاع داده می شود و همچنین جنس این نوع چادرها چادر به طور کامل سوخته و به قسمت‌هایی از سیستم برق و ایزوگام حسینیه خسارت وارد شد.مسئول روابط عمومی آتش نشانی و خدمات ایمنی سبزوار عنوان کرد: علت حادثه در صورت درخواست مسئولین ذیربط توسط کارشناسان آتش‌نشانی بررسی خواهد شد.

ریزش مرگبار کوه در محور هراز

بخشدار لاریجان از جان باختن یک نفر دراثر ریزش کوه در محور هزار خبر داد.رضا مقدم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به این که  این حادثه که در ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح ۱۹شهریور بر اثر ریزش کوه اتفاق افتاد، اظهار کرد: یک زن 30 ساله جان باخت و کودک 2 ساله و مرد  40ساله و یک زن 77ساله مصدوم شدند.وی با اشاره به پرواز بالگرد اورژانس برای انتقال مصدومین ریزش سنگ در هراز خاطرنشان کرد: مصدومان به درمانگاه گزنگ منتقل شده و حال یکی از مصدومان وخیم است. بلافاصله بعد از حادثه، جاده توسط نیروهای راهداری پاکسازی و هم اکنون وضعیت عادی و روان است.

قتل به خاطر یک نگاه

پرونده جوانی که در حمایت از برادرش وارد درگیری شد و با چاقو به قتل رسید، در حالی رسیدگی شد که یکی از متهمان به اروپا فرار کرده و متهم دیگر نیز قتل را انکار کرد.به گزارش خبر آن لابن؛پرونده جوانی که در حمایت از برادرش وارد درگیری شد و با چاقو به قتل رسید، در حالی رسیدگی شد که یکی از متهمان به اروپا فرار کرده و متهم دیگر نیز قتل را انکار کرد.این درگیری در یکی از مناطق جنوب تهران اتفاق افتاد و بعد از اینکه کامران زخمی شد، دوستانش او را به بیمارستان رساندند، اما از آنجا که ضربه چاقو یکی از شاهر‌گ‌های او را قطع کرده بود جانش را از دست داد.در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، کیفرخواست علیه متهم به نام شاهین خوانده و نماینده دادستان خواستار مجازات متهم شد. همچنین برای سه متهم دیگر نیز به اتهام شرکت در نزاع دسته‌جمعی درخواست مجازات شد.در ادامه پدر و مادر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام قتل را رد کرد و گفت: درگیری اصلی میان دوست من به نام کاظم با برادر کامران بود. کاظم به کامران گفت: چرا به من نگاه کردی و سر این موضوع با هم دعوا کردند. کاظم برادر کامران را زد. چند دقیقه بعد کامران آمد و به این موضوع اعتراض کرد. من گفتم که درگیری تو با کاظم است و کسی که برادرت را کتک زده، من نبودم. بعد کاظم فحشی به مقتول داد و دعوای آن‌ها بالا گرفت. کامران به سمت من هم حمله کرد و خواست مرا بزند من یک چاقو داشتم، اما نمی‌دانم ضربه زدم یا نه.سپس یکی از شاهدان در جایگاه حاضر شد؛ او گفت: من و کامران با هم دوست بودیم. برادر کامران با او تماس گرفت و گفت که دعوا کرده و کاظم او را زده است. کامران و من هردو ورزشکار حرفه‌ای هستیم و آن روز هم داشتیم از کوه برمی‌گشتیم که برادر کامران تلفن کرد. من به کامران گفتم بهتر است نرویم، چون کاظم از اراذل محل است و ممکن است درگیری ایجاد شود، اما کامران قبول نکرد. وقتی هم که به محل رسیدیم دوستان کاظم چیزی نگفتند، اما کاظم توهین کرد و با پرخاشگری حرف زد که همین هم کامران را عصبانی کرد. آن‌ها با هم درگیر شدند؛ کاظم با قمه و متهم حاضر در دادگاه هم با چاقوی گاو‌کش به او حمله کرد که یک ضربه به مقتول زد و من این را دیدم. شدت خونی که از کامران می‌رفت آن‌قدر زیاد بود که انگار خون فواره می‌زد.سپس دیگر متهمان در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند.وقتی متهم ردیف اول برای بیان آخرین دفاع در جایگاه قرار گرفت؛ گفت: من از اولیای دم طلب حلالیت دارم. واقعا قصد کشتن نداشتم و نمی‌خواستم این‌طور شود. واقعا نمی‌دانم ضربه زدم یا نه. اشتباه کردم و درخواست بخشش دارم. در پایان قضات شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند.

مردی همسرش را با ضربات چاقو سلاخی کرد

مردی که همسرش را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود با همکاری معتمدین محلی و تلاش ماموران یگان امداد یاسوج و پرسنل پلیس آگاهی استان کهگیلویه وبویراحمد 2 ساعت پس از وقوع جرم دستگیر شد.به گزارش ایران آنلاین؛ مردی که همسرش را با ضربه‌های چاقو به قتل رسانده بود با همکاری معتمدین محلی و تلاش ماموران یگان امداد یاسوج و پرسنل پلیس آگاهی استان کهگیلویه وبویراحمد ۲ ساعت پس از وقوع جرم دستگیر شد.سرهنگ سعید بالش زر رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بعدازظهر روز یکشنبه گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره درگیری خانوادگی منجر به جرح در منطقه مادوان شهر یاسوج، بلافاصله ماموران در محل حادثه حاضر شدند. وی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد خانم جوان ۲۳ ساله ای با سلاح سرد (چاقو) توسط همسرش به شدت مجروح که پس از انتقال به مراکز درمانی در اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.سرهنگ بالش زر بیان کرد: همسر فراری این خانم جوان با همکاری معتمدین محلی و تلاش ماموران یگان امداد یاسوج و پرسنل پلیس آگاهی این استان ۲ ساعت پس از وقوع حادثه دستگیر شد.وی ابراز داشت: قاتل به صراحت به قتل همسر خود اعتراف و انگیزه این قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

ربایندگان دختر ۲۰ ساله در کرج دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری ربایندگان دختری بیست‌ساله در کرج خبر داد.به گزارش  تسنیم از کرجبه نقل از سایت پلیس،  سردار سیدجعفر حسینی اظهار   داشت: در پی اعلام ربوده شدن دختر حدود 20 ساله در کرج، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.وی افزود: مأموران در تحقیقات خود مطلع شدند که دو نفر ناشناس با یک دستگاه خودرو پراید، وی را با تهدید از جلوی درب منزل ربوده‌اند.جانشین فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: با توجه به اظهارات دوست فرد ربوده‌شده به‌عنوان تنها شاهد حادثه آدم‌ربایی مبنی بر اینکه دوستش خواستگاری دارد که پدرش با ازدواج آن‌ها مخالف است، مأموران به خواستگار وی مظنون شدند.سردار حسینی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات گسترده پلیسی و بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته از محل وقوع جرم، خودرو موردنظر شناسایی و پس از استعلام از شماره پلاک خودرو، مالک آن شناسایی و دستگیر شد.وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد که با همکاری یک نفر دیگر به درخواست مرد جوانی اقدام به آدم‌ربایی کرده و فرد ربوده‌شده را به خانه‌ای در اطراف کرج انتقال و تحویل آن مرد داده‌اند.جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با توجه به اعترافات متهم دستگیرشده و اقدامات اطلاعاتی مأموران در دو عملیات جداگانه همدست وی و متهم اصلی دستگیر و دختر ربوده‌شده نیز که نزد وی بود رها و به نزد خانواده‌اش بازگشت.سردار حسینی، گفت: متهم در بازجویی‌های مأموران انگیزه خود را از این اقدام، انتقام از خانواده دختر موردعلاقه‌اش عنوان کرد.جانشین فرمانده انتظامی استان البرز تأکید کرد: عوامل این آدم‌ربایی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

کشف جنازه یک مرد سی‌ساله در آرادکوه

عضو شورای شهر تهران از کشف یک جسد در آرادکوه خبر داد.حسن خلیل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: جنازه یک مرد سی ساله صبح امروز در آرادکوه کشف شده است.وی ادامه داد: جسد با تریلر حمل زباله وارد آراد کوه شده است، اما کسی متوجه نشده بود تا آنکه کارکنان این مجموعه متوجه حرکت جسد روی نوار نقاله شده‌اند.عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این اتفاق ساعت 10 صبح دیروز رخ داده است، خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که این فرد، لباس خانه به تن داشته است. زیورآلات او ازجمله گردنبند و ساعت کماکان روی جسد بوده و در حال حاضر نیروی‌های حفاظت آرادکوه بالای جسد هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما