شناسهٔ خبر: 28018301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

28 میلیارد تومان نذورات در بقاع متبرکه گیلان جمع آوری شد

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سال گذشته 28 میلیارد تومان نذورات مردمی در بقاع متبرکه این استان جمع آوری شد که این میزان نذورات در این مکانهای متبرکه در امور عمرانی و فرهنگی هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه صومعه سرا با اشاره به حوزه های فعالیت سازمان اوقاف اظهار داشت: تدبیر امور امام زادگان، نظارت بر موقوفات و برگزاری مسابقه های قرآن سه حوزه مهم فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در بقعاع متبرکه و امام زادگان استان گیلان در ایام محرم و صفر افزود: برنامه های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل ویژه نوجوانان، رهروان زینبی ویژه بانوان، شام غریبان، نماز ظهر عاشورا و لبیک یا رسول الله از جمله بخشهای این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطر نشان کرد: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300 مبلغ بومی در اجرای بصیرت عاشورایی با اوقاف گیلان همکاری می کنند.
وی با تشریح سایر فعالیت های اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: برنامه‌ های مختلف فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در گیلان برگزار می شود.
وی با اشاره به برنامه های مختلف اوقاف و امور خیریه استان گیلان در برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظ و آموزش قرآن در امام زادگان و بقاع متبرکه گیلان اظهار داشت: این کلاس های آموزشی در 306 بقعه متبرکه و امازادگان گیلان دایر است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286 /6030

نظر شما