شناسهٔ خبر: 28012892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کمک ۲۸ میلیارد تومانی مردم گیلان به امور عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه

مدیر کل اوقاف گیلان اعلام کرد: در سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان از نذورات مردمی در اداره امور عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه گیلان استفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان امروز(19شهریور) در دیدار با حجت الاسلام راشدی نوری، امام جمعه صومعه سرا با اشاره به حوزه های فعالیت های سازمان اوقاف اظهار داشت: تدبیر امور امام زادگان، نظارت بر موقوفات و برگزاری مسابقات قرآن سه حوزه مهم فعالیتهای سازمان اوقاف است.

وی در ادامه از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 510بقعه متبرکه استان گیلان در ایام محرم و صفر خبر داد و گفت: ویژه برنامه های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل ویژه نوجوانان، رهروان زینبی ویژه بانوان، شام غریبان، نماز ظهر عاشورا و لبیک یا رسول الله در قالب این طرح در بقاع مجری طرح برگزار می شود.

علیزاده خاطر نشان کرد: 63 مبلغ اعزامی از قم و 300مبلغ بومی در اجرای این طرح با اوقاف گیلان همکاری می کنند.

وی به انجام فعاليت و برنامه‌های متعدد ضمن سال اوقاف و امور خيريه، اشاره کرد و گفت: انجام و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی، نشاط معنوی در تابستان، مهر تندرستی با هدف تامين تجهیزات پزشکی مراكز درمانی و بيمارستان‌ها، مهر تحصیلی با هدف كمک به دانش آموزان بی بضاعت همه ساله در سطح کشور و گیلان برگزار می شود.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: امروز طی مراسمی 250بسته لوازم التحریر از موقوفه حاجی صالح نویدی به ارزش 26میلیون ریال در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد تا طبق نظر واقف بین دانش آموزان بی بضاعت گوراب زرمیخ توزیع شود.

وی به برنامه های گسترده اوقاف گیلان در برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظ و آموزش قرآن در آستان امام زادگان اشاره کرد و گفت: این کلاس های آموزشی در 306بقعه متبرکه و آستان امازادگان گیلان دایر است. 

علیزاده اعلام کرد: به زودی کرسی های تلاوت قرآن در آستان امامزادگان گیلان برگزار می شود.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به استقبال مردم استان از فعالیتهای قرآنی و امور خیریه گفت: در سال گذشته 28 میلیارد تومان  نذورات مردمی در گیلان جمع آوری شد که در اداره امور عمرانی و فرهنگی بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

نظر شما