شناسهٔ خبر: 28000528 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دست اساتید برای تدریس تا چه‌اندازه باز است؟

نمایندگی لرستان

معاون آموزشی دانشگاه لرستان با اشاره به تعیین سرفصل‌های مشخص در دروس دانشگاهی، اظهار کرد: اساتید موظف هستند ۸۰ درصد سرفصل‌ها را اجرا کنند و ۲۰ درصد حق تغییر دست استاد است و او می‌تواند میزان سرفصل را کم و زیاد کند و مطالبی که با شرایط آمایش و مسائل بومی هر منطقه تناسب دارد، ارائه دهد.

صاحب‌خبر -

 دکتر احسان رشیدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:به روزرسانی سرفصل‌های دروس مدتی است در دست انجام بوده منتها با توجه به تنوع رشته‌ها طبیعتاً به تدریج انجام و به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و در سایت وزارت قرار دارد و دانشگاه‌ها باید آن را دانلود کنند. بسیاری از سرفصل‌های دروس توسط دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی به‌روزرسانی شدند و در حال حاضر این سرفصل‌ها در دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی موجود است.

معاون آموزشی دانشگاه لرستان اضافه کرد:طبیعتاً کتاب خاصی  وجود دارد که به عنوان کتاب درسی یا منبع منفرد است؛ سرفصل و رئوس مطالب مشخص هستند که پیشنهاداتی در سرفصل‌ها داده شده که این منابع و کتاب‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرند.

رشیدیان با اشاره به اینکه اساتید بایستی به روز باشند، یادآور شد: ممکن است در میان اساتید کسی پیدا شود که ۱۰ سال است که فقط به یک جزوه  اکتفا کرده و دارد آن را ارائه دهد و همچنان آن را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این موضوع دست دانشجوست که می‌تواند در ارزیابی‌ها از استاد به ارزشیابی اشاره کند که منابعی که استاد دارد استفاده می‌کند به روز نیست، افزود: دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های مختلف اینها را به عنوان مأخذ مورد استفاده قرار می‌دهد و چنین اساتیدی مورد سوال واقع شوند.


انتهای پیام

نظر شما