شناسهٔ خبر: 27973340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را بشناسید

پژو ۲۰۶ را شاید بتوان جوان پسندانه‌ترین خودروی اقتصادی کشور دانست که از سال ۱۳۸۰ توسط ایران‌خودرو در ۶ تیپ به بازار عرضه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از موفق ترین محصولات شرکت پژو فرانسه، پژو ۲۰۶ بود که از همان ابتدای ورود خود مورد استقبال زیادی قرار گرفت. این خودرو توانست در چند سال اول تولید خود، عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا را به دست آورد. در سال ۱۳۸۰ با شروع تولید این خودرو در ایران، به‌دلیل برخورداری از ظاهر جذاب و اسپرت، مصرف سوخت پایین و ایمنی مناسب، مورد توجه زیادی قرار گرفت.

از سال ۱۳۹۱ با ورود خودرو‌های چینی به خصوص ام‌وی‌ام، مدل ۳۱۵ هاچ‌بک، این خودرو‌ها رقیب جدی برای پژو ۲۰۶ محسوب می‌شوند. این خودرو در ۶ تیپ متنوع در بازار ایران وجود دارد.

معرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

داخل کابین پژو ۲۰۶ از یک طراحی کاملا اروپایی برخوردار است. این خودرو به لطف طراحی خوب داشبورد توانسته است رضایت مشتریان خود را در بکارگیری از امکانات و تجهیزات جلب کند. در ساخت داشبورد این خودرو از مواد خوبی استفاده شده است، که نسبت به رقیب خود، یعنی ام‌وی‌ام ۳۱۵ از کیفیت بهتری برخوردار است. اما ضعف پژو ۲۰۶ در داشتن فضای کم داخل اتاق است. به‌خصوص اینکه ردیف عقب فضای پای کمی دارد، و در صورتیکه سرنشین جلو صندلی خود را به عقب بکشد، عملا فضای پایی برای سرنشین عقب باقی نمی‌ماند.

یکی دیگر از مشکلات پژو ۲۰۶ عدم محل مناسب کلید‌های شیشه‌بالابر است که بهتر بود همچون بقیه خودرو‌ها این کلید‌ها بر روی درب خودرو قرار می‌گرفت. پژو ۲۰۶ از نوع خودرو‌های هاچ‌بک بوده و دارای صندوق عقب کوچکتری نسبت به خودرو‌های سدان است. اما با داشتن قابلیت تاشدن صندلی های عقب، می‌توانید فضای صندوق عقب بیشتری در اختیار داشته باشید. از نظر تجهیزات، داخل اتاق تیپ‌های ۱، ۲ و ۴ یکسان و تیپ‌های ۳، ۵ و ۶ مشابه هم هستند؛ که این اختلافات شامل سیستم تهویه خودکار، شیشه عقب برقی، آیینه بغل‌های برقی و همچنین پشت سری صندلی‌های عقب است که فقط برای تیپ های ۳، ۵ و ۶ موجود است.

معرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

یکی از دلایل مهم، در موفقیت پژو ۲۰۶ در بازار پر تنوع خودروها، ظاهر جذاب و به‌خصوص اسپرت آن است، که بعد ۱۵ سال از تولید این خودرو، همچنان زیبایی خود را در بین تولیدات جدید شرکت‌های مختلف حفظ کرده است. چراغ‌های جلو کشیده ۲۰۶، همراه با کاپوت شیب‌دار و طراحی خاص آیرودینامیکی، باعث جذابیت این خودرو شده است. در قسمت عقب خودرو چراغ ترمز روی اسپویلر قرار دارد. از تفاوت‌های بیرون خودرو بین تیپ‌های ۲ و ۵ می‌توان به قاب آیینه بغل‌ها اشاره کرد، که در تیپ ۵ قاب سفید رنگ بر روی آیینه‌ها نصب شده است، که در تیپ ۲ وجود ندارد.

اگر در حین رانندگی خواستید، بدانید خودرو کنار شما ۲۰۶ از کدام تیپ است به آیینه بغل سمت شاگرد توجه کنید؛ اگر یک برجستگی کوچک (سنسور دما) در بخش زیرین بچشم خورد این خودرو مربوط به تیپ ۳،۴،۵ یا ۶ است و در صورت عدم وجود، تیپ ۱ یا ۲ است.

معرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

خودروی پژو ۲۰۶ به خاطر داشتن وزن کم، نسبت به خودرو‌های سدان مانند پژو ۴۰۵، سواری خشکی دارد؛ که این مشکل به همت کمک فنر‌های گازی خوب و وزن سرنشین‌های عقب تا حد قابل توجهی مرتفع می‌شود. از دیگر نکات منفی ۲۰۶، جلوبندی ضعیف این خودرو است که در سرعت‌گیر‌ها باید مواظب این موضوع باشید. این خودرو در جاده سواری راحتی دارد و قدرت این خودرو به راحتی جوابگوی نیاز روزانه شما می‌باشد. اما اگر بخواهید از کولر استفاده کنید، خودتان به‌طور آشکار افت قدرت موتور را احساس می‌کنید. البته این مشکل در مورد خودرو‌هایی که از موتور فرانسوی بهره‌مند هستند کمتر به چشم می‌خورد.

از دیگر نقاط ضعف این خودرو هزینه تعمیر و نگهداری نسبتا بالا برای یک خودروی کاملا بومی‌‌سازی شده در کشور به نظر می‌رسد. همچنین تیپ ۵ به دلیل قدرت موتور بیشتر با شتاب صفر تا ۱۰۰، ۱۱.۶ ثانیه ۲.۵ ثانیه کمتر از شتاب ۱۴.۱ ثانیه تیپ ۲ است.

معرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

امروزه ایمنی به یکی از بخش‌‌های مهم در زمینه‌ ی خودرو تبدیل شده است. چیزی که پژو ۲۰۶ توانسته در تست تصادف Euro Ncap ۴ ستاره از ۵ ستاره را به دست آورد (فولترین مدل)، که در مقایسه با دیگر خودرو‌های موجود در این رده قیمت، برای ۲۰۶ امتیاز خوبی به حساب می‌آید.

معرفی پژو ۲۰۶ تیپ ۲

از دیگر تجهیزات ایمنی در مدل‌های جدید این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS، کمربند‌های ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم قطع خودکار سوخت و سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر اشاره کرد. پژو ۲۰۶ در تیپ‌های ۵،۴،۳ و ۶ در کلیه مدل‌های تولیدی ۲ ایربگ است. ولی تیپ ۲ در مدل‌های ۹۰ به بالا به‌صورت تک ایربگ یا دو ایربگ موجود است، اما در مدل‌های ۹۲ و بالاتر تماما دو ایربگ است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما