شناسهٔ خبر: 27962401 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آی فیلم رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد

گروه هنر ــ شبکه آی فیلم با پخش فیلم‌ها و سریال‌های مناسبتی در ایام محرم، رنگ و بوی عاشورایی به خود می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

آی فیلم رنگ و بوی محرم به خود می‌گیرد

به گزارش ایکنا، شبکه آی‌فیلم در دوازدهمین جشنواره رسانه‌ای «الغدیر» در بخش ویدیوگرافیک در میان سیصدوپنجاه اثر، مقام اول را از آن خود کرد. این جشنواره که با شعار «با سخن و تصویر، پیروزی کامل است.» و به همت شبکه‌ ماهواره‌ای غدیر در شهر نجف اشرف برگزار شد، سه‌شنبه شب با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در این جشنواره، شبکه پنج سیما در بخش آثار نمایشی، مرکز صبا در بخش انیمیشن سه‌بعدی و شبکه الکوثر در بخش انیمیشن دوبعدی حائز رتبه برتر شدند. شبکه چهار سیما نیز در بخش نگاهی به فلسطین، با برنامه «نامه‌ای از غزه» مقام اول را کسب کرد. ۵۰۰ شخصیت رسانه‌ای و هنری و بیش از ۱۵۰ مؤسسه هنری و رسانه‌ای در این جشنواره حضور داشتند.

«مختارنامه» بار دیگر از آی‌فیلم

سریال تلویزیونی «مختارنامه» از روز دوشنبه ۱۹ شهریور به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم بر روی آنتن شبکه آی‌فیلم می‌رود. سریال «مختارنامه» به‌کارگردانی داود میرباقری جایگزین مجموعه «داستان یک شهر» می‌شود.

«مختارنامه» به چگونگی قیام مختار ثقفی پس از واقعه عاشورا می‌پردازد و بازیگرانی چون فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، رضا کیانیان، الهام حمیدی، فریبا کوثری، شهرام حقیقت‌دوست، امین زندگانی و... در آن ایفای نقش کرده‌اند. «مختارنامه» هر شب ساعت ۲۳:۰۰ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعت های ۰۷:۰۰ و ۱۵:۰۰ روز بعد خواهد بود.

«رخصت» از آی‌فیلم پخش می‌شود

مجموعه تلویزیونی «رخصت» به‌کارگردانی قدرت‌الله صلح‌میرزایی به‌مناسبت فرارسیدن ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد. این مجموعه مناسبتی، محصول سال ۱۳۹۳ شبکه سه سیماست که از دوشنبه ۱۹ شهریور در جدول سریال‌های کانال فارسی این شبکه قرار می‌گیرد.

 این مجموعه به‌قلم سیده‌فاطمه موسوی، قصه یک پدر و پسر را روایت می‌کند که پس از فوت پدر، پسر دچار مشکلاتی می‌شود. قصه این سریال در دل محرم اتفاق می‌افتد. بازیگران این سریال عبارتند از بیتا خردمند، افسانه ناصری، بابک انصاری، ثریا قاسمی، عنایت بخشی، مارال فرجاد، منوچهر آذر، نیما شاهرخ‌شاهی و یوسف مرادیان. «رخصت» در ۱۴ قسمت هر روز ساعت ۱۶:۰۰ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن در ساعت‌های ۰۰:۰۰ و ۰۸:۰۰ خواهد بود.

«زمان شوریدگی» مریلا زارعی  در آی‌فیلم

سریال تلویزیونی «زمان شوریدگی» با بازی مریلا زارعی برای اولین بار با دوبله انگلیسی از آی‌فیلم انگلیسی به‌نمایش گذاشته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم از ۱۹ شهریور روانه آنتن می‌شود. «زمان شوریدگی» محصول سال ۱۳۷۸ به کارگردانی محمدعلی نجفی است که از شبکه یک پخش شد و داستان وهب نصرانی، از شهیدان دشت کربلا را روایت می‌کند.

مریلا زارعی، مهدی فتحی، حبیب دهقان‌نسب، پویا امینی، آیت نجفی، برزو ارجمند، رضا کیانیان، عباس غزالی، علی بی‌غم، علی نصیریان، عنایت شفیعی، فخری سلطانی، فریبا متخصص، قاسم پاکرو، قطب‌الدین صادقی، محبوبه بیات،  بازیگران این مجموعه‌اند. «زمان شوریدگی» از دوشنبه هر شب ساعت ۲۱:۰۰ به‌وقت تهران و 1:30 به وقت GMT روی آنتن می‌رود و در ساعت‌های ۰۲:۰۰، ۰۶:۰۰ و ۱۳:۰۰ روز بعد بازپخش خواهد شد.

«بیابوم» در نمایشگاه «شهر گردشگر»

برنامه ایرانگردی «بیابوم» شبکه آی‌فیلم این هفته به نمایشگاه «شهر گردشگر» تهران رفته و هم‌زمان به چند استان در این نمایشگاه سر زده است. «بیابوم» که به تهیه‌کنندگی سید مهدی حسینی هر هفته به یکی از نقاط گردشگری ایران سر می‌زند، این هفته به نمایشگاه «شهر گردشگر» دعوت شده است.

این برنامه با اجرای سید مهدی حسینی شنبه‌ شب‌ها به مدت ۳۰ دقیقه روی آنتن آی‌فیلم فارسی قرار می‌گیرد. «بیابوم» شنبه ۱۷ شهریور ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود و در ساعت ۰۶:۳۰ روز یکشنبه بازپخش خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما