شناسهٔ خبر: 27959584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ضرغامی:

سینمای ایران از نظر سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب بسیار پررنگ و پررونق شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سینمای ما از نظر سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب بسیار پررنگ و پررونق شد. بسیاری از فیلم های مجیدی و حاتمی کیا شاهکارهای سینمای ایران است که به موضوعات اجتماعی می پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری شنبه های انقلاب با محوریت فیلم و سینما گفت: عملکرد نظام بعد از انقلاب در صدر موضوعات است. امروز ما دو سینما یکی آمریکایی و دیگری ایرانی است. سینمای ایران و مقاومت انقدر بزرگ است که مقابل سینمای امریکا و استکبارگر ایستاده است.

وی افزود: ازادی بیان شعار انقلاب اسلامی است که بخشی از ان از سینما نشات گرفته است. نقد در حوزه سینما بسیار برجسته و شاید بتوان گفت افراطی است.

ضرغامی با اشاره به اینکه زمان پهلوی،را نباید با امروز مقایسه کرد و بچه های انقلابی بسیار پرتلاش تر هستند گفت: اگر سینمای اجتماعی ما پرتوافکنی،به مسائل جامعه می کند باید برجسته شود و در قالب ارمان مخاطب را به سمت خاصی سوق دهد. ما قبل از انقلاب فیلم فارسی با نقد داشتیم اما فیلم ها نسبتی با سینمای سیاسی اجتماعی نداشت. امروز پای دیگری در سینما باز شده که در حوزه اجتماعی سیاسی بوده و تحول بزرگی ایجاد کرده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی تاکید داشت: سینمای ما از نظر سیاسی و اجتماعی بعد از انقلاب بسیار پررنگ و پررونق شد. بسیاری از فیلم های مجیدی و حاتمی کیا شاهکارهای سینمای ایران است که به موضوعات اجتماعی می پردازد. فیلم های بچه های اسمان اژانس شیشه ای از فیلم های مهم در این عرصه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود : نقش زنان در سینما بعد از انقلاب بسیار گسترده تر شد و سینماگران زیادی در عرصه انقلاب دفاع مقدس و سیاسی اجتماعی نقش افرینی کردند. لذا در سینما شاهد یک تحول بزرگ هستیم.

ضرغامی با بیان اینکه امام ره اعلام می گرد که ما با سینما مخالف نیستیم و با فقر و فحشا مخالفیم گفت: ما باید قدرشناس باشیم زبرا سینمای ما تداوم پیدا کرد و دچار مشکل نشد. بنابراین سینمای اجتماعی و سیاسی افتخار جمهوری اسلامی بوده و باید با شر و بدی دشمنانی که در این حوزه وارد می شود مقابله کرد.

نظر شما