شناسهٔ خبر: 27951112 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

طرز تهیه یک سالاد سالم برای سم‌زدایی

نوشیدنی‌های سم‌زدا را کنار بگذارید و بجای آنها، این سالاد خوشمزه را امتحان کنید.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز  نوشیدنی‌های سم‌زدا را کنار بگذارید و بجای آنها، این سالاد خوشمزه را امتحان کنید. این دستور سالاد سالم حاوی سبزیجات، آووکادو و دانه‌ها است و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد. همه‌ی مواد را می‌توانید از قبل آماده کنید – بجز آووکادو. اگر چغندر دوست دارید، یک چغندر خام را رنده کنید و آن را به سالاد اضافه نمایید تا رنگ، تردی و طعم بهتری پیدا کند. این دستور از کتاب The Dinner Plan نوشته‌ی کیتی برنان و کارولین کمپیون انتخاب شده است.


مواد لازم
    زمان آماده سازی : 20 دقیقه    زمان پخت : 50 دقیقه    70 دقیقه
    کدوی گردویی۳ فنجان (۳۴۵ گرم)
    روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
    زردچوبهیک‌چهارم قاشق چایخوری
    زیرهیک چهارم قاشق چایخوری
    نمک و فلفلبرای مزه
    روغن نباتییک‌چهارم فنجان (۶۰ میلی‌لیتر)
    سرکه‌ سیبیک‌چهارم فنجان (۶۰ میلی‌لیتر)
    ماست یونانی۲ قاشق غذاخوری
    شربت افرا۱ قاشق غذاخوری
    موسیر۱ عدد
    کلم‌پیچ۳۴۰ گرم
    جوانه‌ بروکسل۳۰۰ گرم
    دانه‌ کدوتنبل۱ مشت (حدود ۱ اونس)
    آووکادو۱ عدد

مراحل پخت
    1
    فر را از قبل تا ۴۲۵ درجه‌ فارنهایت گرم کنید و رک را در طبقه‌ وسط آن قرار دهید. کدو را روی یک سینی فر ۱۸ در ۱۳ اینچی قرار دهید و روی آن روغن زیتون، زردچوبه، زیره، نمک و فلفل بپاشید. با استفاده از دست‌های‌تان، آنها را خوب باهم مخلوط کنید و کدو را روی سینی پهن کنید.
    2
    آن را حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا ته‌شان کمی قهوه‌ای شود. سپس با یک کف‌گیر فلزی، ته آنها را از سینی جدا کنید و برشان گردانید. اگر بعضی تکه‌ها به سینی چسبیدند، سعی نکنید به هر قیمتی آنها را جدا کنید، چون در این صورت له می‌شوند. فقط کافی است ۵ دقیقه‌ دیگر نیز آنها را در فر بگذارید و دوباره امتحان کنید. بعد از برگرداندن کدوها حدود ۱۰ دقیقه‌ی دیگر آنها را بپزید تا لبه‌هایشان کاملا کاراملی شود. اجازه دهید چند دقیقه خنک شوند.
    3
    در این حین، روغن هسته‌ انگور، سرکه، ماست، شربت افرا و موسیر را در یک کاسه‌ کوچک باهم مخلوط کنید و سپس به آنها نمک و فلفل بزنید (یا می‌توانید تمام مواد را در یک بطری شیشه‌ای بریزید. سر بطری را ببندید و خوب تکان دهید تا باهم مخلوط شوند). ادویه‌ها را چک کنید. یک تکه کلم‌پیچ در سس بزنید. تکان دهید تا سس اضافی بریزید و دوباره ادویه را چک کنید.
    4
    در یک کاسه‌ بزرگ، کلم پیچ، جوانه‌های بروکسل، کدوی کبابی و دانه‌های کدوتنبل را باهم مخلوط کنید. به مقدار کافی سس روی سالاد بریزید و بهم بزنید تا تمام مواد به آن آغشته شود (سس اضافه را برای استفاده‌ی بعدی بگذارید). ادویه‌ها را چک کنید. آووکادو را اضافه کرده و دوباره بهم بزنید.

 

منبع: راستینه

نظر شما