شناسهٔ خبر: 27949140 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ایرانشهر

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تقریباً هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم،

صاحب‌خبر -

 15 درصد پرسنل دریایی کشور خارجی هستند

معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تقریباً هیچ لیسانسه دریانوردی بیکاری در کشور نداریم، گفت: با کمبود دریانورد‌ مواجه هستیم و ۱۵ درصد از پرسنل دو ناوگان ملی کشور (کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نفت‌کش) خارجی هستند.

‌به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس‌ افزود: به دلیل کمبود نیرو همچنان خارجی‌ها روی کشتی‌های ایرانی حضور دارند، بنابراین نگاه این است که دانشکده‌های دریایی خود را تقویت کنیم و شرکت‌های کشتیرانی هم پای کار بیایند تا دانشکده‌های دریایی بتوانند دانشجویان دریانوردی را جذب کنند.

او ادامه داد: افرادی که تحصیل در رشته دریانوردی را انتخاب می‌کنند، بلافاصله توسط خطوط کشتیرانی داخلی و خارجی جذب می‌شوند. به گفته حق شناس، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در دنیا  روی کشتی کار می‌کنند و در ایران هم بیش از ۱۲۰ هزار دریانورد فعالیت دارند. معاون‌ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: بازار کار حوزه دریایی، بین‌المللی است و بر‌اساس برآوردهای بین المللی، در ۱۰ سال آینده به وجود حداقل ۱۵۰ هزار دریانورد نیاز است. او اظهار کرد: افرادی که به این عرصه وارد می‌شوند، در ابتدای امر جذب ناوگان‌های ملی خواهند شد و اگر این اتفاق هم رخ ندهد، برای آنها بازار بین‌المللی فراهم است.

حق شناس همچنین بیان کرد: در بندر شهید رجایی فاز سوم توسعه را شروع کردیم و به طول اسکله‌ها ۱۴۰۰ متر اضافه خواهد شد. این مقام مسوول ادامه داد: این طرح توسعه‌ای غیر از بنادر جنوب در بنادر شمال کشور هم برای افزایش ظرفیت مدنظر بوده و در دست اقدام است تا در این میان ناوگان ملی و کشتی‌هایی که با پرچم ایران در حال حرکت هستند، ‌صادرات و واردات به را بهترین شکل در قالب حمل و نقل دریایی پیش ببرند.

 کمبود دوربین ثبت تخلفات رانندگی

در پایتخت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت نصب دوربین‌های ثبت تخلفات ورود خودروهای فرسوده و بدون معاینه فنی و ورود کامیون در مبادی ورودی شهر تهران تأکید کرد. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مهماندار درباره فعالیت دوربین‌های کنترل تخلفات در تهران اظهارکرد: برابر کنترل‌هایی که انجام داده‌ام تمام دوربین‌های کنترل محدوده زوج و فرد، طرح ترافیک، معاینه فنی و ... در سطح شهر تهران فعالند و نسبت به اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی و خودروهای غیرمجازی که وارد محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد می‌شوند، اقدام می‌کنند. مهماندار درباره اینکه آیا این تعداد دوربین برای تهران کافی است، گفت: کمبود دوربین زیاد داریم و لازم است که در ورودی‌های تهران دوربین نصب شود تا تخلفاتی مانند ورود کامیون، ورود خودروی فرسوده، ورود خودروهای فاقد معاینه فنی و... به تهران را از مبادی ورودی کنترل کرده و با تخلفات برخورد شود. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهور طرح خود را به شهرداری تهران و دیگر دستگاه‌های مسوول ارایه کرده است، گفت: امیدواریم که دوستان حمایت کنند تا خیلی زود شاهد نصب این دوربین‌ها در ورودی‌های شهر تهران نیز باشیم. البته در حال حاضر نیز همکاران من با حضور در این محل‌ها به شکل دستی نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند.

 برداشت 450 میلیون متر مکعبی

آب‌های زیرزمینی درتهران

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برداشت 450 میلیون مترمکعبی از آب‌های زیرزمینی در شهر تهران گفت: بطور معمول ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع پشت سدها و ۳۰ درصد از محل منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود. به گزارش ایسنا، آرش حسینی میلانی درباره بحران آب در شهر تهران گفت: آخرین نسخه طرح جامع آب مربوط به سال ۱۳۸۵ است و پس از گذشت ۱۲ سال، این طرح ملی توسط وزارت نیرو به‌روز نشده است. در طرح جامع آب پس از بهنگام‌سازی اطلاعات آب و جمعیت و محیط زیست، تصویری از نیازها، مصارف و راهکارهای مدیریت آب در هر حوضه درجه دوم تا افق معینی ترسیم می‌شود. این چشم‌انداز آبی برای کسب آمادگی در برابر بحران آب بسیار راهگشا است و در مورد منطقه شهری تهران، این مطالعه باید هر 5 سال به‌روز شود که هنوز انجام نشده است. وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت در حوضه آبخیز شهر تهران نرمال بوده و به اصطلاح، چراغ شهر تهران سبز است و مشکلی ندارد، اظهار کرد: وضعیت سال آینده هم بستگی به بارش‌هایی دارد که از مهرماه آغاز می‌شود که همواره باید با توجه به تغییرات اقلیمی انتظار کاهش بارش‌ها را داشت. فارغ از میزان بارش و مصرف در شهری مثل تهران باید سطح چمن‌کاری کاهش یابد.

 آب چشمه‌علی به داخل کانال مترو

ریخته می‌شود

عضو شورای شهر تهران، گفت: آبی که باید به داخل چشمه‌علی برود متأسفانه به داخل کانال مترو ریخته می‌شود و ماه‌هاست 20 پمپ، آب کانال مترو را به داخل فاضلاب سرخه‌حصار تخلیه می‌کنند. به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی، درباره آخرین اقدامات انجام‌شده برای بازگشت آب به چشمه‌علی واقع در شهرری اظهار کرد: هنوز آب به چشمه‌علی بازنگشته است، چند وقت قبل مقداری آب به داخل چشمه ریخته شد که البته در آن مقطع هم تأکید کردیم این آب قابل اعتماد نیست و در حال حاضر نیز این چشمه خشک شده است. وی با اشاره به اینکه آب چشمه‌علی به دلیل احداث خط 6 مترو در حال ریخته شدن در کانال مترو است، گفت: چند ماهی است که 20 پمپ آب کانال مترو را تخلیه و در فاضلاب سرخه‌حصار می‌ریزند.‌با توجه به اینکه پول پیمانکار داده نشده است، بنابر این پیمانکار نیز آب‌بندی کانال مترو را انجام نداده و آب هنوز به چشمه‌علی بازنگشته و به مترو می‌ریزد. در گذشته مدیران مترو قول دادند که تا 15 تیرماه آب به چشمه‌علی باز می‌گردد، ولی همچنان خشک است. راهکارهای موجود برای بازگشت آب به چشمه‌علی وجود دارد ولی هنوز در این خصوص اتفاقی نیفتاده است.

 تصویب نرخ کرایه‌های سرویس مدارس

در کمیسیون عمران شورا

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از تصویب نرخ کرایه‌های سرویس مدارس در جلسه مشترک کمیسیون‌های عمران، حمل و نقل و برنامه و بودجه خبر داد. به گزارش مهر، محمدعلی کرونی با بیان اینکه در این لایحه مکانیزم محاسبه هزینه خدمات سرویس مدارس تغییر کرده است، گفت: بررسی‌ها برای تغییر محاسبه هزینه سرویس مدارس در کارگروه ماده ۱۸ که شامل نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش و شهرداری است، انجام شده و کمیسیون تنها نرخ پیشنهادی شهرداری را مورد بررسی قرار داد که در این جلسه عیناً پیشنهاد شهرداری به تصویب رسید. وی ادامه داد: بر اساس پیشنهاد شهرداری، ۷۵ درصد هزینه‌ای که بابت سرویس مدارس پرداخت می‌شود سهم راننده خواهد بود.

کرونی اضافه کرد: همچنین در این جلسه تصویب شد دو درصد هزینه‌هایی که بابت صدور پروانه‌هایی که این خدمت را ارایه می‌کنند به سازمان تاکسیرانی پرداخت شود. دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد: این نرخ‌ها نهایی نشده و پس از طرح در صحن علنی و تصویب اعضا و تایید فرمانداری نرخ‌ها نهایی می‌شود و از سوی شهرداری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

 

نظر شما