شناسهٔ خبر: 27942402 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه:

ریشه حامیان مفسدان اقتصادی خشکانده شود

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه کشور بر عزم راسخ مسئولان برای مقابله با مفاسد اقتصادی تاکید کرده و از سران قوای سه گانه خواستند که با همکاری یکدیگر ریشه حامیان مفسدان اقتصادی را بخشکانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانی، امامان جمعه در خطبه های نماز این هفته ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد قوه قضاییه، مقننه و مجریه، اظهار داشتند که مسئولان کارهای خوب و ارزشمند اقتصادی خود را ادامه دهند و مشکلات پیش روی مردم و کشور را با انگیزه و ایمان رفع کنند.
خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه در شرایطی که ترامپ، جمهوری اسلامی ایران را با ادعای ضعف دولت درحال سقوط می داند، گران فروشی، احتکار و هرگونه سوء استفاده از این فضا، همراهی با دشمن است و به نظام ضربه های جبران ناپذیر می زند.
آنان در خطبه های نماز جمعه همراه شدن با دشمنان با شیوه احتکار و گران فروشی را گناه بزرگ و خیانت به کشور دانستند و اظهار داشتند: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای جلوگیری از این فساد که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری کرده، مبارزه آشکار داشته باشند و خواست مردم این است که برخورد قاطع دستگاه های اجرایی مسئول و دست اندرکار با فساد و مفسد را مشاهده کنند.
برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) به دور از بدعت های دینی و خرافات و جشن عاطفه ها از محورهایی بود که خطیبان نماز جمعه در کنار مسائل اقتصادی و سیاسی کشور به آن پرداختند.
خطیبان نماز جمعه در تبیین مطالب خود حول سوگواری ماه محرم ، تاکید کردند که جلسات عزای امام حسین(ع) باید تلفیقی از منطق و عاطفه بوده و شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد.
آنان از خطبا و مداحان خواستند در اشعار حماسی خود اهداف امام حسین(ع) را که همانا درس عزت، شرف، آزادی، مبارزه با ظلم و فساد است، بیان کنند و به جوانان آنچه که موجب عزت مسلمانان و فلسفه قیام عاشورا است منتقل نمایند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش هایی از خطبه های نماز جمعه برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان گفت: در شرایط کنونی دشمن در صدد نا امید کردن مردم ایران است و باید صبور بود و نقشه دشمن را ناکام گذاشت.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی درخطبه های نماز جمعه اصفهان با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: هم اینک مردم روزهای سختی را می گذارند، مسئولان و کسانی که در راس کارند تدبیرکنند و از دیگران هم کمک بخواهند و مسئولان با شهامت بگویند دلیل این همه نوسان قیمت ها در بازار ارز و کالا در چیست.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هنوز تحریم ها شروع نشده و این اتفاق ها در حال رخ دادن است افزود : همه باید هوشیار باشند و همان طور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند هر گونه مذاکره با آمریکا منتفی است و امکان مذاکره با اروپایی ها هم نیست و باید با نگاه شک آلود به وعده های آنها نگاه کرد زیرا برجام هدف نیست و تنها یک وسیله است.
حجت الاسلام میردامادی همچنین احتکار و انبار کردن اجناس مورد نیاز مردم را نکوهش کرد و گفت : انبار و مخفی کردن اجناس از گناهان غیر قابل بخشش است.
وی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: راه انداختن دسته های عزاداری خوب است و اسلام شیعه را حفظ کرده است و نباید در این زمینه کم کاری کرد.
امام جمعه موقت اصفهان در عین حال مردم را به دوری از بدعت های دینی و خرافات فراخواند و گفت: عصر ارتباطات است و هر کاری که انجام شود سریع منتشر می شود، یکسری خرافات جز تحقیر شیعه و بهانه دادن دست دشمن ، اسرائیل و غربی ها چیز دیگری نیست.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به جشن عاطفه ها افزود: این یک امر انسانی است که با توجه به سختی هایی که وجود دارد مردم به دانش آموزان کم بضاعت کمک کنند.

**کرج
امام جمعه موقت کرج با اشاره به فضاسازی های تبلیغاتی دشمنان در خصوص روابط ایران و عراق گفت: دشمن از اتحاد ملت های مسلمان منطقه در هراس است.
حجت الاسلام قادر محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: دشمن همیشه در پی اختلاف بوده و هست و در تلاش است تا بین ملت های منطقه تفرقه ایجاد کند.
وی بیان داشت: در سال های اخیر حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی نشان از اتحاد ملت عراق و ایران دارد و دشمن ازاین موضوع در هراس است.
محمدی اظهار داشت: امروز باید از هر گونه اختلاف داخلی پرهیز کرد چرا که دود اختلاف مسئولان به چشم مردم می رود، باید برای خدمت به مردم همه مسئولان در کنار هم و متحد باشند.
وی با اشاره به اینکه عمل به اقتصاد مقاومتی موجب گذر از بحران های کنونی می شود، گفت: نیاز است تا در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، مردم و مسئولان هر چه بیشتر به سمت خرید کالای ایرانی و حمایت از این کالاها بروند.
امام جمعه موقت کرج اظهار داشت: محتکران و آنانکه با ارز دولتی کالا وارد کشور کرده اند باید جواب ملت و خون شهدا را بدهند.

** ایلام
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: مردم از مدیران دستگاه های مختلف انتظار دارند با ساماندهی وضعیت بازار اجازه سوء استفاده دشمن را از شرایط بگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: مراسم سؤال و جواب رئیس‌جمهور تشریفاتی و سخنرانی نبود، مردم انتظار دارند دولت و مجلس در کنار یکدیگر وضع آشفته ‌بازار سکه و ارز و همچنین در تمام حوزه‌های اقتصادی را ساماندهی و مانع سوءاستفاده سودجویان و احتکارگران و قاچاقچیان در واردات و صادرات مواد خام و مایحتاج مردم شوند.
خطیب ‌جمعه ایلام تاکید کرد: افکار عمومی در مواجهه با اخبار مفاسد اقتصادی و غارت منابع ارزی کشور و دلار و سکه به‌شدت نگران و دشمنان هم تمام امکانات تبلیغی و رسانه‌ای توسط مزدوران داخلی را بکار گرفته‌اند تا مردم را به ‌نظام و انقلاب و رهبری بدبین کنند.
وی همچنین با اشاره به اینکه عاشورا و حماسه حسینی حادثه‌ای مقطعی نبود که در یک روز روی دهد، خاطرنشان کرد: عاشورا ریشه در حوادث پیشین و تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) داشت.

** بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در شرایط حساس کنونی اتحاد، کنارگذاشتن اختلاف های سلیقه ای و سیاسی و دوری از متهم کردن همدیگر تنها ابزار مقابله با توطئه دشمن است.
حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان افزود: مهمترین هدف دشمن از تحمیل جنگ اقتصادی بر کشور ایجاد ناامیدی، بدبینی و ناامنی در کشور است.
وی اظهار داشت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب 'در این شرایط حساس اقتصادی کشور اگر آحاد مردم به خصوص نخبگان شرایط نظام را درک نکنند ضربه خواهیم خورد'.
وی تاکید کرد: مشکل استکبار جهانی با دستیابی به فناوری هسته ای، حقوق بشر و قدرت موشکی ایران نیست بلکه با ایده ها و هدفهای انقلاب اسلامی است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: در برابرجنگ همه جانبه اقتصادی دشمن و وجود نارضایتی ها در کشور به جای اینکه همدیگر را خطاکار و متهم کرد باید با روحیه برادری در مقابل دشمن ایستادگی کرد.
امام جمعه موقت بوشهر اضافه کرد: هدف دشمن از جنگ اقتصادی برعلیه جمهوری اسلامی رسیدن به جنگ رسانه ای و تبلیغ ناامیدی و بدبینی مردم نسبت به نظام است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: همه نخبگان علمی و حوزوی کشور برای گذر از این پیچ خطرناک تاریخی به فکر راهکار عملی و اساسی باشند.

**شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امروز حفظ منافع ملی در گرو پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمنان نظام به خصوص آمریکاست و آمریکا در این جنگ اقتصادی راه به جایی نمی برد.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) افزود: مهمترین هدف دشمن ، پیروزی در جنگ اقتصادی است و ملت ایران با استقامت و صبر می تواند در مقابل این جنگ ایستادگی کنند.
وی گفت: اداره کردن درست تحریم ها و به کارگیری اقتصادی مقاومتی از مهمترین راه های مقابله با جنگ اقتصادی است.
خطیب جمعه شهرکرد، با اشاره به اینکه دشمن از ایران سیلی خورده است و این سیلی دشمن را به ضعف و از هم پاشیدگی رسانده است ، اظهار داشت: آمریکا این روزها دیگر قدرتمند نیست و قدرت گذشته را ندارد.
امام جمعه شهرکرد افزود: مردم ایران با پیروزی در 8 سال دفاع مقدس در برابر دشمن ایستادند و دشمن را به ضعف کشاندند و هر روز نسبت به گذشته قویتر و مستحکم تر شده اند.
نکونام گفت : در این برهه از زمان که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه هست، برخی می خواهند با راه اندازی جنگ رسانه ای به نظام ضربه بزنند، اما مردم با هوشیاری و بهره گیری از بصیرت رهبری در مقابل این دسیسه ها خواهند ایستاد.

** بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: ما در جنگ رسانه ای و اقتصادی دشمن قرار داریم و قطعا در این جنگ پیروز می شویم.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری باید وابستگی اقتصادی کشور به غرب هرچه سریعتر پایان یابد.
وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جامعه ایران در مسیر تحول عظیم به سوی معنویت قرار دارد لذا با اطلاع دقیق می توان گفت کشور در حال حرکت به سمت مفاهیم، آرمان ها و حقایق انقلابی است.
خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: شاید این حرکت سرعت زیادی نداشته باشد اما نظام در زمینه های گوناگون صنعتی، علمی، عزت سیاسی و رشد فکری و معنوی قرار گرفته که امید می رود پیشرفت های خوبی حاصل شود.

**مشهد
امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم می خواهند مبارزه آشکار دستگاه های اجرایی مسئول و دست اندرکار را با فساد و مفسد مشاهده کنند و تحقق این مهم حال مردم را خوب می کند.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: مردم می خواهند برخورد با مفسدان را با بالارفتن سر آنها بر دار، مجازات چند خائن به مملکت، ورود کالاهای احتکار شده به بازار و جلوگیری از کوچک شدن سفره خود، ببینند.
وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای آن اظهار داشت: همه حوادث قبل و بعد از انقلاب در این کشور به پیروزی ختم شده است، همانگونه که حادثه خونین 17 شهریور و به شهادت رسیدن 550 نفر، نوید پیروزی خون بر شمشیر را به ملت ایران داد.
وی گفت: رهاورد هشت سال جنگ تحمیلی نیز باز شدن درهای جهاد بر روی ملت و گشایش درهای بهشت بر روی 300 هزار شهید بود.
امام جمعه موقت مشهد افزود: دشمن یک سال برای طراحی فتنه 88 برنامه ریزی کرد ولی در نهایت این فتنه منجر به افزایش بصیرت مردم و ارتقای آگاهی و شناخت آنان از دشمنان شد.
وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی افزایش فشارهای اقتصادی و فشارهای تبلیغاتی علیه ایران را در دست اجرا دارد.
وی گفت: ایران اینک در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد اما در این شرایط برخی مسئولان غفلت کردند و با گشودن درهای بازار طلا و ارز زمینه خیانت عده ‌ای را به ملت و بیت المال فراهم نمودند.
حجت الاسلام فرزانه افزود: این غفلت منجر به رسیدن گرانی از پایتخت به کوچکترین روستای کشور شد و عده ای به پول بانک و پول مردم خیانت کردند که این امر به دشمن کمک کرد.
وی اظهار داشت: دشمن می خواهد با وارد کردن فشار اقتصادی، ایجاد اضطراب، یاس و ناامیدی و بزرگ جلوه دادن مشکلات اقتصادی، مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کند.
امام جمعه موقت مشهد گفت: در این شرایط، برخی فقط به دنبال انتقاد کردن هستند در صورتی که انتقاد هنگامی مناسب است که دلسوزانه و آگاهانه باشد.
وی افزود: انتقاد همراه با تخریب فقط باعث ایجاد مانع و نادیده گرفته شدن کارها و خدمات مسئولان می شود.
حجت الاسلام فرزانه اظهار داشت: در این شرایط انجام کارهای جهادی از سوی مسئولان، گوش دادن به نظرات مردم و بها دادن به آنها ضروری است زیرا این نظام متعلق به مردم است و با حضور آنان در صحنه پایدار می ماند.

** بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: در شرایط کنونی که دشمن جنگ اقتصادی همه جانبه علیه نظام به راه انداخته است، باید مردم دولت را همراهی کنند اگر این مهم رخ ندهد، کشور با چالش مواجه خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار داشت: اکنون دشمن از مسیر اقتصاد به جان انقلاب افتاده و در داخل هم برخی سرباز آن ها شده اند.
امام جمعه بجنورد از مردم خواست تا محتکران و خائنان را معرفی کنند و به مسئولان گزارش دهند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمن تلاش دارد تا از مسیر اقتصاد به نظام اسلامی ضربه بزند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: معاندان هم از طریق رسانه ها و حساب شده و با پشتوانه استکبار در حال ایجاد جنبش اجتماعی هستند.

**تهران
امام جمعه موقت تهران تلاش دشمن را جا انداختن ادعای ناکارآمدی نظام در اذهان عمومی عنوان کرد و گفت: مشکلات موجود را باید با مطالعه، تلاش شبانه روزی و انگیزه ایمانی رفع کرد.
آیت‌الله محمّد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) اظهارداشت: دشمن برای ایجاد التهاب و اضطراب بین مردم جنگ رسانه ای را قوت بخشیده است.
وی افزود: رییس جمهوری آلوده و بی خرد آمریکا می گوید روزی که من وارد کاخ سفید شدم زمان تسخیر خاورمیانه را تعیین کردم.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: بحث تسخیر خاورمیانه، تنها تسخیر ایران نیست و قرار است براساس این نقشه سراغ هرکدام از کشورهای اسلامی بروند.
آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: آنها همانند 40 سال گذشت، در این توطئه هم به جایی نمی رسند و ترامپ و نتانیاهو این آرزو را به گور می برند.
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «ویروس بدبینی را اشاعه ندهید»؛ کار رسانه هاست که امروز در مقابل این جنگ رسانه ای با ایران در فضای مجازی بایستند.
وی همچنین گفت: در جنگ رسانه ای، مردم را از عملکرد هر سه قوه نا امید می کنند و اگر درباره رهبر انقلاب هم خوب بگویند، عنوان می کنند که حرف ایشان را کسی گوش نمی دهد، پس نظام جمهوری اسلامی را باید کنار گذاشت.
امام جمعه موقت تهران افزود: هرسه قوه کارهای خوبی هم انجام داده اند و باید مشکلات را با انگیزه و ایمان رفع کرد.
وی گفت: ترامپ جمهوری اسلامی ایران را با ادعای ضعف دولت درحال سقوط می داند و در این شرایط میوه فروشی که میوه را گران می کند و محتکری که کالا احتکار می کند به نظام ضربه می زنند.
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انتقادکردن و راه حل درست نشان دادن فرهیختگان و دانشگاهیان مسلط به امور اقتصاد در این جنگ اقتصادی و بحران یک وظیفه است.
امام جمعه موقت تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران، احتکار و گران فروشی را گناه بزرگ دانست و گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی و بویژه سازمان تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از فساد باید با احتکار کنندگان و گران فروشان برخورد کنند.
آیت الله امامی کاشانی احتکار و گران فروشی را فساد و خیانت به جامعه انسانی برشمرد و افزود: وقتی می پرسند چرا میوه گران شده است، برخی مسئولان می گویند اصل قیمت آن مناسب است اما برخی اقدام به گران فروشی می کنند.
وی ضمن تاکید بر برخورد دستگاه قضایی با احتکار کنندگان و گران فروشان، از زنان و فرزندان این افراد خواست همسران و پدرانشان که اقدام به احتکار و گران فروشی می کنند را نصیحت، بحث کنند که این پول حرام است .
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایران وارد جنگ شده اند و گویا ما نمی دانیم که در جنگ هستیم بنابراین باید شبانه روزی کار کنیم تا راه های مبارزه را پیدا کنیم، گفت: دستگاه قضا و سازمان تعزیرات حکومتی باید وارد عمل شده و با احتکار کنندگان و گران فروشان برخورد کنند.
آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: تکلیف ما شناختن حق مردم است و باید برای مساعد کردن شرایط زندگی و اشتغال مردم برنامه ریزی، مدیریت دقیق داشته باشیم تا مشکل ملت را حل کنیم.
وی اظهارداشت: بنابراین دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه وظیفه دارند این کشور را در این تلاطم و ناآرامی به ساحل آرام و مطمئن برسانند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران به موضوع فساد و مفسد در قرآن کریم اشاره کرد و اظهارداشت: جامعه نیازمند دو اصل تشکیل بنیان خانواده و تامین مسائل مالی و معیشتی از طریق کشاورزی، تولید و صنعت است و اگر در یکی از این دو خللی ایجاد شود، فساد جامعه را می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر افرادی هستند که وقتی کاری به دستشان می افتد با بدست آوردن قدرت و توان تمام کوششان ایجاد فساد در زمین است تا با از بین بردن کشاورزی، تولید و اقتصاد، دین را از بین ببرند که البته این افراد کور خوانده اند، خدای متعال فساد را دوست ندارد و فساد از بین رفتنی است.
وی اضافه کرد: دین و کمال بدون دنیا و معیشت به جایی نمی رسد و تحقق نمی یابد بنابراین اگر تولید، کشاورزی ضربه بخورد، مردم دین را رها می کنند، زیرا افراد اندکی هستند که به زندگی و معیشت توجه نکنند و بخواهند با نان و خرمایی با یاد و ذکر خدا سر کنند.
وی همچنین گفت: بنابراین برای حفظ دین باید با تولید، اقتصاد و اشتغال رونق یابد تا با تشکیل خانواده از انقراض نسل بتوانیم جلوگیری کنیم.

**زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هیات های مذهبی، علما و مداحان مراسم هایی در شان عزاداری امام حسین (ع) برگزار کنند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: علما در روزهای عزاداری ماه محرم، در خط مقدم تبلیغ باشند و رهنمودهای لازم را ارائه کنند.
وی یادآور شد: با فرا رسیدن ماه محرم، همه مردم و هیات های مذهبی باید آماده حضور در مراسم های عزاداری سیدالشهدا (ع) باشند.
حجت الاسلام خاتمی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: رهبری همچون گذشته در این نشست هم رهنمودهای بسیاری برای مردم و علمای خبرگان ارائه کردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: اکنون جنگ اقتصادی آغاز شده است و دشمن علوه بر تحریم ها، رسانه های خود را برای ایجاد یاس و نا امیدی در میان مردم هم به میدان آورده است.
وی خاطر نشان کرد: طی 40 سال گذشته دشمنان از هر توطئه ای برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کرده اند و به هیچ هدفی هم دست نیافته اند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: راهکار مقابله با این توطئه ها، جلوگیری از ایجاد و شکل گیری هر نوع یاس و نا امیدی در جامعه است.
وی تاکید کرد: بی شک هیچ دولتی بدون پشتیبانی مردم قادر به حرکت و دستیابی به اهداف خود نخواهد بود از همین رو هم باید اعتماد مردم برای دولت و دستگاه قضایی جلب شود.

**سمنان
خطیب جمعه سمنان گفت: برخورد قاطعانه با مجرمان و مفسدان اقتصادی کشور و اطلاع رسانی به مردم از نحوه برخورد، موجب تقویت امید، اعتماد عمومی و دلگرمی ملت می شود.
حجت الاسلام غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: در شرایطی که دشمن برای القای نا امیدی در کشور تلاش می کند برخورد قاطعانه با مجرمان و جنایتکاران زالو صفت موجب امیدواری مردم می شود.
وی ادامه داد: مجرمان بدبینی و بی اعتمادی را در کشور گسترش می دهند و با این کار خود دشمن را در جنگ بزرگ تبلیغاتی و اقتصادی علیه ایران کمک می کنند.
وی تاکید کرد: برخورد با مجرمان باید به مردم اطلاع رسانی شود و مجریان، قانون گذاران و مسوولان کشور با تلاش مضاعف در پی بهبود وضعیت و حل مشکلات مردم باشند.
مهدوی نژاد یادآور شد: دشمن در پی بزرگ نمایی مشکلات کشور برای نشان دادن بن بست است اما باید بداند بن بست برای کشوری که به خداوند، امام زمان (عج) و ولی فقیه تکیه کرده وجود ندارد.
وی گفت: دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی در تلاش هستند تا همواره زمینه ای فراهم کنند تا نظام را به زیر سووال ببرند.
وی اظهار داشت: مسوولان با حل مشکلات و رفع نیازها نقش مهمی در خنثی سازی و کم اثر کردن تبلیغات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و باید در این زمینه بیش از پیش کوشا باشند.

**زاهدان
امام جمعه موقت زاهدان گفت: گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی موجود در بازار از عوامل رواج ناامیدی در جامعه است.
حجت الاسلام احمد راهداری در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان اظهار داشت: عوامل تخریب کننده امید در جامعه اسلامی مهمترین نکته فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار است.
وی ادامه داد: چالش های زندگی روزمره از قبیل گرانی، تورم و مشکلات اقتصادی موجود در بازار یکی از این عوامل رواج ناامیدی در جامعه است.
حجت الاسلام راهداری افزود: فشارهای دشمنان یکی دیگر از این عوامل است که سعی می کنند از این فرصت به نفع خود استفاده و ناامیدی را به جامعه تزریق کنند.
وی خاطرنشان کرد: چهل سال است که دشمن تمام تلاش خود را بکار گرفته تا مردم به نظام و رهبری پشت کنند.
امام جمعه موقت زاهدان تصریح کرد: بی برنامگی دستگاه های مسئول یکی دیگر از عوامل تخریب کننده امید در جامعه است.
حجت الاسلام راهداری اظهار داشت: مردم از مسئولان به ویژه دست اندرکاران اقتصادی کشور یک برنامه زیبا و عالی برای حل مشکلات را انتظار دارند که هنوز این اتفاق نیفتاده و برنامه ای ارائه نشده است.
وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز از دولت خواستند تا برنامه اقتصادی خود را به مردم اعلام کند.
امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: یکی از مهمترین عوامل تخریب کننده امید در جامعه که نقطه اوج بیانات مقام معظم رهبری بود شکل گیری جنبش های اجتماعی نوین است.
وی افزود: این جنبش ها با هویت نامعلوم، بدون مجوز و تخصص ناامیدی را با هدف فتنه انگیزی در جامعه رواج می دهند تا جنبش اجتماعی نوینی را با همکاری دستگاه های معاند نظام به جریان بیاندازند.
حجت الاسلام راهداری درباره راه حل های مبارزه با رواج ناامیدی در جامعه اظهار داشت: همدلی مسئولان و پای درد دل مردم نشستن موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.
امام جمعه موقت زاهدان خاطر نشان کرد: امید آفرینی راه مقابله با دشمن در شرایط فعلی است و مردم باید بدانند به زودی کشور ما از بحران خارج می شود.

**شیراز
امام جمعه شیراز گفت: جنگ روانی که اکنون دشمنان با استفاده از غول رسانه ای که در اختیار دارند در کشور ما ایجاد کرده اند بسیار سنگین تر از فشارهای اقتصادی موجود است.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: بسیاری از کالاهای غیرضروری که شاید بخشی از جامعه هیچ گاه در طول زندگی به آن احتیاج پیدا نکنند به دلیل جنگ روانی دشمنان موجب نگرانی جامعه شده است.
دژکام ادامه داد: جنگ روانی باعث شده گروهی از مردم نگران تامین کالاهای اولیه و مورد نیاز زندگی خود شوند در صورتی که اینگونه نیست و در حال حاضر همه کالاهای مورد نیاز و اولیه در کشور و استان فارس وجود دارد.
امام جمعه شیراز با اشاره به بدعهدی آمریکا نسبت به برجام افزود: شخص دیوانه ای در آمریکا برسر کار آمد که معاهدات بین المللی این کشور را برهم بزند و شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران را به اثبات برساند و جادو رسانه ای این کشور را در دنیا کم رنگ کند.
وی اظهار داشت: تنها نگرانی مسئولان کشور در شرایط کنونی این است که مردم و جامعه ما از غوغای رسانه ای و جنگ روانی که علیه کشور ما ایجاد شده بترسند و آن را باور کنند.
دژکام شرایط اقتصادی کنونی را با تکیه بر توان داخلی قابل حل دانست و بیان کرد: مردم اگر ببینند مسئولان صادقانه با تمام توان تلاش خود را در راستای بهبود شرایط انجام می دهند قانع خواهند شد.

**قم
امام جمعه موقت قم گفت: مهمترین وظیفه مردم، نخبگان و مسئولان در شرایط کنونی حرکت در مسیر حفظ انسجام و پرهیز از ایجاد فضای یاس و نا امیدی در جامعه است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: در شرایطی که دشمن هر روز یک جنگ روانی ایجاد می کند، اتحاد مردم و مسئولان راه برون رفت از این فضاسازی منفی است.
وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با ایشان اشاره کرد و گفت: فضاسازی و جنگ روانی دشمن آسیب بیشتری از جنگ اقتصادی آن دارد و ما باید با پرهیز از اختلاف مانع انتقال روحیه یاس و ناامیدی در جامعه شویم.
وی بیان کرد: اخلالگران اقتصادی و محتکران متوجه باشند که کار ناپسند آنان حرکت در مسیر خواست دشمنان می باشد، چراکه افزایش قیمت ها در بازار همان خواست دشمن است.
وی ادامه داد: بنا نیست کسانی که امکانات مالی در اختیار دارند قشرهای حقوق بگیر جامعه را تحت فشار قرار دهند و بسیاری را برای تامین معیشت روزانه خود با مشکل رو به رو کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برای حفظ انقلاب باید همه مردم در صحنه باشند، گفت: مشکل های اقتصاد تنها با برخورد دستگاه قضایی حل نمی شود، اما این دستگاه باید به وظیفه خود عمل کند تا هیچ کس به خود اجازه ندهد در جبهه دشمن حرکت کند، همچنین در محاکمه اخلالگران اقتصادی باید با دانه درشت های برخورد شود تا از کار خود پشیمان شوند.

** سنندج
امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه مفسدان اقتصادی برای اقتصاد کشور مخرب هستند، گفت: دولت باید با مفسدان و محتکران اقتصادی با جدیت برخورد کرده و آنان را مجازات کند تا بر مشکلات بیش از این افزوده نشود.
ماموستا محمدامین راستی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دولت و مسئولان دستگاه قضایی باید ریشه فساد اقتصادی را در کشور از بین ببرند و مشکلات مردم را برطرف کند.
وی عمل مفسدان اقتصادی را حرکت داعشی نامید و افزود: نیاز است با این افراد مانند تروریست های داعشی برخورد کرد چرا که آنان اخلالگر و نابود کننده اقتصاد کشور هستند.
خطیب موقت جمعه سنندج با بیان اینکه هم اکنون کشور ما در 2 عرصه اقتصادی و رسانه ای مورد هجمه دشمنان قرار دارد، تاکید کرد: نباید از دشمنان انتظاری بیش از این را داشت زیرا هدف اصلی آنان نابودی ایران و در واقع اسلام است.
ماموستا راستی خواستار کمک مردم به دولت برای رفع مشکلات اقتصادی شد و گفت: باید همانند دوران دفاع مقدس حامی نظام و دولت باشیم تا از وضعیت اقتصادی و مشکلات موجود با موفقیت عبور کنیم.

**کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید از ترویج فضای یاس و ناامیدی در کشور جلوگیری کنیم و اجازه ندهیم دشمنان در ما نفود کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امروز دشمنان با تورم و گرانی به دنبال لطمه زدن به ما هستند.
وی افزود: دشمنان به خاطر تقوای ما بر ما فشار می‌آورند و به دنبال لطمه زدن به اسلام و انقلاب هستند.
وی با تاکید بر اینکه کشور در شرایط حساسی قرار دارد، گفت: ابن حساسیت به دلیل زیاد شدن دشمن ها نیست، بلکه به این دلیل است که نمی خواهند حرف جدیدی از ایران شنیده شود.
آیت الله علما با اعلام اینکه ایرانیان ایستادگی‌ را به جهانیان نشان دادند، ادامه داد: دشمن از ایستادگی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی ناراحت و نگران است.
وی تصریح کرد: دشمنان مدام در حال دشمنی علیه ما هستند، اما ما وظیفه داریم که راه خود را با قدرت ادامه دهیم.
وی حفط انسجام مجلس، دولت، قوه قضاییه و مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: باید با پرهیز از ایجاد فضای یاس و ناامیدی با یکپارچگی در مقابل دشمنان بایستیم.
امام‌ جمعه کرمانشاه ایران را کشوری ثروتمند دانست و گفت: همه باید بیدار باشیم و به وظایف خود عمل کنیم تا دشمنان نتوانند در ما نفوذ کنند.

**اراک
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: کشور در شرایط خاصی است و تمامی کارگزاران نظام باید اقدامات جهادی و انقلابی را برای رسیدن به نتایج مطلوب سرلوحه امور قرار دهند.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های نماز عبادی، سیاسی جمعه در مصلی بیت المقدس اراک، افزود: مسئولیت ها باید به دست افراد باکفایت، امین، جوان و آگاه به مسائل سپرده شود و مدیران ناکارآمد کنار زده شوند.
وی اظهار داشت: سیاست زدگی و جناح بازی آفتی جدی است که باید با آن مقابله شود تا کشتی انقلاب اسلامی از گذرگاه سخت عبور کرده و به ساحل امن برسد.
امام جمعه اراک گفت: دوران برخوردهای سلیقه ای به سرآمده و می طلبد که در سایه برنامه و تعهد عمل شود.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: حلقه مدیریتی کشور نیازمند افرادی است که دغدغه آنان خون شهدا، انقلاب اسلامی، محرومیت زدایی و اعتلای ایران اسلامی باشد و جز توسعه و پیشرفت کشور به چیز دیگری نیندیشد.
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از ارکان مهم حاکمیتی است که باید محور وحدت ، قانون گرایی، اخلاق و امیدآفرینی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امید می رود دستگاه های اجرایی، قضایی و قانونگذار مسائل کشور را به بهترین شکل مدیریت کنند و رهنمودهای رهبری را سرلوحه قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: دشمنان نظام اسلامی جنگ روانی گسترده ای را پیش گرفته اند که نباید در میدان دشمنان بازی کرد و می طلبد در سایه هوشیاری توطئه آنان را نقش برآب کرد.
وی اظهار داشت: اگرچه برخی نابسامانی های اقتصادی کشور را رنج می دهد اما مسیر و جریان انقلاب اسلامی قدرتمند و باعزت به پیش می رود و باید با حفظ وحدت از 2 قطبی شدن جامعه جلوگیری کرد.
**1596

نظر شما