شناسهٔ خبر: 27934493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری:

حوزه نمی تواند نسبت به مسائل روز جامعه بی تفاوت باشد

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر این که امروز حوزه نمی تواند نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، گفت: یکی از رسالت های مهم امروز حوزه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد شفیعی، مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری امروز در دیدار مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به آغاز فصل تعلیم و تربیت، این ایام را آغاز فصل تلاش و ممارست در جهت فراگیری علم دین دانست.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از فرصت به وجود آمده، هر گونه فرصت سوزی را مانعی بزرگ جهت رسیدن به رشد علمی و اخلاقی طلاب دانست و افزود: طلبه باید از همه فرصت های به وجود آمده تنها در جهت فراگیری علم دین بهره گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، حوزه را محل تربیت و پرورش نخبگان علمی و دینی معرفی کرد و گفت: رسالت امروز حوزه با توجه به شرایط و نیازهای حاکم بر جامعه بسیار مهم تر از هر زمان دیگری است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با تأکید بر این که امروز حوزه نمی تواند نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های مهم امروز حوزه پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم دین می تواند تأمین کننده بسیاری از نیارهای روز جامعه باشد، بیان داشت: از این رو طلاب به عنوان مبلغان معارف الهی در جامعه باید به گونه ای درس بخوانند که بتوانند پاسخگوی نیازهای روز جامعه باشند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که تحصیل در حوزه یک افتخار بزرگی است که نصیب هر فردی نمی شود، گفت: کسانی که امروز به عنوان طلبه در حوزه مشغول به تحصیل هستند به طور حتم مورد نظر حضرت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به این که طلاب باید از فرصت به وجود آمده در جهت علم آموزی و تهذیب نفس بهره گیرند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز ظرفیت های بسیار خوبی برای تحصیل علاقه مندان در حوزه فراهم شده است.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در ادامه با بیان این که نخستین شرط طلبه برای موفقیت در حوزه نیت الهی است، تصریح کرد: اگر نیت یک طلبه خالص و تنها برای خداوند متعال باشد به طور حتم در مراحل مختلف طلبگی به موفقیت های خوبی دست پیدا خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه پذیرای یک طلبه کم سواد نیست، خاطرنشان کرد: طلبه باید از همه فرصت هایی که دارد در جهت تعلیم علم دین استفاده کند و در کنار آن نیز اخلاق و معنویت را نیز در خود تقویت کند.

وی با بیان این که طلبه ای که هدف و برنامه ریزی مناسب برای دوران تحصیل خود ندارد نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت یک طلبه هدف گذاری مشخص و همچنین برنامه و تلاش مضاعف است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که طلبه باید هدف و نیت خود را برای خدا خالص کند، افزود: بعضی از طلاب با هدف مادی و یا کسب مدرک وارد حوزه می شوند که این مسیر اشتباهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که حوزه جای کسب مدرک نیست، خاطرنشان کرد: علاقه مندان به علم دین برای آموختن معارف اهل بیت(ع) وارد حوزه می شوند تا بتوانند مبلغ دین در میان مردم و دیگر جوامع باشند.

مسؤول مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که امروز حوزه باید طلبه ای انقلابی برای آینده اسلام و انقلاب پرورش دهد، خاطرنشان کرد: طلبه انقلابی طلبه ای نخبه و مهذب است.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی با بیان این که طلاب در کنار علم آموزی در دوران تحصیل خود، تبلیغ را نباید فراموش کنند، بیان داشت: تبلیغ مهم ترین وظیفه ذاتی یک روحانی و طلبه است که باید در همه سطوح دوران تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که امروز اسلام و انقلاب نیازمند پشتیبانی است، گفت: طلاب و روحانیان مهم ترین و مطمئن ترین قشری هستند که می توانند در منابر و خطابه های خود از اسلام و انقلاب در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان دفاع و حراست کنند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

نظر شما