شناسهٔ خبر: 27926865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مضرات ناشتا خربزه خوردن

میوه خربزه را هیچ وقت ناشتا نخورید

صاحب‌خبر -

مضرات ناشتا خربزه خوردنبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکزاصفهان ؛ پزشکان معتقدند خوردن این میوه به صورت ناشتاموجب سوء هاضمه، فلج و تب صفراوی می شود .آنها همچنین به  مبتلایان به قند خون توصیه می کنند در  خوردن این میوه احتیاط کنند زیرا به علت داشتن مقدار قند زیاد و قدرت جذب فوری آن در خون موجب افزایش قند خون می شود.همچنین اشخاص دیالیزی نیز مجاز به خوردن این میوه نیستند ..

تحقیقات انجام شده نشان می دهد خوردن این میوه، پیش از غذا بدن را می شوید و بیماری را از بدن ریشه کن می کند. این میوه به علت داشتن پتاسیم در درمان رماتیسم و بیماریهای کبدی موثر است و موجب رشد کودکان ، فعال شدن کلیه ها و شستشوی خون از مواد زائد مثل اسید اوریک می شود .همچنین قلیایی کننده  و تصفیه کننده خون، عرق آور و افزایش دهنده شیر مادراست . این میوه علاوه بر رفع خستگی و افزایش فعالیت سلولها سموم بدن را نیز دفع و از سکته قلبی جلوگیری می کند  .خوردن این میوه برای بیماریهای رماتیسم و نقرس مفید است ..

مصرف این میوه به اشخاصی که به ناراحتیهایی مانند سوء هاضمه ، زیری و سختی زبان، یرقان، استسقاء ، کم خونی، زردی صورت ، سوزش ادرار ، سنگ کلیه و مثانه، کک و مک ، آبریزش چشم ، ورم های پوستی و ناراحتیهای رودهای و کبدی مبتلا هستند نیز توصیه می شود .

نظر شما