شناسهٔ خبر: 27924171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

300 گروه جهادی به حاشیه شهرهای استان اعزام شدند؛

موج خدمت‎رسانی گروه‎های جهادی برای محرومیت‎زدایی در گلستان + تصاویر

طی برگزاری مراسمات متمرکز در سراسر استان گلستان 300 گروه جهادی برای محرومیت زدایی به حاشیه شهرهای استان اعزام شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، طی مراسمی که با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان برگزار شد 300 گروه جهادی در سراسر استان برای محرومیت زدایی به حاشیه شهر های اعزام شدند.

001 1

001 1

001 1

001 1

001 1

001 1

001 1

اردوهای جهادی نماد خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم است / کارهای نشدنی را بسیجیان شدنی می کنند

سردار حسین معروفی امشب در افتتاحیه مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله 2 که در مسجد موسی بن جعفر محله حاشیه نشین انجیراب گرگان برگزارشد، اظهارکرد: بصریت عملی و حقیقی که ناشی از بیداری، عمق ایمان و آرمان های ملت بزرگ ایران است در اردوهای جهادی تبلور یافته است.

وی از فعالیت 300 گروه جهادی در 14 شهرستان گلستان خبرداد و افزود: بسیجیان انقلابی و جهادی بدون هیچ چشمداشتی تمام وجود خود را برای خدمت به مردم حاشیه شهرها می گذارند و معتقدند هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست.

فرمانده سپاه نینوا گلستان خطاب به برادران و خواهران بسیجی که با ستون های منظم به صف شده بودند، گفت: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما نشان دادند که کارهای نشدنی را بسیجیان شدنی می کنند و امروز شما با همان تفکر در مقابل دشمنان در حوزه های جنگ نرم، و محرومیت زدایی برای آبادانی مرزو بوم خود تلاش می کنید و این بسیار ارزشمند است.

وی اذعان کرد: خلاف جریان آب شنا کردن بسیار سخت است اما اینکار از بسیجیان با بصیرت نافذ ساخته است تا در صراط مستقیم  گام بردارند و پرچم انقلاب را برافراشته کنند .

معروفی با اشاره به اینکه در تفکر ولایت خط کشی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امام جامعه ما به سلایق و مذاهب کاری ندارد و دغدغه همه را دارد لذا این تفکر به بسیجیان تسری یافته در قالب بسیج سازندگی پر افتخار برای خدمت به همه محرومین رسیده است.

نیروی جهادی قبل از جهادی شدن انقلابی است

وی اردوهای جهادی را هدیه رهبری به اقشار محروم جامعه بیان کرد و گفت: هزاران گروه جهادی و انقلابی در کشور سوال نمی پرسند که به چه قومی خدمت خواهند کرد این منطق پاسداری است که متعلق به بسیج و نشئت گرفته از منطق انقلاب و عاشورا، قرآن و اهل بیت است.

عضو شورای تامین استان با تاکید براینکه نیروی جهادی قبل از جهادی شدن انقلابی است، یادآورشد: بسیجی نمی تواند جهاد کند پیش از آنکه انقلابی و قبل از آن مکتبی  باشد زیرا با نگاه و اطلاعت از امامش جهاد می کند این تفکر 50 گروه جهادی است که امروز کار خود را در گرگان آغاز می کنند.

IMG 3128

زنده بودن بسیج در خدمت به مردم است

وی با بیان اینکه امروز اگر از این جهادگران بپرسید که وضعیت زندگی شما چیست ؟ می گویند زندگی ساده ای داریم، افزود: اما این افراد خود قوطی رنگ برای رنگ آمیزی خریداری می کنند، حتی روزه می گیرند تا پولی برای غذای آنها صرف نشود و یا از خانواده خود برای اطعام دهی گروه جهادی کمک می گیرند. دشمن برای این روحی، آرمان و تفکربسیجی است که از آن می ترسد و برای تضعیف آن ، او را تحقیر می کند اما خود می داند که تفکر بسیجی تحقیر شدنی نیست.

این مقام مسئول اظهارکرد: بسیجی در هشت سال دفاع مقدس سلاح به دست گرفت و امروز بیل و فرچه به دست می گیرد تا کشور در آرامش و نشاط باشد. این روحیه در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی اذعان کرد: بسیجی زنده است چون انقلاب جاری و پیشرونده است.زنده بودن بسیج در خدمت به مردم است.

معروفی اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا نیروی نظامی وجود ندارد که در پادگان قرار نگیرد و خود را سنگر مستحکم مردم در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی کند.بسیج سنگر و استحکام می شود تا به مردم آسیب نرسد.

وی با بیان اینکه فرقی بین مناطق محروم در مرکز استان و مراوه تپه اهل سنت نمی دانیم، گفت: ما امروز «انجیراب»را جزء  دهستان پیشرفت و آبادانی قرار دادیم و 30 روستای آن را در 5 عرصه محرومیت زدایی می کنیم و این را به سایر مناطق هم تسری می دهیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان در خاتمه مسجد را سنگر و خانه امید مردم بیان کرد و گفت: مسجد انقلاب ما را پیروز کرد، جبهه های ما را پشتیبانی کرد بنا براین همه فعالیت های خود را از مسجد آغاز می کنیم.

آغاز خدمات رسانی 50 گروه جهادی در مناطق حاشیه شهرگرگان

سرهنگ باقر رحمانی در افتتاحیه مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول الله 2 که در مسجد موسی بن جعفر محله حاشیه نشین انجیراب گرگان برگزارشد، اظهارکرد: مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص)2 در گرگان  از امشب  به صورت رسمی آغاز شده و تا 29 شهریور ادامه دارد.

وی افزود: مرحله اول این رزمایش دیروز با فراخوانی بسیجیان در قالب گردان‌های دفاعی بیت‌المقدس برگزارو امروز در قالب اردوهای جهادی انجام می شود.

فرمانده سپاه گرگان تصریح کرد: گرگان دارای پنج دهستان است که یکی از دهستان ها« کوی انجیراب» است که شامل 16 محله شهری و روستایی است که فعالیت های مختلفی توسط نیروهای جهادی در این منطقه انجام خواهد شد.

رحمانی بیان کرد: در سال 90 ،59 گروه جهادی در شهرستان گرگان به مناطق محروم خدمات‌رسانی می‌کردند و با تلاش های انجام شده تعداد گروه‌های جهادی به 203 گروه رسیده که متشکل از اقشار و صنوف مختلف همچون بسیج محلات، دانش آموزی، مستضعفین، پزشکی، هنرمندان و سایر اقشار است..

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای  اقشار مختلف پیش بینی شده است، اذعان کرد: ترمیم و مرمت، فرهنگی، مشاوره، بهسازی مدارس، عمرانی و پزشکی و سلامت از جمله این فعالیت هاست.

این مقام مسئول از اعزام 5۰ گروه جهادی بردار و خواهر خبرداد و گفت:  برنامه محرومیت زدایی در این رزمایش متوقف نمی شود و بعد 20 روز نیز به رفع محرومیت ها در محلات حاشیه نشین خواهیم پرداخت زیرا مردم ما شایسته بهترین ها هستند.

وی به عرصه های جهادی در گرگان اشاره کرد و افزود:  چهار محله کوی انجیراب، محتشم، عرفان و سجادیه توسط بسیجیان بدون منت محرومیت زدایی می شوند.

فرمانده سپاه گرگان در خاتمه گفت: از ابتدای سال 97  تاکنون 10 منزل مسکونی در قالب اعزام اردوهای جهادی در شهرستان گرگان ساخته، مرمت و بهسازی شده است.

بازدید سردار معروفی از خدمت رسانی اردوهای جهادی در گرگان + تصاویر

001 1

001 1

001 1

001 1

آغاز به کار گروه های جهادی در شهرستان کلاله + تصاویر

همزمان با شروع فعالیت 31 گروه جهادی در سطح استان گلستان، با برگزاری افتتاحیه رزمایش گروه های جهادی عاشورایی سپاهیان حضرت محمد رسوالله(ص) 2، گروه های جهادی رسما فعالیت های خود را در شهرستان کلاله آغاز کردند.

این گروه های جهادی که متشکل از بردادن و خواهران بسیجی هستند،  به مدت 10 روز به فعالیت های اقتصادی، فرهنگی، کارآفرینی، محرومیت زدایی، مبارزه با آسیب های اجتماعی و ارتقای بهداشت عمومی در حاشیه شهر کلاله خواهند پرداخت.

kalalekhabar_ir_1.jpg

kalalekhabar_ir_10.jpg

kalalekhabar_ir_2.jpg

kalalekhabar_ir_3.jpg

اعزام 15 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی به حاشیه شهر و روستاهای گالیکش + تصاویر

مراسم افتتاحیه مرحله دوم رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ گالیکش با محوریت گروه‌های جهادی در مسجد امام حسین علیهم‌السلام این شهر با حضور جانشین سپاه و جمعی از بسیجیان این شهرستان برگزار شد.

جانشین سپاه شهرستان گالیکش در آیین افتتاح این رزمایش گفت: بسیج از بدو تشکیل در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی به‌فرمان امام خمینی (ره) وارد عرصه جنگ و نظامی شد و در دفاع مقدس بیشترین خدمت را به انقلاب و نظام کرد.

nilkooh3105 1

سرگرد پاسدار احمد کوهستانی افزود: پس از جنگ نیز بسیجیان در عرصه‌های اجتماعی فرهنگی و... حضور و برنامه دارند و پای‌کار نظام و انقلاب هستند. هر جا که به بسیجیان نیاز بوده حضورداشته‌اند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیجیان گفت: جایگاه بسیج، جایگاه راه انبیا و اولیا خدا است، بسیج همیشه در صراط مستقیم، همیشه پیرو ولایت‌فقیه و در زمره مدافعین انقلاب اسلامی از آغاز تاکنون بوده است.

جانشین سپاه گالیکش با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای بسیج موضوعات اجتماعی است گفت: بسیج در موضوعات اجتماعی نمی‌تواند بی‌توجه باشد و نگاهی به دوروبر و جامعه خود نداشته باشد. با این مقدمه لزوم تشکیل گروه‌های جهادی در سازمان بسیج مستضعفین احساس شد و گروه‌های جهادی شکل گرفت.

کوهستانی موضوعات فرهنگی، عمرانی، بهداشت و درمان، محرومیت‌زدایی و ... را ازجمله فعالیت گروه‌های جهادی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مرحله نخست رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) ۲ گالیکش 13 و 14 شهریورماه برگزار شد گفت: مرحله دوم این رزمایش از ۹ الی ۲۹ شهریورماه با محوریت اردوهای جهادی در گالیکش شروع به کار خواهند کرد.

جانشین سپاه گالیکش اهداف گروه‌های جهادی را برنامه‌ریزی جهت تمرکز رده‌ها و اقشار با توان گروه‌های جهادی و تقویت جریان ارزشی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی همراهی و رضایتمندی مردم، ایجاد یاس و ناامیدی در دشمن، تقویت روحیه نیروهای عمل‌کننده و جهادی و تقویت روحیه ملی را از دیگر اهداف تشکیل گروه‌های جهادی در جامعه نام برد.

کوهستانی گفت: گروه‌های جهادی گالیکش در مناطق حاشیه شهر روستای اسلام‌آباد و محله شیخ‌آباد مستقر خواهند شد.

جانشین سپاه گالیکش ساخت خانه عالم، تکمیل آشپزخانه مسجد، رنگ‌آمیزی و نوسازی مدرسه، ایجاد اشتغال (با سرمایه‌گذاری خیر و در اختیار گذاشتن مکان رایگان توسط اهالی روستا)، هدایت آب‌های سطحی (جدول‌کشی)، اعزام گروه جهادی جهت کمک در ساخت خانه محروم، ویزیت رایگان، مشاوره در زمینه‌های مختلف، میز خدمت، کلاس آموزش اشتغال، کلاس‌های خود امدادی و دگر امدادی، اعزام تیم دامپزشکی و ... را جمله برنامه‌های گروه‌های جهادی در روستای اسلامی آباد اعلام کرد.

کوهستانی لایروبی انهار، میز خدمت، ویزیت رایگان، مشاوره در زمینه‌های مختلف، کلاس آموزش اشتغال، کلاس خود امدادی و دگر امدادی، اعزام تیم دامپزشکی، انتقال خون و ... را ازجمله برنامه‌های گروه‌های امدادی در محله شیخ‌آباد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: 15 گروه جهادی با شعار "خدمت بی‌منت برای مردم نجیب" در رزمایش خدمت شهرستان گالیکش حضور دارند.

جانشین سپاه گالیکش در پایان کمک به ساخت مساجد روستاهای پاسنگ بالا، فرنگ، پادلدل و یورت کاظم، کمک به ساخت غسالخانه روستاهای تراجیق و لیرو، کمک به ساخت 6 مورد خانه محرومین در روستاهای عرب بوران، اسماعیل‌آباد و اسلام‌آباد را ازجمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی انجام‌شده گروه‌های جهادی گالیکش در سال 96 عنوان کرد.

nilkooh3105 1

nilkooh3105 1

nilkooh3105 1

nilkooh3105 1

nilkooh3105 1

افتتاحیه مراسم رزمایش خدمت گروههای جهادی در مراوه تپه

رزمایش خدمت در مراوه تپه با حضور مسئولین شهری و شهرستانی افتتاح شد.

razmahej2

راه حل مشکلات اقتصادی، اتکا به درون و اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه مراوه تپه در افتتاح آغاز به کار گروههای جهادی در شهرستان مراوه تپه تحت عنوان #رزمایش_خدمت گفت: این حرکت بسیجیان ما چند پیام به همگان می رساند که اول پیام آن این است که راه حل مشکلات اقتصادی همین اتکا به درون و اقتصاد مقاومتی می باشد. دومین پیام آن این است که همدلی درون ملت تقویت می شود که هر جا محروم ومظلومی دیدیم برای کمک به او شتاب کنیم و این فضیلت اخلاقی ازنکات برجسته ملت ایران است. و هدف مهم و قابل توجه این است که چقدر پاسداران و بسیجیان شیعه وسنی برای خدمت رسانی به محرومین شهرستان و خادمی روستاییان اهل سنت که برادران عزیزتر از جان ما هستند سراز پا نمی شناسند.

khosravi1

سرگرد خسروی یاداور شد: خدا میداند وقتی برادران محروم را میبینیم که در روستاهای این شهرستان مرزی زندگی می کنند و گاها امکانات اولیه زندگی را ندارند دل ما به درد می آید و البته که از خدای متعال می خواهیم که به ما برای خدمت رسانی قوت و توان مضاعفی عنایت فرماید.

خسروی نسبت به گزارشی از اقدامات انجام شده اشاره داشت و گفت: فعالیت های گروههای جهادی ما با توجه به مشکلات ونیازمندی های شهرستان شامل: کلاس های مشاوره، آموزش خیاطی ، شیرینی پزی، قالی بافی ترکمن، ویزیت های رایگان ، کارگاه های مقابله با آسیب های اجتماعی مواد مخدر، سمپاشی جایگاه های دام، تعمیر خطوط انتقال آب شرب روستایی، ترمیم آسیب های مساجد و دیوارکشی حوزه های علمیه ، بسته های حمایتی و غذایی و.... می باشد.

اعزام 21 گروه جهادی برای خدمت رسانی به حاشیه شهرهای شهرستان رامیان+ تصاویر

مراسم افتتاحیه رزمایش جهادی محمدرسول الله (ص) ۲ با محوریت گروه های جهادی در مسجدالنبی شهرک منابع طبیعی رامیان با حضور فرمانده سپاه شهرستان و جمعی از بسیجیان برگزار شد.

طی مراسمی که عصر چهارشنبه با حضور فرمانده سپاه شهرستان رامیان، در مرحله دوم رزمایش خدمت 21 گروه جهادی این شهرستان برای محرومیت زدایی به حاشیه شهرها اعزام شدند.

رمضانعلی سمیعی فرمانده سپاه شهرستان رامیان گفت: در اوج جنگ نرم هستیم و دشمن با تمام قوا وارد شده است و برای جوانان ما برنامه ریزی میکند و این ارامش ما مرهون خون شهداست.

وی اظهار کرد: با داشتن رهبری فهیم و بصیر از دشمن واهمه ای نداریم و باید گوش به فرمان ولی باشیم تا پیروز میدان باشیم.

سمیعی تصریح کرد: هر یک از گروه های جهادی سفیرانی از بسیج در بین دیگر آحاد جامعه هستند.

مهدی سعیدی مسئول بسیج سازندگی شهرستان رامیان گفت: بسیجیان این شهرستان در 21 گروه جهادی به مناطق محروم حاشیه شهرهای شهرستان رامیان برای خدمت رسانی در عرصه های عمرانی، سازندگی، آموزشی و فرهنگی اعزام شدند.

وی افزود: این اردوی جهادی در شهرستان رامیان از 14 تا 29 شهریور با شعار "خدمت بی منت برای مردم نجیب" ادامه دارد.

سعیدی عنوان کرد: در این رزمایش از توانمدی های خود مردم استفاده شده است و باعث می شود روحیه انقلابی و غیرمحافظه کاربودن که از مبانی بسیج است حفظ شود و دشمنان نتوانند دست از پا خطا کنند و قدم از قرم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده شهدا، توزیع بسته های حمایتی و محرومیت زدایی از برنامه های قابل اجرای این گروههاست.

ord4

ord5

ord6

ord11

ord12

ord14

ord15

ord17

ord18

اعزام ۲۲ گروه جهادی به مناطق محروم حاشیه شهرهای آزادشهر

مراسم اعزام گروه های جهادی نیروهای بسیجی به مناطق محروم حاشیه شهر شهرهای شهرستان آزادشهر روز چهارشنبه در مسجد حضرت ابوالفضل سنچول محله آزادشهر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمود علیخانی فرمانده سپاه شهرستان آزادشهر در مراسم اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم ضمن تشکر از بسیجیان شیعه و سنی شرکت کننده در رزمایش روز سه شنبه و اردوهای جهادی ، اظهار کرد: در رزمایش سپاهیان محمد رسول ا... ۲ که در روز سه شنبه در آزادشهر برگزار شد بالغ بر ۶۰۰ بسیجی شرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: مرحله دوم رزمایش سپاهیان محمد رسول ا... ۲ اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم برای خدمت رسانی است. مراسم روز چهارشنبه اعزام چند گروه جهادی به نمایندگی از ۲۲ گروه اعزامی شهرستان آزادشهر می باشد.

1

علیخانی در خصوص چگونگی تشکیل سازمان سازندگی بسیج گفت: چند سال بعد از جنگ فعالیت های جهادی کم رنگ شده بود، در سال ۷۷ یک گروه دانشجویی در اوقات فراغت خود به روستاهای محروم برای کمک به مردم رفتند و در دیدار با مقام معظم رهبری گزارش فعالیت خود را دادند. حضرت آقا بعد از شنیدن گزارش آنها ضمن تایید و تاکید بر این عمل صالح، دستور به تشکیل سازمان بسیج سازندگی سپاه دادند.

فرمانده سپاه آزادشهر افزود: الحمد الله این اردوهای جهادی برکات زیادی داشته و روحیه مطالبه گری گروه های جهادگر و خدمت رسانی به نظام را تقویت کرده است و عمل به منویات مقام معظم رهبری در دستور کار این گروه ها قرار دارد.

وی در پایان هدف از اعزام ۲۲ گروه جهادی را تمرکز خدمت رسانی به مناطق محروم حواشی شهر ها، تقویت جریان ارزشی، همراهی و کمک به گروه های مردمی، تقویت نیروهای جهادگر و تقویت روحیه ملی اعلام کرد.

IMG 0748

محمد کریمی نسب رئیس شورای اردوهای جهادی بسیج شهرستان آزادشهر نیز در خصوص اعزام ۲۲ گروه اعزامی گفت: از 9 شهریور گروه های جهادی برای خدمت رسانی اعزام شده اند و این اردوها تا ۲۹ شهریور ادامه دارد.

وی ادامه داد: عرصه فعالیت این گروه ها، عرصه های فرهنگی، آموزشی، مهارت افزایی، اشتغالزایی، بصیرتی، عمرانی، پزشکی، میز خدمت و خدماتی می باشد.

کریمی خاطرنشان کرد: در این اردوی جهادی بسیاری از اقشار بسیج ، مانند بسیج خواهران، بسیج محلات، بسیج طلاب، بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج ادارات و بسیج جامعه پزشکی حضور دارند.

رئیس شورای اردوهای جهادی بسیج شهرستان آزادشهر در خصوص مکان استقرار این بسیجیان گفت: این بسیجیان در مساجد و مدارس نقاط هدف مستقر خواهند شد. نقاط هدف ما سنچول محله، اسلام آباد و محمد آباد نگین شهر است.

12

در پایان امام جمعه شهرستان آزادشهر از همه‌ی بسیجیان حاضر در اردوی جهادی و بسیجیان شرکت کننده در رزمایش روز سه شنبه تشکر کرد.

8

7

6

13

4

3

2

انتهای پیام/

نظر شما