شناسهٔ خبر: 27914347 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شریفی: با مدل فوتبالی که دیدیم، به نیمه‌نهایی می‌رسیم

ورزش > لیگ برتر - مهاجم تیم پرسپولیس درباره انتقال موقتش به سپیدرود گفت: به برانکو گفتم هر تصمیمی بگیری قبول می‌کنم.

صاحب‌خبر -

روزنامه خبرورزشی نوشت: بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، به یک‌باره برانکو ایوانکوویچ اعلام کرد مهدی شریفی به باشگاه سپیدرود رشت می‌رود تا به تیم علی کریمی کمک کند و سپس نیم‌فصل دوم به لیست پرسپولیس برمی‌گردد. این خبر، هواداران پرسپولیس را متعجب کرد. عجیب‌تر اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس هم نسبت به رقم خوردن این اتفاق، اظهار بی‌اطلاعی کردند. در همین زمینه با مهدی شریفی به گفت‌وگو پرداختیم که می‌خوانید.

مدیران باشگاه می‌گویند در جریان حضورت در باشگاه سپیدرود نیستند. آیا در این مورد برانکو با تو صحبت کرده بود؟
بله، از باشگاه سپیدرود با من و آقای برانکو صحبت شده بود. این موضوع را نمی‌توانم رد کنم.

تصمیمت برای جدایی از پرسپولیس و حضور در این تیم را گرفته بودی؟
این موضوع در دست من نبود، از طرف باشگاه سپیدرود، حضورم در این تیم منتفی شد. البته فکر می‌کنم مسئولان دو باشگاه صحبت کرده بودند. برانکو هم حضور من در سپیدرود را تأیید کرده بود، اما این اتفاق رخ نداد.

خودت نمی‌خواستی پرسپولیس را ترک کنی؟
در این مورد، به برانکو گفتم هر تصمیمی بگیری قبول می‌کنم. خودم را آماده پذیرش تصمیم برانکو کردم حتی از نظر بدنی هم آماده بودم ولی همان‌طور که گفتم این انتقال انجام نمی‌شود.

چرا؟
من شنیدم برخی از بازیکنانی که قرار بود از لیست سپیدرود خارج شوند تا جا برای حضورم در لیست باز شود، این کار را انجام ندادند. گویا مشکلات در داخل باشگاه سپیدرود بود و ربطی به من یا باشگاه پرسپولیس نداشت.

چرا مدیران سپیدرود اعلام کردند حضور تو در این تیم منتفی است؟ این اتفاق، موضوع را پیچیده‌تر کرد!
این مسائل تقصیر من نبود. به هر حال علی کریمی سرمربی سپیدرود است و اگر شرایط مهیا می‌شد، به این تیم می‌رفتم تا در مدت محرومیت پرسپولیس به سپیدرود کمک کنم. دوست داشتم برای کریمی که اسطوره پرسپولیس است، بازی کنم. صددر‌صد اگر شرایط برای حضورم در سپیدرود پیش می‌آمد، در بازی‌های باقی‌مانده تا پایان نیم‌فصل اول برای این تیم توپ می‌زدم. چه افتخاری بیشتر از اینکه برای موفقیت تیم کریمی بازی کنم، اما متأسفانه شرایطش جور نشد.

حالا تکلیفت چه می‌شود؟
مثل روز‌های قبل، به تمرین پرسپولیس می‌روم و تا پایان نیم‌فصل کنار این تیم می‌مانم. ان‌شا‌ءالله با شروع نیم‌فصل دوم هم برای پرسپولیس به میدان می‌روم.

در بازی با الدحیل، پرسپولیس بازیکنی در فاز تهاجمی روی نیمکت نداشت و شاید اگر تو می‌توانستی بازی کنی، شرایط برای سرخپوشان تغییر می‌کرد. خودت که بازی را می‌دیدی، چه احساسی داشتی؟
به عقیده من بچه‌ها در دوحه واقعاً با غیرت بازی کردند. با این حال دیدید که نیمکت خیلی خالی است. نمی‌خواهم بگویم اگر من در زمین بودم، اتفاقی رخ می‌داد و مثلاً بازی را می‌بردیم، اما من هم اگر بودم با تمام انرژی و توانم بازی می‌کردم تا به پرسپولیس کمک کنم. هنگام تماشای بازی، به تلاش بچه‌ها فکر می‌کردم. همه بازیکنان به خوبی جنگیدند، اما بدشانسی هم آوردیم و توپ‌های‌مان وارد دروازه حریف نشد.

فکر می‌کنی بازی برگشت چه اتفاقاتی در دل خود داشته باشد؟
مطمئن باشید بازی را می‌بریم، چون بچه‌ها با انرژی فوق العاده‌ای تمرین می‌کنند. ان‌شا‌ءالله در بازی برگشت، مزد زحمات‌شان را بگیرند و به دور بعدی صعود کنند. ما صددر‌صد به صعود امیدوار هستیم.

پس معتقدی هواداران در روز بازی برگشت می‌توانند صعود تیم‌شان در ورزشگاه آزادی را ببینند؟
بله حتماً. نه تنها هواداران پرسپولیس بلکه همه مردم ایران باید نسبت به صعودمان نگاه خوشبینانه‌ای داشته باشند. کنار هم می‌توانیم هر حریفی را از پیش رو برداریم. در بازی رفت هم این را نشان دادیم که توانایی پیروزی مقابل الدحیل را داریم و ان‌شا‌ءالله با هم، این کار را به خوبی به اتمام می‌رسانیم. فوتبالی که در بازی رفت دیدیم، شایستگی‌های پرسپولیس را نشان داد و با همان مدل فوتبال به نیمه‌نهایی می‌رویم.

43503

نظر شما