شناسهٔ خبر: 27913136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لطفاً تعطیل نباشید ۹ – پیشنهادهایی برای یک تعطیلات پرنشاط

تیک‌آف کنید و در شهریور به «سی‌تیر» برسید

در نیمه آخرین ماه تابستان، تعطیلات را برای خود و خانواده شیرین‌تر کنید؛ پاراگلایدرسواری کنید، در کشیدن طولانی نقاشی با 2هزار نفر شریک شوید، خانواده را به سیب‌زمینی تنوری خانگی مهمان کنید یا خود را به خیابان خوشمزه پایتخت برسانید.

صاحب‌خبر -

مجله فارس‌پلاس؛ سمیه دهقان زاده: شهریور که از نیمه می‌گذرد، تابستان سرازیر می‌شود سمت فصل برگ ریزان. هنوز پاییز نیامده، خنکی‌اش به جان می‌نشیند و سفرهای آخرفصل تهرانی‌ها، خلوتی مطبوع را برای من و شمای بست‌نشین در پایتخت، فراهم می‌کند. خلاصه خوش‌خوشانمان می‌شود که هم هوای پاکمان زیاد شده و هم موقتاً جمعیتمان کم. حالا نوبتی هم که باشد، نوبت یک آخرهفته خانوادگی و دورهمی درست و درمان است در تهرانی ایده‌آل. ما هم پیشنهادهایی داریم برای تکمیل و هر چه بهتر شدن این دورهمی‌هایتان.

 

 با پاراگلایدر، پر پرواز بگیرید

حالا که سرخلوتی پایتخت است، با یک پیشنهاد هیجان انگیز چطورید؟ قرار است دل به دریا بزنید و بر بلندی‌های تهران پرواز کنید؛ آن هم نه در رؤیا یا در هواپیما! بله درست حدس زدید، حرف سر یک ورزش هوایی و هیجانی است و پیشنهاد ما برای شما پاراگلایدرسواری است.

می دانم خیلی‌هایتان فکر می‌کنید، این ورزشی گران است و ترجیح می‌دهید دورش خط بکشید. اما اگر یک وعده غذای خانوادگی را در منزل میل کنید و بی خیال رستوران و رستوران گردی شوید، راحت می‌توانید یک بار هم شده طعم پرواز را بچشید.

خیلی سخت و عجیب نیست، کفش و دستکش مناسب همراه داشته باشید و قبلش حتماً در یکی از سایت‌های پروازی تهران جا رزرو کنید. بعدش دیگر شما  می‌مانید و آسمان و پرواز و ارتفاع. این بار مقصد سایت پروازی (همت) مزین به نام مدافع حرم، شهید مسعود عسگری است که دو سالی از افتتاح آن می‌گذرد. اگر تا انتهای اتوبان همت غرب بروید و از خروجی اردستانی جنوب داخل شوید، به میدان دانش و سایت پرواز می‌رسید.

همه چیز آماده است برای تیک‌آف و لذت پرواز. نگران نباشید، در هر پرواز خلبانی ماهر تا فرود همراه شماست و شما هم بیمه هستید!

 

آخر هفته، دو هزار کودک و طولانی‌ترین نقاشی

اگر بچه کم‌سن و سال دور و برتان دارید که دلش برای نقاشی می‌رود، این  صبح جمعه حتماً همراهش سری به بوستان رازی بزنید. قرار است از ساعت ۸ صبح تا ۱۱، جشنواره طولانی‌ترین نقاشی کودکان با 2هزار کودک برگزار شود و بچه‌ها و نوجوان‌ها با محوریت «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» رنگ را به جان کاغذ بکشند و جشنی رنگی و جذاب را رقم بزنند.

رفتن به بوستان رازی ساده است، در انتهای خیابان قزوین و نرسیده به میدان رازی (میدان گمرک) دقیقاً درهای وردی پارک را خواهید دید.

 بوستان رازی از معدود بوستان‌های تهران است که هم دریاچه بزرگ مصنوعی دارد هم فانوس دریایی. امکان ماهیگیری، پردیس سینمایی، فرهنگسرا، بازارچه صنایع دستی، پیست دوچرخه سواری و پینت بال، فضای سبز با تنوع گیاهی فراوان همه و همه در مساحت 250 هزار مترمربع گسترده است و در انتظار است برای کشف شدن از سوی آدم‌های جدید.

 

سیب‌زمینی، بلال و چای بزنید؛ مهمان آتش

حال که تابستان اندکی به خنکی رسیده و قرار است خود آستین بالا بزنید برای پخت و پز، بیایید خود و خانواده را به غذایی لذید و کم‌خرج مهمان کنید. همه خرجش منقل و زغال و سیب‌زمینی است. مهم نیست، به دل طبیعت رفته‌اید یا در حیاط و بام خانه بساط آتش پهن کرده‌اید. سیب‌زمینی‌ها را در دل زغال به گل نشسته بیاندازید و بلال‌ها را کباب کنید. خیلی خواستید مهمانی‌تان پربار شود یک چای هیزمی هم، همه را مهمان کنید.

طعم این خوراکی با دورهمی بودنش چندبرابر خواهد شد. گفتن ندارد، اگر این دورهم بودنتان در جایی جز خانه است، کاری به کار شاخ و برگ درخت‌ها نداشته باشید و حتماً پس از پایان کار، بساط آتش را هم جمع و جور کنید.

 

«سی تیر» را در شهریور گز کنید!

اگر می گویید ما این همه منتظر نشدیم که حالا یک روز تعطیل هم غذا بپزیم و بعدش بساطش را جمع کنیم، پیشنهاد دیگر این است که در خیابان خوشمزه پایتخت قدم بزنید و هر وقت گرسنه شدید، روی یکی از نیکمت های حاشیه خیابانش بنشینید و غذا میل کنید.

حتماً در حال حدس زدن اسامی خیابان‌ها هستید. بگذارید خیالتان را راحت کنم، خیابان سی‌تیر مد نظر است. از خیابان امام خمینی تا تقاطع جمهوری و میرزاکوچک‌خان تا دلتان بخواهد می‌توانید قدم بزنید، لذت ببرید و تماشا کنید، آخر برای خودش کلی تماشایی است،  خیابانی که مسجد، کنیسه و کلیسا در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند آنچنان که آن را به خیابان ادیان هم می‌شناسند.

خیابانی که حالا به دلیل قرار گرفتن چند رستوران بین‌راهی، شب‌نشینی‌ها و خیابان گردی‌هایش نیز معروف شده است و برخی از کارگردان‌ها آنجا را لوکیشن فیلم‌های خود انتخاب می‌کنند. اینجا یک پاتوق تفریحی با چاشنی فرهنگی است. چون این خیابان پر است از بناهای فرهنگی و تاریخی و موزه. کمی هم بالاتر از خیابان امام خمینی، در همان راسته خیابان سی تیر،  هنرستان ماندگار بهشتی از دوران قدیم هنوز پابرجاست و بعد از آن مجموعه میدان مشق و باشگاه افسران. خلاصه «سی تیر» را در شهریور گز کنید و حظش را ببرید.

 

مچ اندازی کنید، نه مچ گیری!

این هفته اگر دورهمی دارید و مهمانی خانوادگی. طبق معمول بچه‌ها را با بازی‌های کامپیوتری و تلویزیون سرگرم و ساکت نکنید. این بار بگذارید کمی بیشتر از همیشه به آن‌ها خوش بگذرد و بعدها که بزرگ‌تر شدند به جای بهانه‌گیری و غیبت از جمع خانواده، اشتیاق داشته باشند در جمعتان باشند. راه حل می‌تواند بازی کردن آن‌ها و تشویق بزرگ‌ترها باشد.

خیلی ساده از بین میوه‌ها، چند تایی سیب را از چوبش با نخ ببندید، معلق نگه دارید. بچه‌ها باید بدون استفاده از دست، سیب را به دهان گرفته و گاز بزنند. حتماً لحظات جالبی خلق خواهد شد و کلی می‌خندید و به بچه‌ها هم خوش می‌گذرد.

بعد از آن می‌توانید دو پرزور فامیل را انتخاب کنید، محض خنده و تفریح با هم مچ بیندازند و بقیه هم آن‌ها را تشویق کنند. می‌بینید که چقدر لذت بخش است مچ اندازی، نه مچ گیری. اگر بعد از بازی بچه‌ها، بازی بزرگ‌ترها شروع شود خواهید دید که چقدر با دقت نگاهتان می‌کنند و در شادی‌تان سهم خواهند داشت.

 

ایامتان به کام،  تن‌هایتان سالم، دلتان خوش

انتهای پیام/

نظر شما