شناسهٔ خبر: 27901737 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ابوالفضل فراهانی جانباز 70 درصد به خیل شهدا پیوست

گروه جهاد و حماسه ــ ابوالفضل گونه فراهانی، عضو هیئت مدیره جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی شب گذشته، سیزدهم شهریورماه پس از گذشت سال‌ها رنج و مشکلات جانباز شیمیایی در بیمارستان به شهدا پیوست.

صاحب‌خبر -

شهید ابوالفضل فراهانیبه گزارش ایکنا، ابوالفضل گونه فراهانی، جانباز 70 درصد شیمیایی جنگ تحمیلی در صداقت، خدامحوری، ولایت مداری، انجام عبادات اسلامی، عمل به قرآن، پایبند بودن به اخلاق اسلامی، خدمت‌رسانی به مردم و در مهرورزی اسطوره بود. او شخصی بود که انگار همین الان از میدان‌های نبرد آمده و با گذشته‌هایش تفاوتی ندارد و از خود گذشته تمام عیار، کسی که خانواده‌اش هم تا این اواخر او را به خوبی نمی‌شناختند.

او با اینکه خودش از گرفتاری شدید مشکلات تنفسی پوست چشم گوارش ناشی ار آسیب شیمیایی رنج می‌برد وترکش‌های یادگار دوران دفاع مقدس هنوز به نخاع او آسیب زده بود، ولی راه‌اندازی کار رزمندگان وگره‌گشایی کار مردم را به جد دنبال می‌کرد.

جانبازان شیمیایی و بسیاری دوستان دیگر از نزدیک فعالیت‌های او را دیده‌اند. او در سال 95 در کرکوک به جنگ داعش رفت و ترکش خورد. سپس در مراسم راهپیمایی اربعین در مسیر نجف تا کربلا از طرف نیروی انتظامی غرفه امنیتی ایجاد کرد و در تمام زمان راهپیمایی به خدمت‌رسانی پرداخت. در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو چهار راه استامبول خودش را رساند و به امداد مشغول شد و در همان‌جا دود ناشی از آتش سوزی او را به تخت بیمارستان انداخت و پس از آن حدود بیش از یک سال در گیر بیمارستان بود. در این مدت سه بار به کما رفت و تا مدت طولانی در کما بود. تا اینکه بازگشت او در سال 96 به صورت غیر منتظره انجام شد؛ در حالی که ما دوستارانش همزمان در بیمارستان بستری بودیم  و به دیدار او می‌رفتیم ما به حمدالله به صورت غیر منتظره شاهد بیدار شدن او بودیم  او قرار بود سال گذشته به عنوان نماینده جانبازان شیمیایی  در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی شرکت کند ولی پزشکان اجازه پرواز به او ندادند.

 

رد نشود///جانباز 70 درصد شهید شد

 

او پس از نزدیک 9 ماه از به هوش آمدن باز هم در این مدت رنج‌های زیادی کشید وچند بار دومرتبه از شدت تنگی نفس و ضعیف شدید دوباره به کما رفت و ما به همراه دوستان شیمیایی در جمعیت مصدومین شیمیایی چندین باردر منزل به دیدار او رفتیم واو همچنان با ایمان، صبور ومهربان پس از بیداری از ما پذیرایی      می‌کرد.

او در آخرین دیدار عمومی در رمضان امسال به جمع خانواده‌های شیمیایی پیوست و در ضیافت عشق جمعیت مصدومین شیمیایی در سرچشمه با ویلچر روی سن آمد و درس ایستادگی داد وبرای قدردانی از همسرش به با اعطای دسته گل از او تقدیر کرد.

او مدت زیادی در منزل تحت نظر و مراقبت ویژه بود ودوستان وهمکاران بنیاد شهید وبیمارستان خاتم‌الانبیاء تلاش خود را برای سلامت او انجام دادند. در این خصوص معاونت در مان بنیاد شهید، مرکز مصدومین شیمیایی و بنیاد شهید منطقه 14 مراقبت لازم را انجام دادند.

او دیگرطاقت نیاورد و طی یک دوره دیگر فشار بیماری دوباره کما رفت و در روز سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه جان به جان آفرین تسلیم کرد به ملکوت اعلی پیوست و در خیل شهیدان دفاع مقدس قرار گرفت.

 

رد نشود///جانباز 70 درصد شهید شد

 یادآور می‌شود؛ مراسم خاکسپاری او امروز در روز چهارشنبه چهاردهم شهریور ماه در محل قطعه 50 شهدای مدافعین حرم برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

نظر شما