شناسهٔ خبر: 27893188 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 عضو گروه دامپزشکي فرهنگستان علوم:

لزوم رسيدگي و توجه ويژه مسئولان به موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي

کرج-خاکپور

عضو گروه دامپزشکي فرهنگستان علوم با تاکيد بر لزوم رسيدگي و توجه ويژه مسئولان به موسسه تحقيقات واکسن و سرم‌سازي رازي از برنامه اين نهاد براي ايجاد شوراي مشورتي دامپزشکي خبر داد. به گزارش خبرنگار آفرينش به نقل از روابط عمومي موسسه رازي، دکتر سيد محمد مهدي کيايي با اشاره به لزوم تقويت هماهنگي بين حوزه‌هاي دامپزشکي در کشور اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان شاهد فقدان بلوغ مديريتي هستيم و بسياري از برنامه‌ريزيهاي حوزه دامپزشکي در يک راستا نبوده و يکديگر را همپوشاني نمي‌کنند.

وي با تاکيد بر وجود آفت در بخشهاي مديريتي کشور گفت: گروه دامپزشکي فرهنگستان علوم در نظر دارد با هدف ايجاد هماهنگي بييشتر بين موسسه رازي، سازمان دامپزشکي، دانشکده‎هاي دامپزشکي و ساير نهادهاي تصميم‎گير اين بخش ساختاري مشورتي به وجود آورد تا با در نظر گرفتن اهداف مشترک، برنامه‌هاي مشترکي نيز براي دامپزشکي کشور تدوين شود.

دکتر کيايي که در نشست هم‎انديشي با رئيس و معاونان موسسه رازي سخن مي گفت با بيان اينکه موسسه رازي از ارکان اين شورا خواهد بود، تاکيد کرد: به حتم شکل‎گيري اين شورا در يکپارچه‏سازي تصميات، هماهنگيها و اقدامات حوزه دامپزشکي مي‎تواند بسيار تاثيرگذار باشد. عضو گروه دامپزشکي فرهنگستان علوم در بخشي ديگر از سخنانش، موسسه رازي را همچون درختي پربار که همه انتظار دارند بدون آبياري، به طور دائم ميوه دهد توصيف کرد و گفت: با اين روش نگهداري نبايد انتظار ميوه‌دهي مستمر از اين موسسه بزرگ و با ارزش کشورمان داشته باشيم. وي تصريح کرد: نمونه هايي در کشور داريم که به رغم برخورداري از توجه دولتمردان و صرف هزينه‎هاي فراوان، تنها قادر به توليد دو يا سه فرآورده بيولوژيک هستند در حاليکه در جايي مانند موسسه رازي فرآورده‎هاي پزشکي و دامپزشکي متعددي بي سر و صدا توليد و در کشور عرضه مي‎شود. اين استاد دانشگاه گفت: معتقدم اگر ساختارهاي مديريتي کشور اصلاح و جايگاه موسسه رازي بازتعريف شود، قدر اين سرمايه با ارزش کشورمان آنچنان که شايسته است، براي تصميم‎گيران روشن خواهد شد. عضو گروه دامپزشکي فرهنگستان علوم بار ديگر با تاکيد بر ضعف مديريت در کشور يادآور شد: مادامي که اراده و عزمي براي تغيير روند موجود و اصلاح ساختارها نباشد، وضع همين است؛ اين در حاليست که براي پاسخگويي به نيازهاي جامعه بايد بخشهاي مختلف حوزه دامپزشکي با يکديگر در همکاري و هماهنگي باشند.

برطرف شدن مشکل آب شرب پست اصلي شوشتر

اهواز-خبرنگار آفرينش

مشکل آب شرب پست اصلي شوشتر که يکي از پستهاي مهم ناحيه شمال شرق شرکت برق منطقه‌اي خوزستان است برطرف شد. مدير امور بهره‌برداري ناحيه شمال شرق اين شرکت گفت: پست اصلي شوشتر فاقد انشعاب آب شرب بوده و اين موضوع يکي از مشکلات مهم اين پست به شمار مي‎رفت. محسن علي‎پناهي ادامه داد: با توجه به اهميت و نقش اين پست برق در منطقه، از اواخر سال 96 با انجام هماهنگيهاي مربوطه اقدامات لازم براي تامين و برقراري انشعاب آب شرب پست آغاز شد.

وي اضافه کرد: در همين راستا با انجام بيش از 3 کيلومتر حفاري مسير خط لوله، تهيه ملزومات موردنياز و حل مشکل معارضين زمين، در شهريور ماه سال جاري سيستم آبرساني پست برقرار شد.

بازديد رييس و اعضاي کميسيون نظارت شوراي شهر از سازمان سيما منظر و فضاي سبز شهري اراک

اراک - الهام فراهاني

رييس و اعضاي کميسيون نظارت شوراي شهر به همراه معاونين و مديران شهرداري، از سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري بازديد و سرپرست سازمان در خصوص نيروهاي به کار گرفته شده، اقدامات انجام شده و برنامه‌هاي اين مجموعه براي سال جاري توضيحاتي ارائه نمود.

در حاشيه اين بازديد جلسه‌اي با موضوع بررسي مسائل و اقدامات اين سازمان برگزار شد، محمدرضا کشاورزيان در اين جلسه ضمن تاکيد بر لزوم انجام اقدامات براساس تخصص، تجربه و تحقيق گفت: اقدامات زيربنايي در بخش فضاي سبز و منظر اراک تعريف و اجرا شده است. وي بيان کرد: براي تغيير در وضعيت فضاي سبز و حرکت به سمت بهبود اين بخش؛ جلسه‌هاي متعدد با کارشناسان برگزار که از جمله اين موارد برگزاري جلسه مشترک با دانشکده کشاورزي دانشگاه اراک بود که با همکاري و تعامل علم در کنار تجربه به کار گرفته شود و شاهد انجام اقدامات موثرتري باشيم. سرپرست سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري اراک ادامه داد: در بخش زيباسازي نيز اقدامات گسترده‌اي از جمله گلکاري، نصب يا تعمير مبلمان شهري، نصب المان و… انجام شده است.

وي تاکيد کرد: با توجه به تاثير رواني مثبت استفاده از رنگ‌هاي متنوع در منظر شهري اين موضوع مورد توجه جدي کارشناسان قرار گرفت که به اين طريق گامي براي ايجاد نشاط بيشتر در اراک برداشته شود.

کشاورزيان با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي مختلف از جمله جشنواره گل لاله و هنرواره نقاشي ديواري با همکاري شهروندان، بيان کرد: تلاش بر اين بوده که بر اساس نياز شهروندان و نياز شهر اراک جشنواره‌ها و برنامه‌ها تعريف شوند، به عنوان نمونه برگزاري هنرواره نقاشي ديواري در کنار ايجاد نشاط اجتماعي زمينه همکاري شهروندان در ايجاد محيطي مناسب را فراهم کرد که اين موضوع در تعهدپذيري شهروندان براي حفاظت از مبلمان شهري موثر است.

دستيابي به رکورد توليد در واحد احياي مستقيم مجتمع فولاد سبا

اصفهان -راعي

ميزان توليد ماهان? آهن اسفنجي در واحد احياي مستقيم مجتمع فولاد سبا در مردادماه به 115 هزار و 672 تن رسيد.

بهمن خليلي مدير عمليات مجتمع فولاد سبا ضمن تأييد اين خبر گفت: تلاشگران احياي شهيد شهبازي مجتمع فولاد سبا توانستند با بهره‌گيري هرچه بهتر از تجهيزات و افزايش بهره‌وري، رکورد قبلي خود را که در خردادماه و به ميزان 112 هزار و 675 تن به ثبت رسيده بود، پشت سر گذارند.

وي ضمن قدرداني از همت کارکنان به ويژه همکاران واحد احيا مستقيم ابراز اميدواري کرد در ماههاي آتي نيز روند رکوردشکني در هم? خطوط توليد اين مجتمع استمرار يابد.

نظر شما