شناسهٔ خبر: 27849097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ابتکار در گفت و گو با شبستان:

پشت پرده آموزش های جنسی، سوء استفاده است/باید جوانان را نسبت به HPV و HIV آگاه کنیم

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به تلاش هایدولت به منظور مقابله با ویروس های جدید، گفت: پشت پرده آموزش های جنسی موجود امروز بهره کشی و استفاده است، باید در قبال این آموزش های اشتباه یک استراتژی داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفت وزارت آموزش و پرورش با آموزش های جنسی از جمله ویروس HPV از سوی پزشکان زن به دانش آموزان دختر گفت: این مسئله در حوزه آموزش ها و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در هر نوع بیماری ویروسی وزارت بهداشت یک پروتکل برای آموزش دارد و حتما در مورد ویروس HPV‌ بر اساس اقتضائات این برنامه را در دستور کار دارد.

 

وی با بیان اینکه برای اینکه ما بتوانیم در حوزه هایی که نیاز به بهداشت جنسی است اطلاع رسانی و آگاهی کافی برای تجهیز آحاد جامعه انجام دهیم، افزود: این یک ضرورت است و خوشبختانه در شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و در شورای انقلاب فرهنگی این مسئله در دستور کار است و این نوع آموزش ها برای تجهیز جوانان جامعه ما برای مقابله با بیماری ها مانند هر نوع آموزش دیگری می تواند تاثیرگذار باشد.

 

معاون رییس جمهور با یادآوری این نکته که دوره ای تصور می شد نیازی به آموزش های جنسی وجود ندارد و ممکن است با ارزش های دینی ما مغایرت داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز به این نتیجه رسیده ایم که لازم است جاهایی این آموزش ها ارایه شود تا به عزت نفس جامعه کمک شود و هویت انسانی جامعه در مقابل این آسیب ها محافظت شود.

 

ابتکار با انتقاد از آموزش های غلط جنسی که در حال حاضر ارایه می شود، تصریح کرد: این آموزش ها در برخی موارد بسیار جهت دار، غلط و آسیب زننده است و به طور وفور شاهد آن هستیم که راجع به HPV‌ و HIV‌ و بیماری های جنسی اطلاعات غلط زیادی منتشر می شود و آموزش در این زمینه ها وجود دارد اما آموزش های غلط است.

 

وی با تاکید بر این نکته که پشت پرده آموزش های جنسی موجود امروز بهره کشی و استفاده است، عنوان کرد: باید در قبال این آموزش های اشتباه یک استراتژی داشته باشیم و در کارگروه سلامت معاونت زنان و خانواده رییس جمهور نشست های تخصصی در مورد آموزش های جنسی داشته ایم و فکر می کنیم بسیار بحث مهمی است زیرا با عنوان خشونت هم ارتباط پیدا می کند و مسئله بیماری است و عزت نفس جوانان ما در گروی این است که به آنها آگاهی های لازم را بدهیم.

 

معاون رییس جمهور با اظهار اینکه آگاهی نمی تواند مشکل ایجاد کند و جهل عمدتا مشکل ایجاد می کند، تصریح کرد: جهل زمینه انحراف، سوءاستفاده و مشکلات موجود را به وجود می آورد و باید مسئله آموزش های جنسی را برای آگاهی بخشی پیگیری کنیم و آموزه های دینی و مذهبی ما در این زمینه تعیین کننده است.

نظر شما