شناسهٔ خبر: 27847939 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

دانلود فیلم سینمایی جاودانگی با حضور آنا نعمتی؛ نماینده ایران در جشنواره رم و مونیخ

گروه فیلم و سریال

صاحب‌خبر -

دانلود با چند کیفیت

480p 720p 1080 4K

داستان فیلم

این فیلم به قصه زندگی شش خانواده در قطار، در شبی بارانی می‌پردازد، که این قصه‌ها با جابه‌جایی زمان روایت می‌شود. وقتی نگاهت می‌کنم ، وقتی صدات می‌کنم، وقتی لمست می‌کنم، وقتی بوت می‌کنم ، وقتی تصورت می‌کنم ... احساس جاودانگی بهم دست می‎ده

 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مهدی فردقادری و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی ساخته سال ۱۳۹۳ است. این فیلم که یک پلان-سکانس ۱۴۵ دقیقه ای است در جشنواره‌های متعددی از جمله «رم» ایتالیا، «تک پلان» کرواسی، «هانوی» ویتنام، «جوگجا» اندونزی و «ترانسیلوانیا» رومانی و جشنواره مونیخ آلمان حضور داشته‌است.همچنین پوستر این فیلم برنده نشان طلای مؤسسه گرافیس آمریکا شد. جاودانگی در تاریخ ۱ آبان ۱۳۹۵ در سینماهای ایران اکران شد.

براى لذت بردن از فیلمی مثل «جاودانگی» باید باحوصله بود. «جاودانگی» از آن دست فیلم‌هایی نیست که از همان ابتدا با یک حادثه درگیرش شد. حتی طبق فرمول متعارف فیلمنامه‌نویسی نیز نوشته نشده، تا مثلا در دقیقه ۳۰، حادثه اصلی رخ بدهد و بعد از یک ساعت اول به اوج برسد. درعوض اما، اگر باحوصله باشید و به کارگردان اعتماد کنید، طعم شیرین کشف ماجرای فیلم با نوع روایت، به دلتان می‌نشیند و در ذهنتان جاگیر می‌شود. شاید به همین دلیل، فیلم طرفدارانی جدی مثل آنتونیو موندا، مدیر جشنواره رم، دارد که می‌گوید هم تک سکانس بودن فیلم در دنیای امروز سینما حرکتی کمیاب است و هم فیلم جذابیت خاصی دارد و تماشاگر را راضی از سالن سینما به بیرون می‌فرستد.

نقد فیلم پیچیده‌ای مانند «جاودانگی»، طبیعتا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. بنابراین، بخش‌هایی از این نقد، ممکن است برای خواننده‌ای که فیلم را تماشا نکرده، چندان سلیس و واضح به ‌نظر نرسد. «جاودانگی» درباره چرخه حیات (Life Cycle) است. یعنی می‌گوید زندگی انسان‌ها نیز مانند طبیعت اطرافمان دارای چرخه است: انسان‌ها متولد می‌شوند، با جنس مخالف آشنا می‌شوند، برای ازدواج دچار مشکلاتی می‌شوند، با همسرشان عمر می‌گذرانند تا صاحب فرزند می‌شوند و سرانجام بعد از آن‌که طعم پدربزرگ شدن را چشیدند، خود به دلیل بیماری در معرض مرگ و تدارک آماده کردن تشریفات پس از آن قرار می‌گیرند. به این ترتیب مثل آمار اعلامی متوفیات و موالید، عده‌ای از دنیا می‌روند و عده‌ای دیگر – که معمولا تعدادشان بیشتر از گروه اول است- به دنیا می‌آیند.

بازیگران و سایر عوامل

آنا نعمتی فقیهه سلطانی علیرضا استادی مارال فرجاد سودابه بیضایی اتابک نادری منوچهر علیپور میثاق زارع رؤیا فلاحی

کارگردان : مهدی فرد قادری
تهیه کننده : جواد نوروزبیگی
فیلمنامه نویس : مهدی فرد قادری

کارگردان، مهدی فرد قادری کیست؟

مهدی فرد قادری متولد ۱۳۶۵، کارگردان فیلم سینمایی «جاودانگی» در پلان-سکانس ۱۴۵ دقیقه‍‎ای، ساخت هفت فیلم کوتاه از جمله فیلم‌های کوتاه پلان-سکانس «تناوب»، «دایره های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» را در کارنامه دارد.
فیلم‌های این کارگردان تاکنون در بیش از هفتاد جشنواره داخلی و خارجی از جمله جشنواره فیلم فجر، هامبورگ آلمان، کورتوسیرتو اسپانیا، تورث کورت فرانسه، فیلادلفیا آمریکا، لوزان سویس و … به نمایش در آمده اند و موفق به دریافت بیش از سی جایزه شده‌اند که از میان آن‎ها می‌توان از جمله جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره‌های فیلم کوتاه تهران، هالیوود آمریکا، کلونی اوهایو آمریکا، مترو،ترن فرانسه، برنو جمهوری چک، یوتا آمریکا و…اشاره کرد.

یادداشت کارگردان

«جاودانگی» در میان واقعیت و رویا ساخته شده‌است. قطاری که شش قصه موازی به صورت تناوبی در راهروها و کوپه‎های آن روایت می‎شود که هر قصه ادامه قصه قبلی و ماقبل قصه بعدی است. چند روز از فیلم‌برداری فیلم گذشته بود که اغلب بازیگران فیلم با جمله‎ای مشترک به سراغ من آمدند: «لحظاتی که در لوکیشن فیلم – قطار –  هستیم در حال زندگی هستیم و وقتی از قطار خارج می شویم انگار به دنیای غریبه‎ای پا می گذاریم.» سرنوشت مفهومی است که جهان فیلم بر آن بنا شده‎است و پیرمرد قصه بیش از آنکه در تلاش برای تغییر تقدیر خود باشد، تنها نظاره‎گر سال‎های زندگی خودش است. یک پلان بودن فٌرم فیلم، از همین رویابینی قصه نشات می‎گیرد تا ذهنیت سیال پیرمرد در زمان‎های مختلف زندگی‎اش کشف شود.

عکس هایی از فیلم و حضور در جشنواره ها

جاودانگیجاودانگیجاودانگیجاودانگی

فیلم های مشابه 

نظر شما