شناسهٔ خبر: 27838036 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

فروش 56 میلیونی عکس‌های کیارستمی

این ماه‌ها و این روزها برای حوزه عکس در ایران، روزگار عباس کیارستمی است؛ او هم با عکس‌های خیره‌کننده‌اش در نمایشگاه موزه لوور در ایران تحسین بسیاری را برانگیخت و حالا هم در حراج تابستانی عکس گالری مژده پیشتاز است؛ حراجی که با توجه به استقبال جالب توجه تا سه‌شنبه 13شهریور تمدید شده است.

صاحب‌خبر -

آنطور که ایرانآرت گزارش داده، در هفته نخست، 22 عکس به فروش رسیده و چنانکه انتظار میرفت عباس کیارستمی با فروش دو عکس از مجموعه باران، با قیمتهای مشابه 28 میلیون تومان پیشتاز است. دیگر هنرمندانی که بیش از یک عکس به فروش رساندهاند محمد سرخابی سه عکس، بابک حقی (کیوریتور این حراج تابستانی) و مریم سعیدپور هر کدام دو عکس هستند.

بر همین اساس عکسی از شادی قدیریان، ازمجموعه قاجار، عکسی از بابک کاظمی، مرجانه حسینپور، امید شلمانی، آیتای شکیبافر، الی عابدی، سهیل بهروزی، جلال شمسآذران، قاسم فتحی، آذین راد، حامد نصرآبادیان، مهدیه افشار و غزاله صداقت فروخته شده است.

مژده طباطبایی، مدیر گالری مژده، ادای دین به جامعه عکس ایران را دلیل اصلی برپایی چنین رویدادی خوانده است.

در این رویداد عکسهایی از 78 عکاس از چهار نسل هنر کشور به نمایش و فروش گذاشته شده است. قیمتگذاری آثار از 300هزار تومان آغاز و اکثریت عکسها زیر دو میلیون تومان عرضه شدهاند. اگر میخواهید یکی از شرکتکنندگان در حراج تابستانی عکس گالری مژده باشید تا 13شهریور وقت دارید هر روز جز شنبهها از ساعت16 به گالری مژده در سعادتآباد، خیابان علامهشمالی، خیابان هجدهمشرقی، پلاک 27، زنگ اول بروید.

نظر شما