شناسهٔ خبر: 27831040 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ترویج فرهنگ رضوی هدف جشنواره بین المللی شعر امام رضا(ع) است/حضور سه کشور خارجی در جشنواره بین المللی شعر رضوی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی گفت: سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی ،حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری صبح امروز در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان آذری که در سالن شرکت برق آغاز به کار کرد، اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری  با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر محورهای فراخوان این جشنواره احادیث، فضایل، مناقب، مودت و سیره پاک حضرت ثامن الحجج(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و شخصیت زندگانی حضرت شاه چراغ(ع) است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی شعر رضوی تنها جشنواره‌ای است که از زمان آغاز تا به امروز تغییر مسیر نداده و همواره در مسیر ثامن‌الحجج حرکت کرده است.

 وی افزود: ۳۸۴ اثر با تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۰ مرداد ماه به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی،  ارسال شده‌ است.

خدایاری با بیان اینکه از این تعداد، آثار ۲۴۸ نفر شرکت کننده در بخش بانوان بوده و ۳۲ نفر نیز در بخش آقایان آثار خود را ارسال کرده اند، اذعان کرد: این آثار از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، همدان، زنجان، مشهد، مرکزی، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، مازندران و اهواز به دبیرخانه جشنواره در ارومیه ارسال شده‌ است.

وی همچنین از ارسال ٢٠ اثر از کشورهای عراق، آذربایجان و ترکیه به دبیرخانه جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون ۹ نفر از عراق، آذربایجان و ترکیه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان خاطر نشان کرد: اشعار منتخب جشنواره شعر رضوی در قالب دو کتاب "گونش ضیافتی1 و2" منتشر شده است.

نظر شما