شناسهٔ خبر: 27700322 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ آب ماهدشت در دستور کار است

صاحب‌خبر -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: راه اندازی ایستگاه پمپاژ ماهدشت در راستای رفع کمبود آب استان در دستور کار قرارگرفته است و با تخصیص بودجه به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری فارس البرز در کرج، سید مجید موسوی امروز در ششمین شورای برنامه‌ریزی‌ و توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: اقداماتی در راستای تکمیل و تجهیز زیرساخت‌ها شامل تسطیح اراضی و احداث جاده بین مزارع و کانال‌ها در دستور کار قرارگرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح‌ کرد: استان البرز در بدو احداث و استقلال با کمبود آب مواجه بود که در راستای رفع این مشکل درصدد احداث ایستگاه پمپاژ ماهدشت به انجام خواهد رسید.
موسوی اظهار داشت: این موضوع موردبررسی و مطالعه قرار گرفت و مقرر شد پمپاژ مذکور با ظرفیت ۱۳۰۰ لیتر در ثانیه با بودجه ۳۰ میلیارد ریالی به بهره‌برداری برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه مطالعه الگوی کشت به انجام رسیده است، بیان داشت: مطالعات مربوط به الگوی مناسب کشت انجام‌شده و همچنین مقرر شد توافقی در رابطه با آب منطقه‌ای در راستای تخصیص پساب صورت گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد: سیستم آبیاری تحت‌فشار از محل اعتبارات دولتی از سفر رئیس‌جمهور در دستور کار قرارگرفته است.
موسوی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات و طراحی خطوط انتقال آب و آبیاری تحت‌فشار نیز به انجام رسیده است.

نظر شما