شناسهٔ خبر: 27698921 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

افزایش بیش از 4 برابری اعتبار صندوق حمایت از بخش کشاورزی آبادان

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ناجی شهیب زاده در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی و افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان که با حضور نمایندگان صندوق مادر تخصصی کشور برگزار شد، ناجی شهیب‌زاده گفت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان با 7 میلیارد ریال تشکیل و اکنون 30 میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 314 نفر از بهره‌برداران در بخش‌های کشاورزی و آبزی‌پروری عضو این صندوق هستند.

این مسوول با اشاره به ورود دو ساله صندوق به مسئله خرید خرما اظهار داشت: این اقدام با توجه به کوتاه شدن دست واسطه گران، تاثیر فراوانی در بازار خرما گذاشته است.

شهیب‌زاده تصریح کرد: بر اساس رایزنی‌های انجام شده با شرکتهای بسته بندی صادراتی خرما، سال آینده خرید خرما توسط صندوق بیشتر خواهد شد.

وی یادآور شد: ورود صندوق به طرح 550 هزار هکتاری در آبادان که میزان آن در فاز نخست 8 هزار و 900 هکتار است، به نفع کشاورزان منطقه و صندوق آبادان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان خاطرنشان کرد: در صدد انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان منطقه آزاد اروند برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان آبادان به منظور توسعه فعالیت‌ها هستیم.

نظر شما