شناسهٔ خبر: 27672865 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

45 درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی اشتغال و تولید به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد

صاحب‌خبر -

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، دکتر خالدی در همایش یک روزه معاونین برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی شمالغرب کشور، گفت: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال و تولید در مناطق روستایی و عشایری اختصاص یافته است که از این مبلغ 45 درصد در زیربخش‌های کشاورزی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای سال 1397 نیز اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه کل کشور با هدف تجمیع منابع مختلف تسهیلاتی تدوین شده و تا یک ماه آتی ابلاغ خواهد شد.

خالدی ادامه داد: کلید واژه این اعتبارات پایداری تولید و اشتغال در مناطق روستایی و عشایری است.

رییس اداره کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی کشور نیز در این همایش گفت: در سامانه کارا 50 هزار میلیارد ریال طرح ثبت نام شده است که پس از بررسی وضعیت متقاضیان تعدادی از این معرفی شدگان به تصویب رسیده و تا 20 اردیبهشت ماه مبلغ 10 هزار میلیارد تومان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

مهندس نیک‌خواه تاکید کرد: برای جذب حداکثری اعتبارات اختصاصی، ضروری است وضعیت متقاضیان از حیث استعلامات بانکی با دقت بررسی و دقیقاً مطابق ضوابط بانکی اقدام شود.

گفتنی است؛ همایش یک روزه معاونین برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی شمالغرب کشور با هدف بررسی وضعیت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برگزار شد.

نظر شما