شناسهٔ خبر: 27667361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

زیمبابوه ابطال انتخابات را رد کرد

دادگاه عالی زیمبابوه درخواست مخالفان مبنی بر ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد و اعلام کرد که «منانگاگوا» رئیس‌جمهوری این کشور است.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :
دادگاه عالی زیمبابوه درخواست مخالفان مبنی بر ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را رد کرد.

در بیانیه صادره از سوی دادگاه عالی زیمبابوه در این خصوص آمده است: مخالفان نتوانسته اند برای موارد ادعائی خود ادله و شواهد کافی مبنی بر وجود برخی امور غیرقانونی در انتخابات ارائه کنند.

بیانیه مذکور در ادامه می‌افزاید: بر این اساس، امرسون منانگاگوا برنده انتخابات ریاست جمهوری است.

انتخابات در زیمبابوه با تنش برگزار شد. پس از آن‌که کمیسیون انتخاباتی ریاست جمهوری امرسون منانگاگوا را تایید کرد مخالفان خشمگین به خیابان‌ها آمدند. در جریان این تظاهرات دست کم ۶ نفر کشته شدند.

امرسون منانگاگوا رئیس جمهوری کنونی زیمبابوه که سال گذشته جانشین رابرت موگابه شد اعلام کرده است که مخالفان دولت را مسئول خشونت‌های پساانتخاباتی می‌داند.

در این انتخابات تعداد قابل توجهی نامزد از احزاب مختلف شرکت داشتند، اما چامیزای ۴۰ ساله و رقیب اصلی امرسون منانگاگوا رئیس جمهوری از حزب «زانو پی‌اف» بود. این حزب از زمان استقلال زیمبابوه در حدود ۴۰ سال پیش، قدرت را در دست داشته است.

منانگاگوا که سمت معاونت ریاست جمهوری را در دست داشت، سال گذشته و پس از کناره گیری اجباری رابرت موگابه رئیس جمهوری سابق به این مقام رسید و وعده داد که دموکراسی را به این کشور باز خواهد گرداند و شرایط اقتصادی را بهبود خواهد بخشید.

گفتنی است میزان مشارکت مردم در انتخابات دوشنبه دو هفته گذشته که همزمان رقابت ریاست‌جمهوری، پارلمانی و محلی را پوشش می‌داد، ۷۵ درصد گزارش شده بود.

این نخستین انتخابات سراسری زیمبابوه بعد از کودتایی بود که سال گذشته به ۴ دهه ریاست جمهوری «رابرت موگابه» پایان داد.

منبع: مهر

نظر شما