شناسهٔ خبر: 27664375 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه کشور: پرچم عاشورا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برافراشته می‌شود

آیت‌الله اعرافی گفت: با وجود هجمه‌های تبلیغی و رسانه‌ای شدید غرب بر علیه باورهای دینی به ویژه عزاداری‌های ماه محرم شاهد این موضوع هستیم که در روز عاشورا پرچم عزاداری امام حسین(ع) در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
مدیر حوزه‌های علمیه کشور: پرچم عاشورا در بیش از ۱۰۰ کشور جهان برافراشته می‌شود
به گزارش   خبرگزاری تقریب، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در سالن ولایت اردبیل با اشاره به اینکه روحانیت و حوزه‌ها حافظان میراث عظیم اسلام هستند اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و روحانیون نقش بسیار مهمی در رابطه با تبلیغ مباحث دینی و مقابله با باورسوزی دینی استکبار جهانی دارند و از تمامی کسانی که در استان‌ها و این کشور پایه‌گذار مدارس دینی و حوزه‌های علمیه بودند قدردانی و نام آنها را به نیکی یاد می‌کنیم.
وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر بیان کرد: واقعه غدیر خم یک تدبیر الهی بود و بعد از آن روز نیز توطئه‌ها و طراحی‌های سنگین و پیچیده‌ای برای نابودی واقعه غدیر برنامه‌ریزی شد که به خواست خدا همه آنها محو شده و استراتژی‌های شیطانی برای فراموشی این واقعه ناکام ماند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: غدیر ده‌ها نکته دارد و هدفمند بوده چرا که در مقابل توطئه‌ها با بهره‌گیری از پیام‌های این روز ایستادگی می‌کنیم و این حماسه در تاریخ اسلام ماندگار شده است.
اعرافی با اشاره به اهمیت عاشورا و ماه محرم تصریح کرد: عاشورا مشعل فروزان و مکتب بزرگ اسلام بوده ودر واقع همه اسلام در این روز تجلی پیدا کرده است و امروز شاهد هستیم که خیل عظیم شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های مجازی برای دور کردن مردم از عاشورا و محرم برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی گفت: همه ساله باید عاشورا و غدیر در بیان علما و روحانیون زنده شود و ماه محرم و صفر فرصت مناسبی بوده که علما و روحانیون به تبیین اهمیت این دو روز مهم در دین اسلام بپردازند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: امروزه با وجود تمامی هجمه‌ها در محرم و عاشورا شاهد هستیم که پرچم عزاداری امام حسین(ع) در بیش از 100 کشور جهان برافراشته می‌شود که این موضوع به برکت وجود حوزه‌های علمیه، علما و روحانیون است.
اعرافی افزود: در واقع بسیاری از مباحث دین مبین اسلام و پیام مکتب امام صادق(ع) از قم و حوزه‌های علمیه ایران به تمامی دنیا منتشر شد و امروز حوزه‌های علمیه و روحانیون به عنوان مبلغ وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
وی بیان کرد: محور مبلغ‌سازی برای وهابیت مجموعه جامعه‌المدینه در کشور عربستان است که وابسته به پادشاه این کشور بوده و سالانه بودجه زیادی برای این مجموعه که ذات آن وهابیت و افراط‌گرایانه بوده هزینه می‌شود که باید عالمان و روحانیون ما به عنوان یک مبلغ دانشمند در مقابل این تفکر افراطی ایستادگی کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلبه و روحانی باید اهل فکر و تفکر باشد و شناخت خوبی از مسائل روز دنیا به دست آورد چرا که مطالعه سبب ارتقای سطح آگاهی می‌شود و در مواجهه با مردم و سوالات آنها یک طلبه و روحانی باید به قدری اطلاعات و آگاهی داشته باشد که توانایی پاسخگویی به سوالات آنها را داشته باشد.

نظر شما