شناسهٔ خبر: 27650783 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

دولت از تولید گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در زنجان حمایت خواهد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی زنجان، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از موسسه مصباح (محل تولید و فروش عمده گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی) در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: طرح‌هایی که برای نخستین بار در کشور اجرا و بومی‌سازی می‌شود، به این معنی است که جمهوری اسلامی ایران توانایی‌های چشمگیری دارد و می‌تواند ظرفیت‌های خود را تبدیل به احسن کند.

وی با بیان این که طرح تولید گوسفندان چندقلوزا طرح بسیار مطلوبی است، تصریح کرد: این طرح در واقع هم راستا با الگوی اقتصاد مقاومتی و در راستای تحقق آن حرکت می‌کند.
معاون توسعه روستایی معاون اول ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: پروژه علمی موسسه مصباح زنجان علاوه بر این که باعث افتخار ایران شده است، برای جوانان این کشور ایجاد اشتغال کرده و در نوع خود یک کار فرهنگی نیز محسوب می‌شود .

رضوی با بیان این که حمایت دولت از این نوع طرح‌ها ضروری است، اظهار داشت: مشکلی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نداریم.

بنا به این گزارش، برای نخستین بار در موسسه کشت و صنعت مصباح حسینیه اعظم زنجان تولید و فروش عمده گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی تحقق یافته است.

در دامداری این موسسه 300 راس گوسفند ژن دار نر و ماده پرورش داده می شود، که 150 راس از این تعداد گوسفند، میش بالغ است و قادر به زایش سه الی چهار قلو می باشد
این گوسفندان به طور متوسط طی 2 سال توان سه بار زایش را دارند، همچنین هر میش در مدت 2 سال صاحب 9 راس بره می شود.

این پروژه بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است و منافع زیادی از حیث تامین گوشت گوسفند کشور خواهد داشت.

نظر شما