شناسهٔ خبر: 27646323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

تولید قطبی محصول در شهرک‌های کشاورزی ورود به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند

صاحب‌خبر -

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید قطبی محصول در شهرک‌های کشاورزی ورود به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های کشاورزی، مهندس طهماسبی در همایش مدیران شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور اظهار داشت: ما باید کشاورزی را به صورت قراردادی و به شکل قطبی پیگیری کنیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی صادرات بخش کشاورزی موفق باشیم.

وی افزود: این اقدام مهم فقط در قالب شهرک‌های کشاورزی قابل دسترس و عملی خواهد بود.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که برای دستیابی به ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی باید اولویت‌بندی کرد، افزود: برای رسیدن به اولویت‌ها از قبیل تولید بذر هیبرید، باید امتیازاتی قائل شویم که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: افزایش درآمد ملی در کشور از اهداف وزارت جهاد کشاورزی است که این هدف جز با خدمات ارزان قیمت، واگذاری ارزان به سرمایه‌گذاران، کاهش بروکراسی اداری، استفاده از تکنولوژی و فن‌آوری‌های نوین از قبیل کاهش انرژی (با بهره‌گیری از انرژی زمین و ... )، (ccHp , cHpهای روز) قابل دستیابی است.

طهماسبی ایجاد شهرک‌های کشاورزی و تجمیع واحدهای گلخانه‌ای را به سبب استفاده مشترک از خدمات و بکارگیری دانش فنی، یکی از مثبت‌ترین راه‌های کاهش هزینه‌ها در تولید بیان کرد و افزود: ایجاد این شهرک‌ها می‌تواند از هدررفت میلیاردی هزینه‌ها جلوگیری کند.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور نیز در این همایش گفت: استقبال 60 درصدی خوداجرایی در ایجاد گلخانه‌های خصوصی نشان از آگاهی عمومی از جایگاه و ارزش مجتمع‌های گلخانه‌ای است.

ولی‌اله بنی‌عامری افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی فرصتی عظیم در هدایت و راهبری متقاضیان بزرگ سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نماینده مدیریت شعب بانک کشاورزی نیز در این همایش گفت: بانک کشاورزی با ایجاد خطوط اعتباری جهت پرداخت تسهیلات و تسهیلگری در پذیرش عرصه و تاسیسات آتی الاحداث به عنوان وثیقه آمادگی کامل جهت راه‌اندازی شهرک‌های کشاورزی را داراست.

به گفته وی، با توجه به ضرورت کنونی کشور از هیچ گونه کمکی در این خصوص دریغ نخواهد کرد.


نظر شما