شناسهٔ خبر: 27645049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی شناسایی ومبارزه با علف‌های هرز گندم وکلزا در شهرستان ارزوئیه

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،کارگاه آموزشی شناسایی و مبارزه با علفهای هرز گندم، جو وکلزا بمنظور ارتقاء دانش و آگاهی بیشتر کشاورزان و کارشناسان با انواع علفهای هرز و کنترل آنها با حضور کارشناسان پهنه بندی، مسئولین مراکز جهادکشاورزی، جمعی از کشاورزان شهرستان، کارشناسان مدیریت در محل مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ارزوئیه برگزار شد.

رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: دراین کارگاه آموزشی کشاورزان و کارشناسان با مراحل شناسایی علفهای هرز نازک برگ و پهن برگ غالب شهرستان و زمان موثر سمپاشی و میزان صحیح مصرف سم و اهمیت کالیبراسیون قبل از سمپاشی آشنا شدند و علف کشهای مورد استفاده درمزارع گندم، جو وکلزا معرفی شدند.

در این کارگاه آموزشی یادآوری گردید که قوطیهای سمومی که توسط کشاورزان پس از سمپاشی دراطراف موتورپمپها و در محیط زیست رها می شوند علاوه براینکه از آلاینده های زیستی محسوب می شوند حتی ممکن است توسط تعدادی افراد جمع آوری و پس از ذوب تبدیل به ظروف یکبارمصرف گردند که سرطانزاست و برای سلامتی بسیار خطرناک است و بایستی حتما پس از سمپاشی این قوطیها دراعماق زمین دفن گردند.

کارشناس مسئول سموم و علفهای هرز مدیریت حفظ نباتات استان در این کارگاه آموزشی گفت : با وجود همه اقدامات پیشگیرانه وزراعی گاهی مزارع کم و بیش به علفهای هرز آلوده بوده و استفاده از علف کشها اجتناب ناپذیرخواهد بود.

وی در ادامه افزود: قبل از توصیه به مبارزه شیمیایی تاکید می گردد شبکه های مراقبت تشکیل و ضمن بررسی وضعیت علفهای هرز، مبارزه شیمیایی انجام تا نتیجه مطلوب حاصل گردد.

نظر شما