شناسهٔ خبر: 27640060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

رهایی 11 هزار قطعه بچه ماهی در دریاچه طبیعی روستای آلوت

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان؛ فرماندار شهرستان بانه در تیرماه سال جاری، طی بازدید از چند طرح عمرانی منطقه و دیدار با اهالی روستای آلوت، از دهیار و ساکنان روستا خواسته بود با بهره‌گیری از این موهبت خدادادی، در زمینه پرورش ماهی به منظور ایجاد اشتغال و دستیابی به تولید پایدار اقدام کنند و امروز با تحقق این امر، علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای 6 نفر از اهالی روستا، بالغ بر 8 تن به ظرفیت تولید آبزیان در این شهرستان افزوده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه گفت: این ماهی‌ها از نوع گرمابی و شامل چهار گونه «فیتوفاک»، «بیک هد»، «کپور» و «آمور علف خوار» است که دوره رشد و پرورش آنها 9 ماه است.

مهندس کریم شریفی با قدردانی از پیگیری‌های فرماندار شهرستان بانه و حمایت‌های مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، افزود: برای خرید این تعداد بچه ماهی 100 میلیون ریال از اعتبارات مدیریت جهاد کشاورزی هزینه شده و پرورش، مراقبت و صید آن توسط دهیاری روستای آلوت با مشارکت یکی از اهالی روستا و زیر نظر کارشناسان امور دام و شیلات جهاد کشاورزی انجام می شود و در مجموع برای 3 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی سازگار بودن گونه‌های یاد شده با اقلیم منطقه و اکوسیستم دریاچه را از مهمترین پتانسیل های موجود برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به حجم و مساحت قابل توجه آب این دریاچه، انتظار می‌رود سهم قابل توجهی در افزایش تولید و عرضه ماهی و آبزیان در شهرستان بانه داشته باشد .

گفتنی است؛ دریاچه طبیعی آلوت به مساحت تقریبی 5 هزار متر مربع و10 متر عمق، یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری و اکوسیستمی کوچک اما متنوع و غنی در شمال غربی روستای مرزی آلوت در بخش نمشیر شهرستان بانه است.

نظر شما