شناسهٔ خبر: 27635998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه موقت بجنورد:

اعتماد به خداوند و مردم مشکلات جامعه را ریشه کن می کند

بجنورد- امام جمعه موقت بجنورد گفت: مسئولان با اعتماد به خداوند و مردم می توانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی جامعه را ریشه کن کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رحیم مهدوی پور در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تاکید براینکه بالاترین قدرت، قدرت خداوند است، اظهار کرد: پس از خداوند، «یدالله مع الجماعه» یعنی قدرت و وحدت بین امت اسلامی وجود دارد، بنابراین مسئولان بدانند اعتماد به خداوند همراه با اعتماد به مردم است.

مهدوی پور در ادامه به ویژگی های حاکمیت اسلامی در دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: حاکمیت اسلامی نخست باید به قدرت مطلق خداوند توجه داشته باشد و سپس خود را در محضر خدا بنده و برده بداند.

وی با بیان اینکه حاکمیت اسلامی جزء فرصت های طلایی عمر انسان محسوب می شود و شاید مجدد به دست نیاید، تصریح کرد: مسئولان باید از این فرصت برای خدمت به بندگان صالح خداوند استفاده و وقت را برای پر کردن جیب خود صرف نکنند.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: مردم نوع خدمت تمام مسئولان را می بینند، بنابراین برای جلب اعتماد و حسن ظن نسبت به آنان تلاش کنند تا در جامعه محبوب بشوند.

مهدوی پور گفت: غلبه بر هوای نفس، تقوا، طهارت، پاکی چشم، پاک دستی و پاک دامنی از دیگر ویژگی های حاکمیت اسلامی است.

وی اظهار کرد: همچنین دوری از اشراف گری، کم کاری، ولایت پذیری از دیگر شاخصه های حاکمان نظام اسلامی است.

معیار آمریکا حفظ منافع خود است

وی با بیان اینکه منشا تمام مشکلات و ضررها پذیرفتن ولایت شیطانی است، گفت: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ هیچ گاه خیر و منفعتی به دولت ها و ملت های جهان نرسانده و هرجا پای نجس خود را گذاشته تنها غارت و خون ریزی و جنگ بوده است.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: معیار آمریکا و استکبار در ایجاد ارتباط و قطع روابط تنها حفظ منافع و قدرت طلبی است و هیچ گاه خیر و منفعش به ملت ها نرسیده است.

مهدوی پور با بیان اینکه ولایت پذیری رمز پیروزی ملت ایران بوده است، اظهار کرد: موفقیت چهل ساله ملت ایران نشانه حکمت، درایت و حقانیت ولی امر مومنان بوده است.

وی تاکید کرد: چنانچه مردم و مسئولان نظام، سخنان رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند، قطعا تمام مشکلات برطرف و در برابر تهدی های دشمن پیروز خواهیم شد.

امام جمعه موقت بجنورد در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» بنابراین مسئولان و حاکمان سخن ایشان را همچون گوشواره آویزه گوش خود کنند.

نظر شما