شناسهٔ خبر: 27631020 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

لزوم نگاه توسعه‌ای به واگذاری اراضی در کشور

صاحب‌خبر -
مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور بر لزوم نگاه توسعه ای به واگذاری اراضی در کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، حسین میررجبی در گردهمابی واگذاری و نظارت بر اراضی واگذار شده در ارومیه اظهار کرد: باید موضوع نظارت بر اراضی واگذار شده در سال جاری پررنگ‌تر از سال‌های قبل مد نظر قرار گیرد و در صدور مجوزها طبق آئین‌نامه‍ها و مقررات واگذاری اراضی انجام گیرد.
میررجبی افزود: هدف ما حفاظت، احیا و توسعه و بهره‌برداری اصولی از عرصه‌ها و منابع ملی کشور است، ما به دنبال توسعه واگذاری اراضی نیستیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خصوص مناطق آزاد ویژه اقتصادی و آرامستان‌ها هیچ گونه مجوزی از سوی سازمان امور اراضی صادر نمی‌شود و صدور مجوز برای آرامستان‌ها در قالب طرح هادی روستایی ساماندهی می‌شود و در مقیاس بزرگتر متولی این امر شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط است.
میررجبی بیان کرد: موضوع واگذاری اراضی کشاورزی در استان آذربایجان غربی نیز با توجه به مشکلات احیای دریاچه ارومیه، باید با نهایت دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه کارشناسان و عوامل اجرایی ذی‌ربط قرار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: مسیر توسعه ما باید به گونه‌ای باشد که نسل‌های آینده در این زمینه ما را مقصر ندانند و صرفا وسیله ای برای احیای اراضی کشاورزی باشد.
در ادامه این جلسه مدیران امور اراضی شهرستان‌های استان و حاضرین در جلسه سوالات خود را در خصوص واگذاری و توسعه اراضی کشاورزی در استان مطرح کردند.

نظر شما