شناسهٔ خبر: 27626936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

اجرای پروژه ملی تربیت مدیران آینده در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه کارگروه مشترک توسعه مدیریت کمیته سرمایه انسانی و امور مدیران که به منظور تبیین پروژه ملی استقرار مدیران آینده در سازمان جهاد کشاورزی که با حضور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی و سایر معاونین و مدیران ستادی و شهرستانی در سالن همایش شهید باکری ارومیه برگزارشد ، با بیان این مطلب اظهارکرد: یکی از رویکردهای موثر برای توسعه هرم مدیریتی، تربیت مدیران توانمند و شایسته تر برای آینده است که پروژه ملی تربیت مدیران آینده می تواند گام مهمی در جهت شایسته گزینی، مدیریت استعدادها و توسعه مدیریت در دستگاه های اجرایی باشد.
کریم زاده افزود : این طرح می تواند ضمن تربیت مدیران آینده به ارتقای توانمندی های مدیران کنونی نیز منجر شود.
وی خاطر نشان کرد: به زودی پردیس استانی کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در محل این سازمان راه اندازی خواهد شد و پردیس سازمان جهاد کشاورزی در بین سایر دستگاه های اجرایی استان به عنوان اولین مرکز شروع به کار خواهد کرد.
این مسئول ادامه داد: از ابتدای سال 97 باید افرادی در سمت‌های مدیریتی انتخاب شوند که دارای گواهی شایستگی احراز سمت های مدیریتی هستند. این در صورتی است که از سال 62 تاکنون انتخاب مدیران در سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس شایستگی های مورد نظر مدیریتی از بین نیروهای داخلی سازمان بوده است.
کریم زاده اضافه کرد : تصدی پست مدیریتی در جهاد کشاورزی به لحاظ ارتباط مستقیم آن با امنیت غذایی مردم و قشر زحمت کش بهره برداران بخش کشاورزی از جایگاه و اهمیت بیشتری برخوردار است و باید شایسته سالاری در اولویت انتخاب مدیران مد نظر قرار گیرد.
مدیر بهبود مدیریت و سرمایه انسانی مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی نیز در این جلسه با بیان اینکه توانمندی های هرم مدیریتی وزارت از سال 93 مورد مطالعه قرار گرفت؛ به معایب استخراج شده از این بررسی ها اشاره و اظهار کرد: هرم نامطلوب سنی مدیران، نبود شناخت کافی از توانمندی های مدیران در انتخاب ها و انتصاب ها و نیز هرم نامناسب دانش تخصصی مدیران، فقدان برنامه استراتژیک برای توانمندسازی مدیران کنونی و تربیت مدیران آینده و نبود بستر مناسب برای استقرار شایسته سالاری و جانشین پروری از جمله مشکلاتی است که در این بررسی ها تشخیص داده شد.
عباسی با بیان اینکه طرح بهبود و توسعه هرم مدیریتی وزارت به دو پروژه ملی شامل توانمندسازی مدیران و تربیت مدیران آینده تقسیم می شود، گفت: پروژه ملی تربیت مدیران آینده در 25 استان کشور در حال اجرا بوده و در طی 6 مرحله اجرایی می شود.
وی با اشاره به اهداف این طرح؛ اضافه کرد: تسهیل جانشین پروری و شایسته سالاری، جلوگیری از دخالت شانس و سلیقه در انتخاب های مدیریتی، از بین رفتن توقع ها و انتظارات بی مورد منابع انسانی، اعتماد به مقبولیت مدیران آتی بین مدیران و کارکنان و تقویت رقابت پذیری سازنده بین کارکنان از اهدافی است که این طرح درصدد تحقق آن است.
عباسی با بیان اینکه تا کنون 1754 نفر از مدیران جهاد کشاورزی سطح کشور ارزیابی شده اند، اظهار کرد: شاخص هایی از قبیل بحث گروهی، بازی مدیریتی، ارائه مطلب، مصاحبه و تست دیسک از ابزارهای ارزیابی این مدیران بوده است.
در ادامه این جلسه رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی با اهدای لوح تقدیر به ریاست و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان، از عملکرد این مجموعه در تحقق سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش نظام اداری و برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید مندرج در نقشه راه اصلاح نظام اداری بر اساس الگوهای کارآمد مدیریتی در قالب شاخص های عمومی و اختصاصی تجلیل و قدر دانی کرد.

نظر شما