شناسهٔ خبر: 27625615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

کشاورزی دانش بنیان ؛ توسعه بخش کشاورزی را به دنبال دارد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهندس فاطمه خمسه در آئین تجلیل از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان قزوین که با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ، موسوی فرماندار شهرستان قزوین  ، بخشداران و مدیران و بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان قزوین در محل مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد با بیان این مطلب افزود : استان قزوین مزیت بسیار خیلی خوبی در بخش کشاورزی دارد و دشت قزوین پتانسیل مناسب در تامین امنیت غذایی دارد که باید با جذب سرمایه گذاران ، این دشت را حفظ و صیانت کنیم .

وی با بیان اینکه استان قزوین با دارا بودن یک درصد از خاک کشاورزی ، 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند اظهار داشت : مهمترین سرمایه بخش کشاورزی آب و خاک است که باید از این منابع استفاده بهینه کرد که عدم توجه به این دو مقوله باعث نابودی بخش کشاورزی خواهد شد .

خمسه تصریح کرد : شهرستان قزوین با دارا بودن 30 درصد تولید کننده بخش کشاورزی یکی از شهرستان‌های مهم در تولید محصولات کشاورزی است که در کشور نیز مطرح است .

این مقام مسئول یاد آور شد : کاهش نزولات جوی ، برداشت بی رویه از منابع آب و چاه‌های غیر مجاز باعث افت سطح چاههای آب کشاورزی و سفره های زیر زمینی شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی استان اشاره کرد و گفت : تجهیز اراضی کشاورزی و باغی استان به سامانه های نوین آبیاری یکی از راههای موثر در استفاده بهینه از منابع آبی است که در این راستا طرح های بزرگ دیگری نیز در بخش کشاورزی اجرا و عملیاتی خواهد شد .

خمسه خاطرنشان کرد : باید تلاش کرد کشت محصولات کشاورزی را از محیط باز به فضای بسته و گلخانه هدایت کرد .

وی یاد آورشد : برای پایداری خاک نیز بایستی از کودهای مناسب و تکنولوژی نوین در کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی بهره برد .

خمسه بر لزوم برخورد جدی با افراد سودجو برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد .

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این آئین گفت : ارزش کار جهاد گران که در بخش کشاورزی کار می کنند به واسطه خدمت به تولید کنندگانی است که کار کشاورزی انجام می دهند .

حجت الاسلام والمسلمین محمود گروسی افزود : امروز در استان با کمبود آب مواجه هستیم که برای برون رفت از این معضل باید از سیستم های نوین آبیاری است .

در ابتدای این مذاسم عباس آقا علیخانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گزارشی از وضعیت کشاورزی این شهرستان ارائه کرد .

در پایان این مراسم از 13 تولید کننده برتر شهرستان قزوین تجلیل شد .

نظر شما