شناسهٔ خبر: 27603244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

نجات 35 هکتار زمین کلزا در کامیاران نیازمند اقدام شرکت آب منطقه ای است

صاحب‌خبر -
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران با اشاره به کشت کلزا در 35 هکتار زمین در پایاب سد زیویه گفت: با توجه به اینکه در این مزارع با مشکل افت فشار آب مواجه شده‌ایم برای نجات این مزارع نیاز به اقدام سریع آب منطقه کردستان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان؛ بهرام کوشکی افزود: افت شدید فشار آب جهت آبیاری 35 هکتار مزارع کلزا در پایاب سد زیویه که در روستای بزوش قرار دارد به دلیل عدم برنامه ریزی آب منطقه ای در این راستا بوده است.
وی با بیان اینکه برای بیشتر از نیمی از این اراضی تاکنون آبیاری اولیه صورت نگرفته است، اظهار کرد: این مسئله باعث می شود به طور قطع این مزارع در زمستان دچار سرمازدگی شوند و خسارت کلی به کشاورزان وارد خواهد شد. کوشکی در خصوص راه حل این مشکل اضافه کرد: نصب تجهیزات لازم در راستای تنظیم فشار آب در سر مزارع کشت شده، افزایش دبی و فشار آب توسط شرکت آب منطقه ای و مسئولین پروژه انتقال آب سد زیویه از جمله راهکارهای نجات این مزارع است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کامیاران با بیان اینکه طی سال جاری در 520 هکتار از اراضی شهرستان کامیاران کلزا کشت شده است، گفت: 485 هکتار از این مزارع در پایاپ سد گاوشان و 35 هکتار در پایاپ سد زیویه کشت شده است.
کوشکی پیش‌بینی برداشت کلزا در سال جاری را هزار تن عنوان کرد و افزود: این میزان پیش بینی به دلیل افزایش 40 درصدی کاشت کلزا طی سال جاری در شهرستان بوده است. به گفته وی در سال زراعی گذشته از 350 هکتار از زمین های زیرکشت کلزای شهرستان کامیاران 550 تن کلزا برداشت شده است. کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.

نظر شما