شناسهٔ خبر: 27599311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

افتتاح دهکده}های گردشگری در کشور/ حضور 320گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی در کشور

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، گردهمایی توجیهی اکیپ های گشت حفاظت اراضی کشاورزی استان تهران با حضور صیدی نژاد معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی و توکلی مدیرکل پکپارچه سازی محققی مدیرکل روابط عمومی وبین الملل و پناهی معاون دفتر حفظ کاربری سازمان امور اراضی کشور، مدیر امور اراضی استان تهران، کارشناسان امور اراضی شهرستان های 16 گانه و برخی مسئولان ستادی و شهرستانی برگزار شد.

معاون حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی سازمان امور اراضی کشور در این مراسم اظهار داشت: مسئولیت اجرای قانون حفظ کاربری طبق قانون برعهده وزارت جهاد کشاورزی است و ریاست سازمان جهاد کشاورزی در استان مسئول این موضوع است.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها خاک زراعی ندارند و وجود خاک مرغوب در کشور ما ارزشمند است و حفاظت از تغییر کاربری این اراضی بسیار مهم است.

صیدی نژاد تصریح کرد: جهت پاسخگویی به نیاز ذاتی مردم، با همکاری امور اراضی و میراث فرهنگی شهرک ها یا دهکده های گردشگری افتتاح خواهد شد که مردم بدون تغییر کاربری اقدام به ساخت ویلا و ساخت و سازهای دیگر در این مناطق گردشگر یذیر کنند.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در مرحله مطالعات امکان سنجی و پتانسیل یابی برای اقدام است.

*صدور مجوز تبصره یک و تبصره چهار اراضی در استان تهران از سال بعد الکترونیکی خواهد شد

مدیر امور اراضی استان تهران در گردهمایی توجیهی اکیپ های گشت حفاظت اراضی کشاورزی استان گفت: از سال 97ثبت درخواست و صدور مجوز تبصره یک و تبصره چهار ماده یک از طریق پنجره واحد (دولت الکترونیک) انجام خواهد شد.

مدیر امور اراضی استان تهران در این جلسه اظهار داشت: دوره بحران اراضی بیست روزه از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه است که اقدامات غیرقانونی زمین خواران با سوء استفاده برای تغییر کاربری اراضی شدت می گیرد.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین دستگاه های متولی امور زمین از جمله جهاد کشاورزی، محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری، شهرسازی برای حفاظت و حراست از اراضی منعقد شده که در عید نوروز به صورت پایلوت در سطح شهرستان های استان تهران گشت مشترکی را اجرا خواهند کرد.

دوستی ایرانی درخصوص دستاوردهای امور اراضی استان تهران در سال گذشته گفت: استان تهران با انجام یک هزار و 605 مورد قلع وقمع ساخت و سازهای غیرمجاز بالاترین اجرای تبصره دو ماده 10 را داراست.

وی با اشاره به پیشگامی استان تهران در 7 شاخص امور اراضی کشور گفت: دربخش وصول عوارض و پالایش پرونده های امور اراضی کارهای خوبی صورت گرفته، تفاهم نامه ای با سازمان امور اراضی کشور و استانداری تهران نیز در زمینه کاداستر منعقد شده است.

نظر شما