شناسهٔ خبر: 27592009 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام سعیدی:

وحدت و مبارزه با هوای نفس راه پیروزی بر دشمنان است

گروه حوزه‌های علمیه ــ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: اتحاد مسلمین و فکر یکدیگربودن و مبارزه با هواهای نفسانی، سبب قطع ید استکبار و قیام و حرکت برای رفع محرومیت از مسلمین در کشورهای اسلامی و غلبه بر استکبار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس قم امروز 31 مرداد در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت: امروز در کنار عباداتی که دستور داده شده است به قربانی نیز سفارش شده تا انسان از مال خود دست بکشد و در راه خدا قربانی کند.

وی افزود: قربانی کردن نماد مبارزه با هوای نفس است و اگر انسان در مبارزه با هوای نفس موفق شود می‌تواند بر شیاطین جن و انس و شرق و غرب و دشمنان پیروز شود.

وی با تاکید بر رعایت تقوای الهی بیان کرد: اگر تقوا در وجود انسان نهادینه شود در این صورت هرگز مال و مقام و ثروت او را به انحراف نمی‌کشاند زیرا هدفش از به دست آوردن پست و مقام، دنیاطلبی نیست و هدفش خدمت به مردم و پیاده کردن دستورات خداوند است.

امام جمعه قم با بیان اینکه تقوا روح همه عبادات است و بدون آن اعمال پذیرفته نیست تصریح کرد: احسان مومنین در روز عید قربان درس و تذکری بر این است که به فکر همه مردم مسلمان در سرزمین‌های اسلامی اعم از عراق و سرویه و یمن و ... باشند و در طول سال هم به فکر آنان باشند.

سعیدی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به حجاج عنوان کرد: ایشان فرمودند که حجاج برای همه مسلمین در همه کشورهای اسلامی دعا کنند و آنان را فراموش نکنند و این پیام حقیقی حج است.

وی تاکید کرد: اتحاد مسلمین و فکر یکدیگربودن سبب قطع ید استکبار و قیام و حرکت برای رفع محرومیت از مسلمین در کشورهای اسلامی و غلبه بر استکبار می‌شود.

وی با اشاره به هفته دولت عنوان کرد: اول شهریور ماه مصادف با اولین روز از هفته دولت است و این هفته یادآور یادگار خدمات با اخلاص شهیدان رجائی و باهنر به عنوان دو مرد انقلابی و مجاهد است.

سعیدی تصریح کرد: این هفته فرصتی برای تجلیل از تفکر این دو مرد انقلابی و رشید همچنین فرصتی برای الگوگیری مسئولان از ایشان است زیرا این روش ضامن بقاء انقلاب است.

انتهای پیام

نظر شما