شناسهٔ خبر: 27591970 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

امیدواری آلمان‌ها به پروفسور دورتموند

آیا دورتموند با لوسین فاور مدعی خواهد شد؟

بوروسیا دورتموند در اولین مصاف خود در جام حذفی آلمان در مقابل تیم دسته‌دومی فورت به زحمت و با گلی که در وقتهای اضافه به ثمر رساند با نتیجه‌ی 2-1 به پیروزی رسید. این بازی نشان داد که سرمربی جدید این تیم لوسین فاور تا شروع فصل جدید بوندس‌لیگا در دورتموند کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، لوسین فاور که رسانه‌های آلمانی از او با عنوان پروفسور فوتبال یاد می‌کنند در طول تابستان تیمش را بازسازی کرده و تغییرات بزرگی در دورتموند بوجود آورده. اما فاور در بازی جام حذفی، در خط دفاعی از بازیکنان قدیمی تیم که امتحان پس داده هستند استفاده کرد و در نتیجه دورتموند در خط دفاع از همان مشکلاتی رنج می‌برد که در سال گذشته دیده شده بود.


یکی از مهمترین معماهای دورتموند خط دفاعی این تیم و به خصوص پست دفاع چپ است. مارسل اشمالتزر در دفاع چپ عملکرد خوبی داشت و با تلاشهایش برای نفوذ یکی از بهترین مدافعین دورتموند بود ولی تنها مشکل این مدافع 30ساله کمبود سرعت است. رافائل گوریرو در وقتهای اضافه به جای اشمالتزر به میدان رفت. مشکل اینجا است که این مدافع پرتغالی بارها مصدوم شده و هنوز به صورت کامل از بند مصدومیت رها نشده. بیلد می‌گوید دورتموند حاضر است گوریرو را به مبلغ 30 میلیون یورو بفروشد.


در خط میانی هم به نظر می‌رسد سرنوشت دورتموند در فصل پیش روی بوندسلیگا به آمادگی ماریو گوتزه بستگی داشته باشد. فاور روی این هافبک خلاق آلمانی حساب ویژه‌ای باز کرده و باید دید آیا گوتزه می‌تواند جواب اعتماد مربی‌اش را بدهد یا نه. گوتزه در دیدار جام حذفی، عملکرد چندان خوبی نداشت و به نظر می‌رسید از نظر بدنی هنوز به اوج آمادگی نرسیده است. البته فاور به حضور گوتزه دلخوش نیست و اکسل ویتسل، ستاره‌ی بلژیکی را به خط هافبک تیمش اضافه کرده تا از سرعت و خلاقیت او برای باز کردن گره‌های کور خط دفاعی حریفان استفاده کند.


اما در خط حمله نوک پیکان تهاجمی دورتموند در دوران هدایت لوسین فاور، مارکو رویس خواهد بود. ملی‌پوش آلمانی می‌تواند برای هر تیمی خطرناک باشد اما حالا همه می‌دانند که فاور احساس می‌کند به یک مهاجم گلزن دیگر نیاز دارد و به مسئولین دورتموند برای به خدمت گرفتن پاکو آلکاسر از بارسلونا فشار آورده است. باید دید در صورت ورود آلکاسر به دورتموند، فاور قصد دارد در بازی‌های بوندس‌لیگا با یک تک‌مهاجم به میدان رفته و به صورت گردشی از رویس و آلکاسر استفاده کند یا اینکه از آنها به عنوان زوج خط حمله‌ی تیمش استفاده خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما