شناسهٔ خبر: 27591874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فاطمه سعیدی: محمد حبیبی را در بند قاتل‌ها و دزدان نگهداری می‌کنند

فاطمه سعیدی می‌گوید: همسر آقای حبیبی به ما گفتند محیطی که در زندان ایشان را نگهداری می‌کنند بین کسانی است که به جرم ضرب و شتم، قتل و دزدی دستگیر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش رویداد۲۴، محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، ۲۰ اردیبهشت ۹۷ در تجمع فرهنگیان به مناسبت هفته معلم بازداشت و روز دوشنبه -۱ مرداد ماه ۹۷- در دادگاه انقلاب محاکمه شد.

 

محمد حبیبی به اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم به ترتیب به ۷ سال و نیم حبس، ۱۸ ماه حبس، ۱۸ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که البته بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس درباره او قابل اجرا خواهد بود. دادگاه همچنین به عنوان مجازات تکمیلی، محمد حبیبی را به ۲ سال ممنوعیت از فعالیت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌های سیاسی و اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرده است. این در حالی است که وکیل مدافع محمد حبیبی از ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر محکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس، خبر داد.

 

فاطمه سعیدی، نماینده تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص آخرین پیگیری‌های انجام شده برای محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان که این روزها در زندان بسر می‌برد، گفت: در ابتدا ما تقاضای جابجایی ایشان را به زندان اوین داشتیم و حتی آقای رحیمی، معاون پارلمانی قوه قضاییه هم در این راستا همکاری‌هایی را صورت دادند و نامه‌ای هم ارسال کردیم اما تلاشهایمان با موفقیت روبرو نشد. خانواده ایشان و همسرشان به ما گفتند محیطی که در زندان آقای حبیبی به عنوان یک معلم روزهای خود را سپری میکند بین کسانی است که به جرم ضرب و شتم، قتل و دزدی دستگیر هستند. از طرفی هم، حکم سنگینی برای آقای حبیبی صادر شده است که امیدوارم در آینده کمی سبک‌تر شود.

 

سعیدی در رابطه با قطع حقوق این معلم بازداشت شده، افزود: با پیگیری‌هایی که داشتم مسئولان آموزش و پرورش به من گفتند قانوناً ایشان تا زمانی که آزاد نشود، حقوقش قطع است. یعنی وقتی فردی سر کار نباشد غیبت ممتد باعث قطع حقوق و اخراجش می‌شود. حال ایشان باید مرخصی بدون حقوق بگیرد، مخصوصاً الان که حکمشان صادر شده است. تا امروز هم اگر این روند دنبال نشد به خاطر صادر نشدن حکم آقای حبیبی توسط دادگاه بود. البته مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خانواده آقای حبیبی اعلام کردند که اگر می‌خواهند می‌توانند مساعده‌ای را از وزارتخانه دریافت کنند که گویا خانواده آقای حبیبی این پیشنهاد را قبول نکردند.

 

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه تصریح کرد: اکنون و در خصوص آقای حبیبی یک نامه که به امضای برخی نمایندگان مجلس رسیده را برای رییس قوه قضاییه آماده کردیم و قرار است برای ایشان بفرستیم تا ان‌شاا... حکم آقای حبیبی کمی با تخفیف روبرو شود.

 

وی در پایان و در پاسخ به اینکه آیا پیگیری موضوع آقای حبیبی را فراکسیون امید به مانند دانشجویان بازداشتی به عهده شما گذاشته است، گفت: در رابطه با موضوع دانشجویان بازداشتی و پیگیری آن، فراکسیون امید، کمیته‌ای را تشکیل شد و من از طرف همکاران، رییس آن کمیته شدم تا با کمک و همکاری وزیر علوم بتوانیم مشکل دانشجویان بازداشتی را حل کنیم اما در خصوص آقای محمد حبیبی باید بگویم که من به عنوان یک معلم که پیش از مجلس در سیستم آموزش و پرورش فعالیت می‌کردم و اعتقاد دارم که گاهی معلمین هم، حق صحبت و فریاد کشیدن دارند، پیگیر موضوع شدم. در حال حاضر به دنبال تنظیم و ارسال نامه به رییس قوه قضاییه هستیم و ضمن آن در تلاشیم که بتوانیم وقت ملاقاتی را از دادستان کل استان تهران بگیریم تا حضوری راجع به این مسئله صحبت کنیم.

 

محمد آیتی

 

نظر شما