شناسهٔ خبر: 27591820 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابطحی:

کتمان کمبود نیرو، تجهیزات و فضا مدارس برای مهرماه امسال دردی را دوا نمی‌کند/راه‌حلی پیدا شود

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش مهرماه سال جاری با کمبود نیرو، فضا و تجهیزات روبه رو است، گفت: بهتراست به جای کتمان این موضوع راه‌حلی برای برون‌رفت از آن در نظر گرفته شود.

صاحب‌خبر -

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهرماه سال جاری توامان با کمبود نیرو، فضا و تجهیزات رو به رو است، گفت: کمبود نیرو، فضا و تجهیزات در وزارت آموزش و پرورش کاملا مشهود است و این را تحقیقات کمیسیون آموزش و پرورش که در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته تایید می‌کند لذا بهتراست مسئولان به جای کتمان این موضوع راه‌حلی برای برون‌رفت از آن در نظر گرفته شود.

هنرستان‌ها و مدارس ابتدایی با کمبود نیروی متخصص رو به رو هستند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به 3 ساله شدن هنرستان‌ها و 6 ساله شدن دوره ابتدایی علاوه بر کمبود نیروی متخصص، مشکل تجهیزات نیز در مدارس وجود دارد ضمن آنکه تجهیزات موجود بسیار قدمی و از رده خارج هستند و این مانع از گسترش رشته‌های مهارتی شده و دانش‌آموزان نمی‌توانند آموزش مناسبی ببینند که در نهایت منجر به ناتوانی آن‌ها در بازار کار خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در سفرهای استانی خود از نزدیک کمبود نیرو، فضا و تجهیزات مدارس را مشاهده کرده است به همین دلیل می‌تواند بر آن مهر تایید بزند.

آموزش و پرورش باید از نیروهای موجود خود استفاده بهینه کند

ابطحی کمبود نیرو در بخش‌های همچون مربی و استادکار فنی، تربیت بدنی، مشاور و معلم دوره ابتدایی را بیش از دیگر بخش‌ها دانست و افزود: آموزش و پرورش باید از نیروهای موجود خود استفاده بهینه کرده و آن‌ها را به سمت این مهم سوق دهد تا بخشی از کمبود نیرو از این طریق حل شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی هم تاکید کرد و گفت: نیروهای دوره ابتدایی به طور معمول انتقالی، خرید خدمات و یا حق‌التدریسی هستند و در این زمینه آموزش و پرورش نیروهای متخصص کمتری در اختیار دارد./

پایان پیام

نظر شما