شناسهٔ خبر: 27591688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی انتقاد کرد:

تایید اعتبارنامه نمایندگان و یک خلاء قانونی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد اصلاحیه تائید اعتبارنامه نمایندگان مسئله اصلی انتخابات نیست و باید قانون مربوطه اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن ارزیابی اصلاحیه تائید اعتبارنامه نمایندگان از سوی قوه مقننه، گفت: باید اذعان کرد موضوع اصلاح اعتبارنامه نمایندگان مسئله اصلی و دغدغه نمایندگان نیست بلکه باید قانون انتخابات اصلاح شود.

ضرورت اصلاح قانون انتخابات وجود دارد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون با شرایط پیش بینی شده هر فردی می تواند در انتخابات ثبت نام کند که این امر سبب آسیب رساندن به جایگاه قوه مقننه شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی کشورها افرادی که برای انتخابات مجلس ثبت نام می کنند باید بتوانند امضاء 500 نفر از نخبگان را جمع آوری کنند؛ تحقق چنین روش هایی نشان دهنده تراز و قوام قوه مقننه خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه در همه دنیا سازوکار مناسبی برای تایید صلاحیت نمایندگان وجود دارد، تصریح کرد: در این بخش شورای نگهبان باید جدی تر وارد عمل شود.

نمایندگان در مواجه با تائید اعتبارنامه ها به یکدیگر نان قرض می دهند

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون نمایندگان در مواجه با تائید اعتبارنامه ها به یکدیگر نان قرض می دهند، خاطرنشان کرد: در واقع این مسئله موجب شده هر فردی عنوان کند که من مماشات می کنم و سایرین نیز به اعتبارنامه من هم اعتراضی وارد نکنند.

به گزارشخبرگزاری خانه‌ملت، نمایندگان مردم در خانه ملت به منظور تامین نظر شورای نگهبان ضوابط تائید اعتبارنامه نمایندگان را مشخص کردند./

پایان پیام

نظر شما